Klösmöbler - var köper man det?

Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Synd då är det tyvärr inget för mej då....bor ju mitt i djupaste smålande...men tack ändå..
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Tänkte mej något större än det som finns hos börjes.....dock inte så stort som det du la in bild på... :rofl:
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

haha vaddå, vill du inte ha ett 260cm högt klätterparadis? :rofl:
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

haha vaddå, vill du inte ha ett 260cm högt klätterparadis?
Katten hade nog inte sagt nej, däremot sambon hade nog gjort det...hehe...sedan får det nog inte plats i vårat 80m2 lilla hem & taket är nog inte ens 260 cm högt!! :) :rofl:
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Kolla i Ellos katalogen! Där sålde dom klösbrädor...
Sedan är det inte så svårt att tillverka själv också, om man är lite händig...
:rofl:
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Kolla i Ellos katalogen! Där sålde dom klösbrädor...
Gör dom? Billigt?

Sedan är det inte så svårt att tillverka själv också, om man är lite händig...
OM man är händig ja... :angel: Nä, men det är så mycket som ska till olika material och tid måste man ha... :p
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Fick hem bladet från ÖB nu och såg att dom hade klösträd där med 3 våningar, höjd 110 cm för 199:- .... det måste väl vara billigt? Det är ungefär ett sådant jag har tänkt mej.. :) Vad tror ni om det? Vi har ju ÖB här också, så det är bara till at hämta, ingen frakt. ;)

Länk till det, bilden är längst ner till vänster. :p
klösträd ÖB
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Jag var in på ÖB å tittade på den klöspelaren...Men dom kändes ju så rangliga, :crazy:
Sedan har jag i och för sig en tung katt på 7 kilo också :d
Men slå i några extra skruvar och någon träkloss så ska det nog fungera, eller kolla på dom i Ellos katalogen. Sidan 565. Finns olika varianter.
En klöspelare för 299:-
En jättehäftig klösbräda för 99:-
En annan klöspelare för 199:-
Sedan fanns det en för 599:-
och en för 999:-
Men dom verkar vara mycket stabilare och bättre kvalité.
:banana:
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Jag hann tyvärr aldrig inom ÖB igår, men tänkte jag skulle hinna med det idag.... Men det är ju inte bra om dom känns rangliga (men man ska väl inte förvänta sej allt för mycket för det priset), min katt väger ju iofs inte 7 kg, men hälften iallafall.. Tittade på internet på ellos (har inte tidningen) där fanns det ju endel, men kanske inte samma som i katalogen, verkade vara lite andra priser än vad du skrev..

Denna gillar jag för 599:-, precis lagom stor att det får plats i vårat hem utan att vara i vägen... :p Undrar hur den är? Men sedan tillkommer väl en massa frakt också?
07101-564ells_0955555.jpg
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Letade vidare på ellos sida och fann 'katalogen' och bilder på alla klösmöbler...

Detä r ju framförallt den för 299:- och 599:- som är intressanta för oss....men måste se vad det kostar i frakt att få hem dom!! Sedan är det någon som har någon av dessa klösmöblerna eller förslag på andra får ni gärna berätta hur dom är osv... ;)

ellos klösmöbler
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Förresten den för 299:- tror ni inte den tippar om dom ligger högst upp? :o
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

En bekant köpte klöspelaren från ÖB och den var så ranglig att hennes katt vägrade använda den. Så den är nog inte värd 199 kr tyvärr.

Det jag läst från personer som köpt Ellos klösträd är väl lite blandat. Många är nöjda men vissa har haft problem med saker som går sönder och/eller inte går att montera ihop utan att behöva borra nya hål etc.

Vore jag du skulle jag definitivt satsa på att köpa från eBay istället! :) Absolut mest prisvärt och störst utbud. Det kommer jag göra den dagen mina katter behöver nytt klösträd.

/Erica
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Oj, det lät ju inte bra med klöspelaren från ÖB och låter ju inte så bra med Ellos heller om man ska behöva göra egna hål och grejer eller att det inte håller...

Jag har kikat runt på E-bay, men jag tycker att det är så krångligt, inte nog med att man fattar 0 på tyska utan att man även förstår engelskan mindre bra... :crazy: Annars hade det kanske varit det billigast och bästa...
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Förresten den för 299:- tror ni inte den tippar om dom ligger högst upp? :o

Jo, den för 299:- ser ut att kunna tippa om katterna ens har lite fart när de använder den.

De andra större historierna ser väl dock helt OK ut i stabilitet.

Jag fick hem denna historia igår:
A6501.jpg


Från Tyskland för inte ens 1000 kr (inkl. frakt). Stabil och rejäl grej som inte heller är anskrämligt ful.
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Oavsett vilken möbel man har måste man nog fästa den i väggen om det är lite höjd på den.

Jag har en dyr, stabil klösmöbel riktigt rejält förankrad i väggen. När min tyngsta katt ska upp så kastar han sig på den, den hade aldrig stått upprätt om den inte satt fast. Likadant när katterna jagar varann upp på möbeln, då är det tuffa tag.
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Det beror mycket på hur bottenplattan är utformad. Mitt gamla golv-till-tak-träd var man tvungen att fästa lite extra, men det här jag har fått hem nu är väldigt stabilt, det har större och tyngre bottenplatta än de flesta andra. Det står pall för tre flygande devons iaf. ;)
 
Sv: Klösmöbler - var köper man det?

Som sagt, jag var in på ÖB och kollade. Bottenplattan är vädigt tung men resten är rangligt.
Jag tror att den för 299:- i Elloskatalogen är bra och att bottenplattan på den också är tung. Som du ser så har den 2 stycken pelare på andra våningen och det blir mycket stabilare.

Frakten kostar 49:- + exp.avg 41:-.
Vill du ha det hemlevererat med expressfart så tar det 48 timmar och kostar 20:- extra.

Du har 2 veckors ångerfrist på allt så om du inte är nöjd eller om det inte finns ordentliga hål så kan du skicka tillbaka eller beägära att få en ny, en ny får du utan extra kostnad om det är fel på grejerna.
:rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 285
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp