Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som inte gillar att klorna hörs, hur gör ni om ni får en hund som av naturen har rätt lång pulpa?
Då min hund står är det bra med luft mellan klo och golv, men som R_C sa, då hunden rör sig böjs ju tassen framåt och klon nuddar golvet.
Jag klipper och slutar alltid med att fila. Först klipper jag så att pulpkanten nästan är framme sedan filar jag ännu närmare Allt för att jag vill ha korta och snygga klor.
Mina hundars klor får absolut inte låta i golvet, då blir jag stressad. Det kanske går 4-6 dagar innan det kommer antydan till att det låter på ena hunden, den gamla däremot klipprar typ aldrig.
Mina hundar har svarta klor och det är inga problem med det. Om man tittar på klon underifrån så ser man bra och dessutom känns det när man klipper.
Malletiken lägger jag på rygg mellan mina ben, med rumpan mot mig. Medans hon halvslumrar så klipper jag. Beauceronen är större/längre så han ligger i soffan på sidan och jag sitter på knä på golvet.
Tycker att klor speglar väldigt mycket av hundägandet. Förstår inte varför det är okey att missköta en hunds klor mer än att slarva med att ge den mat. Klor är till för att skötas! Vi klipper klor en gång i veckan här hemma (ibland redan var 5:e dag för att jag inte vill höra klipper) och ser det som en veckogenomgång av hundarna.
Jag tycker att det är ett ganska dåligt riktmärke egentligen.
Min hunds klor låter, dom är inte för långa och jag vet att vi knappast är ensam om detta
Jag har dessutom konstaterat att min lilla har långa klor, liksom hennes mor och hennes syskon. Så jag tror faktiskt att klornas längd är på något sätt givet. Loka har tex aldrig haft långa klor trots att jag tidvis haft längre perioder mellan klippningarna.
För några år sedan var jag nog väldigt konservativ när det kom till klor; lät dom var dom för långa helt enkelt. Idag har jag en mer ödmjuk inställning, man har träffat fler hundar och fått mer erfarenhet. En del hundar har en helt annan kloställning och tassform. Då kan det låta fast dom inte är särskilt långa.
Det är mest att jag stör mig på att det låter
Generaliserande tycker jag att när klorna är böjda, som på alla dina bilder, då tyder det på dålig kloskötsel för då får de liksom krulla sig för att få plats.