Klockan är snart 3 och jag är vaken

taccotad

Trådstartare
För jag tror jag har värkar! Ont som bara den gör det och jag får andas mig igenom dom. Har förträngt hur det kändes vid förra förlossningen men jag tycker ändå att jag känner igen det här. Ungefär 8 minuter är det mellan, går absolut inte att sova trots att jag tagit alvedon. Nu vill jag bara att tiden ska gå och att det ska fortsätta så det blir överstökat ;)
Hoppas verkligen att det inte är falskt alarm!

Bebben är uträknad att komma 25 mars så helt fel ute är den inte om den väljer att komma nu, även om det är liiite tidigare.

Sv: Klockan är snart 3 och jag är vaken

Här är en till som legat vaken hela natten pga värka....fast min var ju beräknad till den 5 mars. Har haft mellan 7-9 min mellan värkarna och hoppas det blir tättare under dagen(första barnet). Hur är det med dig nu då?

Har inte sovit en enda blund i natt. Värkarna gör mer och mer ont. Har kommit både blod och annat trevligt. Värkarna kommer mellan 5-9 minuter. Usch vad har jag gett mig in på?

Det börjar jag också undra .....Har så himla ont under värkarna och alvedon hjälper mig icke....Dessutom är jag lite orolig för jag vet inte när jag ska ringa hem sambon som har ca 1 h bilfärd från jobb...men i värsta fall ställer min granne nog upp då dem är hemma...

Vart bor du om man får fråga?

Men ska ni inte ringa in snart båda två?

Jag åkte in innan jag ens hade värkar som gjorde ont, och båda mina barn föddes inom två timmar efter att jag kommit in på förlossningen.

Men ska ni inte ringa in snart båda två?

Jag åkte in innan jag ens hade värkar som gjorde ont, och båda mina barn föddes inom två timmar efter att jag kommit in på förlossningen.

Jag ringde dem tidigare imorse och dem tyckte att jag skulle avvakta tills det var 4 min imellan då jag är först föderska...men jag vet inte riktigt...

Jag ringde dem tidigare imorse och dem tyckte att jag skulle avvakta tills det var 4 min imellan då jag är först föderska...men jag vet inte riktigt...

Kan du vänta så vänta. Det är trevligare att vara hemma tyckte iaf jag. Om du nu inte har jättelångt till sjukhuset förstås. Blev hemskickad 2ggr med första...

Hejja bebisarna :bump:

Tiboo Åk in när du känner för det! Jag ringde från bilen och sa "Nu kommer vi" då var kl 6:30 och jag hade haft värkar i 30 min. Kände att hellre åker jag hem igen än åker in för sent.

Min BM hann inte läsa min journal ;) När hon undersökte mig när vi kom in var jag öppen 8 cm och sen tog det inte många minuter innan det var dags att krysta!

Har också värkar. Började igår med 10-15 minuter mellan, inatt när jag steg upp låg dom på 8. Nu har dom senaste kommit med 4-5 minuter mellan, men dom är så korta. Knappt 45 sek, förut var dom 1 minut långa. Känns som att dom måste vara längre?

Ok, du kanske har närma till förlossningen? När jag åkte in natten mellan den 21 och 22 februari så snöade det ymnigt, resan som i vanliga fall tar 20 min tog nästan en timme.

Kan du vänta så vänta. Det är trevligare att vara hemma tyckte iaf jag. Om du nu inte har jättelångt till sjukhuset förstås. Blev hemskickad 2ggr med första...

Saken är den att jag ska ringa hem sambon som har ca 1 h bilfärd sedan tar det väll ca 25 -30 min till BB men jag är hellre hemma så länge som möjligt men det är ju så himla svårt att veta när jag måste in....kan ju gå snabbt fast det är första gången(vilket jag hoppas) men det kan ju även ta 24h....varför kan man inte få reda på det med ,hade ju underlättat för alla.

Hejja bebisarna :bump:

Tiboo Åk in när du känner för det! Jag ringde från bilen och sa "Nu kommer vi" då var kl 6:30 och jag hade haft värkar i 30 min. Kände att hellre åker jag hem igen än åker in för sent.

Min BM hann inte läsa min journal ;) När hon undersökte mig när vi kom in var jag öppen 8 cm och sen tog det inte många minuter innan det var dags att krysta!

Oj...jag väntar ett tag till ...sambon ringer hela tiden och oroar sig ifall han ska komma hem och nu ska han ringa chefen och höra om han kan ta semester resten av dagen för att lugna ner sig.

Har också värkar. Började igår med 10-15 minuter mellan, inatt när jag steg upp låg dom på 8. Nu har dom senaste kommit med 4-5 minuter mellan, men dom är så korta. Knappt 45 sek, förut var dom 1 minut långa. Känns som att dom måste vara längre?

När jag ringde i morse sa dem när det var 4 min mellan och värkarna varade 1 min skulle jag komma in....kanske du ska åka in nu eller iallafall ringa och prata med dem?

Ja det är ju så himla svårt att veta när man ska åka. Senaste värken var bara 30 sek lång :( Vill ha ut bebisen idag!

Absolut ska ni åka in, hade jag vart mizzcat hade jag oxå åkt. Ska vi få 3 bukebebisar på samma dag :bump:

kl

Tycker att ni ska åka in hela högen!

Jag hade 3-4 min mellan mina värkar under öppningsskedet fram till ca 7-8 cm öppet (de höll i sig ca 1-1,5min), sen kom de tätare och höll i sig lääääänge. Jag hade aldrig stått ut att vara hemma under den aktiva fasen. Kanske om jag hade haft ett badkar, men inte annars!

Åk in nu, hellre komma in för tidigt och få åka hem än att komma in för sent...

Heja bebisarna!!

//Julia

kl

Tycker att ni ska åka in hela högen!

Jag hade 3-4 min mellan mina värkar under öppningsskedet fram till ca 7-8 cm öppet (de höll i sig ca 1-1,5min), sen kom de tätare och höll i sig lääääänge. Jag hade aldrig stått ut att vara hemma under den aktiva fasen. Kanske om jag hade haft ett badkar, men inte annars!

Åk in nu, hellre komma in för tidigt och få åka hem än att komma in för sent...

Heja bebisarna!!

//Julia

I nuläget känns det som vi ska åka in när sambon kommit hem...kommer tättare nu fast känns som om dom är kortare men har suttit i duchen nu ett tag så känns det som jag åker in och så får dem avgöra om jag ska hem igen eller hur det blir....hoppas jag blir av med denna smärtan snarast möjligt...

Men vad spännande TRE bebisar som är på gång på samma dag !

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 997
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 143
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar