Klockan är snart 3 och jag är vaken

Sv: Klockan är snart 3 och jag är vaken

Oj, har han en timma hem är det kanske läge att kalla hem honom. Min sambo åkte till jobbet (jag nästan jagade iväg honom). Ringde och sa att "allt är lugnt" vid 08.30, 08.50 ringde jag igen och skrek "KOM HEM". Så det kan ju vända fort. Iofs tog det hela dan innan bebisen väl var ute den gången, men vi blev iaf inte hemskickade.

Har också kortare värkar nu, 30-40 sek bara men kommer med 5 minuters mellanrum ungefär. Har du pratat med förlossningen?

Har också kortare värkar nu, 30-40 sek bara men kommer med 5 minuters mellanrum ungefär. Har du pratat med förlossningen?

Nä inte sedan kl 5 imorse....Men ärligt tycker jag nog att du ska åka in om det är 5 min emellan.Har du pratat med dem?

Oj, har han en timma hem är det kanske läge att kalla hem honom. Min sambo åkte till jobbet (jag nästan jagade iväg honom). Ringde och sa att "allt är lugnt" vid 08.30, 08.50 ringde jag igen och skrek "KOM HEM". Så det kan ju vända fort. Iofs tog det hela dan innan bebisen väl var ute den gången, men vi blev iaf inte hemskickade.

Men nu tycker jag att värkarna kommer väldig oregelbundet....och den lille rör sig som bara den ....känns som jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till nu...

Åk in. Du känner dig lugnare när du blivit undersökt och du vet på ett ungefär hur det ligger till. Jag hade korta värkar, väldigt korta enl. min BM, under öppningsskedet men på ca2,5h öppnade jag mig från 0 till 10.

Åk in, du kan ju bara bli hemskickad om det skulle vara för tidigt!

LYCKA TILL!!

Min är också aktiv där inne mellan värkarna. Dom börjar komma med 7 min mellan nu, men gör ondare. Hoppas att det ändå är på gång.

Hur går det för dig?

Min lilla My var superaktiv under hela förlossningen. Hon sparkade och levde rövare där inne som bara den... ganska obehagligt i värkarna!

Lycka till nu!

Rasmus oxå. Det var så häfrigt speciellt eftersom allt mitt vatten hade gått och man typ kunde ta tag i honom.
Minns att jag efter ett gäng täta värkar me dlustgas blev lite full och frågade varför han höll på och sparka så och det var väl inte för han försökte krypa in igen :rofl:

Han var dessutom helt galen på natten när jag var upp innan jag ens visste att förlossningen var på gång (eller jag vägra inse det..)

Hejja alla bukebebisar :bump: hoppas ni har rapportörer så man slipepr sitta här dygnet runt ;)

Jag har rapportör :D Fy fan vad onda värkarna är nu. 5-7 min mellan och håller i sig ungefär en minut. Men känns som det borde komma lite oftare innan man åker in ändå.

kl

Vad många bebisar som är på gång nu i dagarna.
Emilia var väldigt aktiv under början av öppningsskedet, när jag var inne på kontroll när jag var öppen 3 cm, då hade hon en puls på över 200 ibland och jag började fundera på om hon tänkt ta sig ut genom skinnet ist för den "vanliga vägen".

Jag ringde dem tidigare imorse och dem tyckte att jag skulle avvakta tills det var 4 min imellan då jag är först föderska...men jag vet inte riktigt...

Det sa de till mig med men vi åkte in ändå.
Vi hade rätt långt att åka så.
Väl inne blev vi kvar och han föddes under natten

Senast ändrad:

Uppdatering:

Nu har mizzcat lämnat lgh för 30 min sedan och åkt in till förlossningen, spännande värre.

Hon hade då rejält onda och täta värkar..

Heja Semlan friskt humör, vi vill se dig utanför. Heja Heja Heja !!

/C rapportör

Hemma igen. åkte in i går vid 9. vid 14 föddes vår son. allt gick jättebra. återkommer med mer info sen, försöker amma och springa efter vår andra son på 2.5 år

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 997
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 143
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar