Z

zemra

Hejsan!

Vad kostar det på ett ungefär att klippa en hund hos en hundfrisör?
Har en shitzu korsning.
Finns det någon hemsida där adress och telefonnr till dom frisörer som finns samlas, eller hur gör man för att hitta en?

Mvh, Malinja

Sv: klippning

Betalde 500-550 när jag klippte min, men han är stor. Småhundar brukar kosta en hundring mindre.

Kolla på dina närmaste djuraffärer, ofta har de hundtrim också, annars har de koll.

Beror helt på hur den ska klippas, i vilket skick pälsen är i etc.

Snittpris här: 350 - 450:- om det inte är alltför mycket tovor och så.

När vi lämnade in vår Shih tzu så betalade vi runt 400 kr för klippning och badning. =)

Jag betalde 400 för klippning och 580 för bad och klippning av min pudel. Du sparar otroligt mycket i längden om du lär dig klippa själv. Jag har testat mig fram och klipper nu själv.

Dessutom är all slags omsorg av hunden ett jättebra och enkelt sätt att få en nära relation med hunden... Hårvård, tvätt, kloklipp mm allt är ovärderlig tid för dig och din hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 122
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka