Klippa klor på kanin?

T

Tregly

Hej. :) Jag har 3 st kaniner. En liten gullig familj som består av en mamma, en pappa och deras lilla dotter <3 ^^, Mitt problem är att jag har väldigt svårt med att klippa klorna på mamman. Hon har mörka klor, typ brunblåa och ganska grova. Jag ser inte var pulpan sitter och vet inte hur långt in jag ska klippa. Hon gillar inte när man klipper klorna och rycker till varje gång man klipper.Därför vet jag inte om jag verkligen råkar klippa i pulpan eller om hon bara blir rädd. Har någon tips på hur jag ska se :confused:?

Sv: Klippa klor på kanin?

har inte så stor koll på hur stora kaninernas klor är men man ska inte klippa mer än bara någon mm in på själva klon.
bättre att klippa för lite än för mycket;)

Mvh Freddie:bump:

Klipp lite och ofta så är det inga problem. Men är hanen kastrerad?(borde han ju iofs inte vara om du fått en unge) Annars får du ju ungar hela tiden... Dom parar sig ju direkt när ungen/ungarna är födda.

Linda in henne i en handduk om du har svårt att hålla henne stilla. Ta hjälp av en kompis och lys med en ficklampa på klon så ser du pulpan.

Om det börjar blöda har du klippt i pulpan, annars inte. Hur långt man ska klippa beror naturligtvis på hur långa klorna är.

Jag har inte hanen tsm med mamman och dottern. Just nu är han ensam men jag ska kastrera honom så snart jag fått tag på veterinären. x)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar