Sv: Klimat?

haha, alltid finns det någon ;D
Nädå. jag vill iallafall.
Klart inte alla vill det ;)

Det är inte så att jag skulle vilja flytta dit just nu,
men kanske om jag gifter mej med en rik islänning
med mycket hästar :d , haha

Det vore ju en lösning :D
Kanske inte flytta precis idag. Men visst vore det trevligt ;)

Svíþjóð skrev:
Det vore ju en lösning :D
Kanske inte flytta precis idag. Men visst vore det trevligt ;)

Men gör det då? :) Finns sommarjobb på Island, sök på Nordjobb och testa att vara där en sommar.

Vadå Nordjobb?
Du anar inte hur mkt jag vill! :D
Jag sparar faktiskt pengar ;)
Men det tar så LÅNG tid!

Hittade hemsidan.
Och.
Man måste vara 18!
Jag flyller inte 18 förren nästa sommar :(

Poplan skrev:
Vad får man jobba med då ?

Det är helt olika. Allt från servitris på Åland till lantbruksarbetare på Island, städare i Danmark m.m Tror man ska vara mellan 18 och 28. De har jobb i nordländerna (finland/åland, danmark, norge, färöarna, island, grönland)

Poplan skrev:
Men det kan väl ändå inte vara bra att ridas 3-4 ggr om dagen i 25 minus?
Beror väl på hur man rider. Jag tror inte nån hårdtränar sin häst i 25 minus 4 gånger per dag. Travhästarna i Norrland, hur klarar dom sig? Jag tror inte att dom bara skritt-tränar sina hästar. Dom skulle inte klara löp i så fall. Inte tränar dom inomhus heller.

Jonna skrev:
Det är helt olika. Allt från servitris på Åland till lantbruksarbetare på Island, städare i Danmark m.m Tror man ska vara mellan 18 och 28. De har jobb i nordländerna (finland/åland, danmark, norge, färöarna, island, grönland)
Det var en jättebra "sak" att veta tills när man ska till Island.
Och när man är 18. Om 2 år.

Jonna skrev:

OH, vad kul det lät :). Jag vill också vara arton ju!! :d

Förvisso.
Men att vara 16 är att vara i mitten.
Fast iochförsig. :crazy:

Jonna skrev:
Va glada över att ni inte är 18 :) Det går fort utför...

När man är tonåring vill man vara vuxen och när man väl blivit vuxen vill man bara vara tonåring igen ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka