*kliar mig i huvudet*

fleur

Trådstartare
Hur är det nu, om min häst inte har startat på 12 månader måste hon väl kvala eller har det ändrats? Har för mig att det var ändrat till 24 månader men hittar det inte någonstans.:confused:
Någon som kan bringa klarhet i mitt dilemma?

Sv: *kliar mig i huvudet*

Det stämmer! förut var det 12månader men de har ändrat till 24:)

Det verkar som det har blivit ändrat igen och att det nu är 12 månader som gäller.

I propphäftet 2007 så står det under allmänna bestämmelser 3 § :

1. För att kunna startanmälas till ordinarie slätlöpning krävs att häst har fullföljt en offentlig löpning de senaste 12 månaderna eller godkänts i en kvalificeringslöpning före dagen för startanmälan. Godkänd kvalificering är giltig i 12 månader.

Nej men det är väl 12 månader oavsett ålder?
Om den inte ska starta i ett instatslöp förstås, då behöver den ju inte kvala.

Helt rätt, vi är tillbaka på 12 månader! Insatslöp och äldre hästar i Norge (om de inte blivit beordrade av skiljedomstolen) behöver inte kvala

Tack för svar!
Får väl åka till Norge om vi inte kvalar här då:crazy:

Många ser ett kval som något besvärligt. Jag anser att ett kval är en nyttig genomkörare för en häst som inte har varit ute på länge. Många hästar som inte har startat på länge blir dumma i första starten, de blir för spännda och stressade och då är det ganska bra att de kan få gå ett enkelt kval i stället för att trötta och utridna i ett löp.

Kan bara hålla med. Det är väl jag som är lite ivrig när jag hittat bra löp för damen i fråga:angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 536
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 913
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka