Wille
Trådstartare
Kanske har jag åter trillat i fällan att tänka att "där det finns en vilja finns det en väg". Och kanske är vägen att göra sig av med både bil och katter, men konsekvenserna av det kan bli katastrofala. Att jag totalt deppar ihop (som om jag inte redan var jävligt deppig) och inte kan ta mig någonstans. Det är för långt att gå till matvarubutiken och jag har ingen fungerande cykel. Orkar inte cykla heller. Måste ju hur som helst kunna ta mig till jobb/arbetsintervjuer.Jag tycker nog också att det inte saknas sinne för ekonomi i det jag läser. Däremot ser jag en diskrepans mellan förväntningar på ekonomi jämfört med verkliga förutsättningar och det blir ett skav, lite i onödan.
Att ”lösa” en ekonomi utan inkomst, då hjälper inte världens bästa kunskaper i ekonomi. Då behöver man helt enkelt få in något att låta kunskaperna jobba med.
Det gick hyfsat att leva på blodpudding och vitkål under ganska långa perioder. Och märkligt nog har halvkilot blodpudding knappt ökat i pris sedan det var min huvudsakliga kost i början av 90-talet (vitkålen har det däremot). Men det löste ju inte min situation, i helt avsaknad av tillgångar och inkomst så fanns ändå inte pengar till vare sig det eller hyra. Allt annat fick helt enkelt läggas på is. Jag var väldigt mycket ”sjuk” den perioden för att slippa träffa kompisar som ville fika eller ta en öl eller bara göra något. För utan inkomst eller sparade pengar är inga utgifter möjliga. Då fanns socialkontoret som till slut betalade hyra för tak över huvudet och den summa som krävdes för mer nudlar, blodpudding och vitkål. Jag kunde till och med få spela fotboll ett tag till på den summan, innan Bingolotto knäckte den möjligheten.
Maten är väl det enda jag kan dra in på tror jag.