Sv: Klappa hunden?
Oh ja ... de som absolut vill att hundarna ska halsa. Jag hade precis en sadan erfarenhet i hostas nar jag var och badade med Miss Mandy, jag stod pa stranden och kastade boll med 'chuck it' sa hon fick simma ut och hamta ... En kvinna kommer och parkerar sin bil bredvid min, tittar pa mig dar jag star (skyndade mig att kasta till Mandy for att fa henne ur vagen
) och sager att hon tanker slappa ut sina tre hundar.
Mitt svar var att det inte var en bra ide, sa hon utbrister forskrackt, "Ar din hund ELAK?" Nej, sager jag, men om dina hundar gar efter hennes boll kommer hon att se till att ta tillbaka den ... dom kanner inte varandra.
"Mina hundar ar SNALLA, ar din hund ELAK?"
"Nej, men hon tycker inte om nar frammande tar hennes saker ... Sa se till att du haller ordning pa dina hundar."
"Huff ... MINA hundar ar snalla, de bryr sig inte om andra hundar".
"Good for you! Det ar for att du har Golden Retrievers ... Nu har inte jag det, sa det vore bra om du och dina hundar inte utmanar min hund som inte gillar att frammande tar hennes favorit saker. Hon ar valding lik sin matte i det. Jag gillar inte heller nar nagon jag inte kanner bara kommer och tar mina grejer."
Vet inte hur jag snubblade in på Hund, men det är rätt intressant att se hur olika man upplever saker! Jag som inte alls är någon hundperson, utan snarare lite halvrädd för dem upplever Ofta att hundägare ska pracka på sina "jättesnälla fina hund" på alla! "Den är jättesnäll", och det är mycket möjligt att den är men det spelar faktiskt ingen roll för jag vill inte alls bli nosad på om jag inte själv tycker det är ok, vilket är i princip aldrig.
Jaja, bara en liten parentes
men som sagt lite roligt att se hur man verkar va med om helt olika sidor av samma sak.
Sa ar/var jag ocksa. Jag ar darfor jattenoga med min rottis. Hon gillar folk och tycker att alla ska klappa henne (utom sma barn som ar ganska laskiga sedan en liten kille skramde livet ur henne). Hon far ABSOLUT inte bara ga fram till folk (vilket hon helst vill) och manga blir sura nar jag sager ifran nar de kommer for att klappa ... Jag svarar alltid att hon maste vanta pa att jag sager att det ar okay, DA kan hon fa ga fram. Ofta fyller jag ocksa i att eftersom hon ar en rottweiler och sa manga ar radda for rasen ar det viktigt att hon inte bara gar fram. Lustigt hur manga som tar det som ett "AHA moment".
Eller nar jag inte ids platsar jag henne och sager, "Hon jobbar nu och tyvarr kan hon inte halsa da".