Klädinköp

TeamLundVer

Trådstartare
Sitter och funderar över framtida klädinköp (inför hösten alltså) och vill gärna veta vad du planerar att köpa :)

Själv vill jag ha ett par boots, gärna cognacsgärgade, ett par snygga gummistövlar, ett par mörkblå jeans med bootcut, ett par mörkblå stuprörsjeans. En tjock väst, softshelljacka ochen ny mössa. :love:

Jag försöker bygga upp min garderob enligt konceptet kapselgarderob, så det blir nog inte mycket nytt i höst. Köpte mig ett par ny jeans på rean idag.

Jag beställde hem en Odd Molly-kofta (halva priset :) ) som kommer imorgon hoppas jag.
Är även sugen på en tunn ullkofta som jag bl a sett finns hos Filippa K och tänkte försöka hitta en på rea. Nya svarta jeans behöver jag, och kanske lite blusar/toppar att ha på jobbet. Men ska försöka att inte sväva iväg i inköpen... :)

Lite nyfiken, vad menas med kapselgarderob?
Det handlar om att du skall skapa en garderob som består av 33-37 plagg, vissa inkluderar skor, ytterkläder och väskor andra inte. Underkläder, myskläder och träningskläder är inte inkluderat. Dessa plagg ska alla passa ihop. Sen byter man ut kläderna fyra gånger om året så att det passar årstiden. Hoppas du fattar, är sämst på att förklara. Finns mycket att läsa på om du googlar.

Det handlar om att du skall skapa en garderob som består av 33-37 plagg, vissa inkluderar skor, ytterkläder och väskor andra inte. Underkläder, myskläder och träningskläder är inte inkluderat. Dessa plagg ska alla passa ihop. Sen byter man ut kläderna fyra gånger om året så att det passar årstiden. Hoppas du fattar, är sämst på att förklara. Finns mycket att läsa på om du googlar.

Gud vad många plagg! :nailbiting:
Exkluderar jag mys/tränings/underkläder har jag kanske 15-20 plagg totalt....
Men i övrigt väldigt intressant tanke! :up:

Jag tänker att ALLT passar ihop. Har blivit helt besatt av att "miss-matcha". Idag hade jag på mig en gulblommig klänning och en zebrarandig väska :D

Jag gillar idén men siktar samtidigt på att ha största delen av min garderob året om och bara byta ut de mer säsongsbetonade plaggen tex tjock stickad tröja mot shorts.

Tycker också att tanken är intressant! Men hur klarar du dig på så lite kläder? :cautious:
Det är vad jag har också för tillfället. Kommer inte i min innan graviditetgarderob så försöker hålla ett minimum och istället köpa sådant där min storlek inte ändras som skor tex. :up:

Tycker också att tanken är intressant! Men hur klarar du dig på så lite kläder? :cautious:

Och jag som tycker att jag har mycket kläder! :eek:
Enkelt svar: Från att jag började distansgymnasium - nu (innan jag börjar plugga i höst) har jag mest varit i stallet, och absolut träffat folk och sådär även utanför, men inte på daglig basis - varför 15-20 plagg har räckt. Nu kanske jag ska utöka med något plagg till så att jag är uppe i 20, men mer än så tycker jag inte behövs. Dessutom är det en plåga att handla vanliga kläder anser jag.

Det är mitt mål! Jag har redan allt och lite till!
Jamen jag med. Men mina jävla tuttar har vuxit så jag kommer inte i en del av de kläderna jag redan har :rage:. Ska därför handla en del överdelar men inte mycket mer än så.

Ser fram emot att kunna använda mina nya gummistövlar när höstrusket faller på. I övrigt kanske det blir ett par vinterfodrade vandringsskor. Har ett par redan men dom är lite sådär. Möjligt att jag skänker bort dem och köper nya.

Jag försöker rensa ur garderoben. Jag har för mycket "kan vara bra att ha"-kläder så försöker köpa så lite som möjligt för att banta ner den. Men köpte ett par svarta jeans förra veckan på rea, mina tidigare är inte så svarta längre. Så är jag i behov av lite snygga vardagstoppar!

Jamen jag med. Men mina jävla tuttar har vuxit så jag kommer inte i en del av de kläderna jag redan har :rage:. Ska därför handla en del överdelar men inte mycket mer än så.

Samma för mig, har gått upp ganska mkt i vikt så vissa plagg sitter inte längre riktigt så bra som tidigare :angel: men jag hoppas på att göra ngt åt det... ;)

Rent ekonomiskt ska jag försöka satsa på att resa istället! :)

Jag investerar ofta ganska mycket pengar på kläder men använder dem å andra sidan många år. Lägger hellre 5000 kr på en blus som jag kan ha 10 år eller mer och som jag verkligen älskar än köper en massa blusar i sämre material/design som jag sedan inte använder och med resultatet att de blir hängande oanvända.
Jag köper ofta färgstarka och mönstrade kläder, men har inga problem med att matcha tex en rutig kjol med en blommig blus.

Ser fram emot att kunna använda mina nya gummistövlar när höstrusket faller på. I övrigt kanske det blir ett par vinterfodrade vandringsskor. Har ett par redan men dom är lite sådär. Möjligt att jag skänker bort dem och köper nya.
Vad har du för gummistövlar?
Själv är jag lite förälskad i Ilse Jacobsens

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 609
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter