Fillifjonkan
Trådstartare
Å jösses, jag som bara har skinny fit brallor . Men då vet jag att jag är ett päron iaf. Ska ta och googla lite på dina tips och se om jag hittar något som passar .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh herregud, jag är likadan. Jag snabbscannar affären och oftast hittar jag ingenting. Jag kan gilla vissa plagg men så tar jag på dem och så ser det bara dumt ut eller så får jag en märklig form. Jag är timglasformad, liten byst och bred bröstkorg. Lägg till lång överkropp och långa armar så sitter de flesta tröjor som säckar, eller så är de alldeles för korta i ärmarna. Avskyr att leta tröjor, men nu har jag slängt en massa gamla tröjor så jag måste köpa nya och det lockar inte alls. Går gärna i sportlinnen med x-rygg och en hoodie på det. Byxor brukar jag hitta relativt enkelt, jag går helst i mjukis men ett eller två par jeans i mörk färg brukar funka.
Fast har du liten byst och bred bröstkorg är du inte ett timglas utan en "Vas" beroende på hur lång överkropp du har, möjligtvis är du en pelare om benen är korta i förhållande till överkroppen.
Då är hög midja och figursydda koftor att föredra för att jämna ut proportionerna, även 3/4 ärm för att göra en illusion att överkroppen hamnar längre upp
Det är ju det som är problemet, jag vet inte vad jag gillar, allt ser fult ut och inget blir snyggt på mig. Har en konstig kroppsform och det enda jag känner mig hemma i är ridkläder/arbetskläder hemma. Har absolut inget att ta på mig när det ska vara uppklätt utan har i alla år lånat av min syster det som jag mest kan stå ut med typ .
Å jösses, så långt har jag inte tänkt . Kanske jag får ta och googla lite och se om jag hittar nåt jag törs kränga på mig .Men om du gillar och trivs i ridkläder kanske du kan satsa på en lite stallinspirerad stil även utanför stallet? Tänk tighta jeans, leggings eller andra byxor, kängor (tänk jodpursskor typ) med liten klack, lite lätt figursydda skjortor eller typ en snygg topp och Bomberjacka?
kanske prova att komma med i något gör om mig program som SVTs godkväll till exempel?
Kallsvettas av bara tanken
Det är väl inget man måste behålla...väl? Kan väl vara intressant och se det som en studie i hur någon annan ser på en? Skulle jag se det som iaf.
Jag fattar bara inte stylingen.
Jag fattar bara inte stylingen.
Gamla gubbar brukar dom ju piffa upp riktigt snyggt ju, vill nästan ha nummret
Kommer inte ihåg vad han hette men vi blev kära allihop, mormor, mamma och jag
Se det som ett stöd och hjälp och inte som något där du ska visa upp dig eller bevisa något Det är en kul grejj som kanske kan ge dig lite inspiration och idéer. Du behöver inte visa ansiktet heller om du inte vill. No pressure!Meeeen vad gullig du är!!!! Ska se om jag törs visa mig på bild . Återkommer
Kallsvettas av bara tanken
För mig är det ett straff att köpa kläder, allt ser fult ut när det hänger i affären, snabbscannar affären på typ 1 minut, suckar och går till nästa affär och så upprepas proceduren där... Jag tycker att allt ser stort och "sjokigt ut) och har jag sådana kläder så ser jag ut som en stubbe . Min garderob består av ca 5 basic tröjor, äger 2 t-shirts och några linnen, det är typ nästan tomt just pga denna shoppingångest. Hur hittar man sin stil? Hur hittar man kläderna som man passar i?