Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt OT men får du inte sova i natt heller?Jag känner verkligen igen mig. Jag hinner knappt in i en butik innan jag börjar svettas. På riktigt. Det är så hemskt. Det spelar ingen roll att jag klär av mig utan jag får gå och torka pannan ändå så det känns mest bara äckligt att prova kläder. Min lösning blev näthandel. Jag lyckas väldigt bra med att hitta plagg jag känner mig bekväm i online. Sen uppdaterar jag väldigt sällan min garderob utan går med samma kläder tills de går sönder
Näpp. Igår fick jag 8 h. Innan det var det mellan 4-5, beroende på dag. Inatt är det ingenting alls. Wish me luck. Jag fick nyss ett ep-anfall av den näst kraftigaste modellen på min skala. Normalt sett, om jag råkar ut för dessa när jag är pigg, brukar jag behöva sova någon halvtimme efteråt. Somnar jag nu blir jag väckt så det här blir tufft. Förhoppningsvis får jag en massa anfall nu inatt och i morgon fm för då kanske de skriver ut mig på eftermiddagen om jag har tur. Inte så stor chans men ändå.Helt OT men får du inte sova i natt heller?
Usch! Är det ens tillåtet att behandla patienter på det visetNäpp. Igår fick jag 8 h. Innan det var det mellan 4-5, beroende på dag. Inatt är det ingenting alls. Wish me luck. Jag fick nyss ett ep-anfall av den näst kraftigaste modellen på min skala. Normalt sett, om jag råkar ut för dessa när jag är pigg, brukar jag behöva sova någon halvtimme efteråt. Somnar jag nu blir jag väckt så det här blir tufft. Förhoppningsvis får jag en massa anfall nu inatt och i morgon fm för då kanske de skriver ut mig på eftermiddagen om jag har tur. Inte så stor chans men ändå.
Haha. Jag var väl medveten om att det här var en del av undersökningen men att det skulle vara riktigt så tungt var jag väl inte riktigt beredd på. Däremot är de tydliga med att jag bara kan säga ifrån så kopplar de bort mig från alla sladdar så jag får åka hem. Mår kropp eller hjärna dåligt får de hitta andra vägar helt enkelt. Än så länge går det för det mesta bra men det är bannemig ingen barnlek. Personalen är urgulliga, utom ett par inhoppare igår som var kaos (de kommer få så mycket skit av chefen!), och mitt rum är högprio så jag får allt vad de kan ge mig.Usch! Är det ens tillåtet att behandla patienter på det viset
Jag har köpt Vila nån gång men det är ingen favorit?Titta på märket Vila, ljuvliga basfärger nu till våren dessutom i mycket grått, rosa och blå djupa toner
För mig är det ett straff att köpa kläder, allt ser fult ut när det hänger i affären, snabbscannar affären på typ 1 minut, suckar och går till nästa affär och så upprepas proceduren där... Jag tycker att allt ser stort och "sjokigt ut) och har jag sådana kläder så ser jag ut som en stubbe . Min garderob består av ca 5 basic tröjor, äger 2 t-shirts och några linnen, det är typ nästan tomt just pga denna shoppingångest. Hur hittar man sin stil? Hur hittar man kläderna som man passar i?
Gillar också Bonprix men om TS bestämmer sig för att beställa därifrån rekommenderar jag att ta en eller 2 mindre storlekar än vanligt åtminstone på toppar och klänningar. Har i vanliga fall 34 eller 36, på Bonprix brukar 32 vara för stort så det får sys in. Vet flera som har samma problem med kläderna därifrån.Har du kollat på Bonprix sortiment? Flera i min umgängeskrets som brukar ha krångel på Kappahl/Lindex etc (inkl mig själv) hittar mycket som sitter snyggt där. Deras recensionssystem för kunderna är super och ger oftast en bra vägledning om hur plagget sitter då den som recenserar även skriver in sin längd och storlek på plagget de köpte.
Draperade, figurnära kläder tycker jag brukar kunna trolla fram midja
Gillar också Bonprix men om TS bestämmer sig för att beställa därifrån rekommenderar jag att ta en eller 2 mindre storlekar än vanligt åtminstone på toppar och klänningar. Har i vanliga fall 34 eller 36, på Bonprix brukar 32 vara för stort så det får sys in. Vet flera som har samma problem med kläderna därifrån.
Jag älskar inte att köpa kläder. Just därför är det är att köpa några vettiga basplagg som du kan utgå ifrån och använda länge. Så inte billigaste första. Ta något i enkla toner som är lätta att matcha, och något som känns ok på.
Sedan vet jag inte om du söker något formellt att ha på jobbet, mjukiskläder hemma, eller typ vardagsjeans och tröja?
Jag har typ tre-fyra klädset som jag varierar mellan. Tycker det är jättesmidigt att slippa krångla.
Måste fråga, ts: om du ska välja ut ett plagg som du trivs i, vad är det? Jeans? Tights? figursydd skjorta? Kavaj? Kofta?
Det är lättare att utgå från något som är givet, i min värld. Jag börjar med ett par jeans jag trivs i (t ex) sedan kollar jag runt på olika sidor vad som funkar till mina jeans och min kropp. Sedan beställer jag hem en hög med olika modeller, provar hemma i lugn och ro och skickar tillbaka det som inte passar.
Testa att anlita en oberoende stylist eller personal shopper som inte är knuten till en speciell butik. Om du inte har ekonomin till det för jag kan tänkas mig att det kostar en slant kanske prova att komma med i något gör om mig program som SVTs godkväll till exempel? Men jag tror på att ta hjälp av något slag eftersom du känner att det är svårt att hitta din stil själv.
Meeeen vad gullig du är!!!! Ska se om jag törs visa mig på bild . ÅterkommerOm du vill ha lite hjälp å distans så kan jag försöka ge lite tips och råd, jobbade i klädbutik i över 5 år med fokus på kundservice Om du vill PM:a lite bilder på dig själv och några bilder i de kläder du gillar/trivs i så kan jag försöka ge dig lite förslag!
Spännande!!! Ska kolla ikvällKika på Lindex kollektion "Holly and Whyte", kan det vara något?
Bra priser och figursytt utan att vara "designertight"
Du är klassiskt päronformad och passar i byxor som är rakare och inte "skinny fit" för att göra benen längre och "jämnare" från höften.
Upptill kan du satsa på mer volym med kragar och roliga ringningar samt figursydda koftor som går in i midjan och gärna ut i volang över rumpa och höft. (Odd Molly har flera)
Då får du en fin siluett med lite mer över axlarna och mer midja utan att gömma underkroppen
Titta på märket Vila, ljuvliga basfärger nu till våren dessutom i mycket grått, rosa och blå djupa toner