Klä en kurvig figur

Jag ser lätt ut som en ölbärande gretchen med för fyrkantig urringning. Jag föredrar klänning eftersom jag då kan framhäva det jag vill. Har oftast en sjal runt halsen för att trolla bort bysten.

Kan inte klädbutikers curve-avdelningar ge inspiration på plagg och kombinationer som du kan prova? Tycker ASOS har mycket fint.

Jag hade alltid på mig en sport-bh som plattade till brösten när jag hade relativt stor byst till min kropp. Jag kör på det fortfarande, och blir då helt platt. :up:
:D gör mig inte ett dugg platt. Mer Fransk kammarjungfru från 1700.

Men jag kan rekommendera tex triumf minimizer som BH. Man kan springa i dem och de rundar av så skjortor inte glipar så mycket.

Men jag kan rekommendera tex triumf minimizer som BH. Man kan springa i dem och de rundar av så skjortor inte glipar så mycket.
Jag har funderat på dom, sen jag upptäckte att jag har den här knäppa bh storleken så har jag tagit det jag hittat i den lokala butiken (det fanns två en vit och en svart på lindex). Sen köpte jag en bh på nätet men det är så svårt att bedöma på nätet hur det kommer att sitta och det blir dyrt när det blir fel :cautious: så jag har inte riktigt orkat engagera mig när jag inte kunnat testa modellen först.

Beror nog på vilken sportbh man använder, själv blir jag platt som en pannkaka. :love::laugh:

Jag har funderat på dom, sen jag upptäckte att jag har den här knäppa bh storleken så har jag tagit det jag hittat i den lokala butiken (det fanns två en vit och en svart på lindex). Sen köpte jag en bh på nätet men det är så svårt att bedöma på nätet hur det kommer att sitta och det blir dyrt när det blir fel :cautious: så jag har inte riktigt orkat engagera mig när jag inte kunnat testa modellen först.
Jo de är flacka i rundningen under bysten, stor ansättning, bra för mig. MissMary of Sweden tex har ju djup rundning och det blir helknasigt. Så det beror ju på det tex. Vad hade du för knasig storlek, de har nog typ 70D osv.

Tror det beror på bysten faktiskt. Varken Hohengard eller Chock absorber för joggning plattar nog. När jag hade smalare midja blev det Lara Croft. Stay in place blir fransk kammarjungfru. Utan någon alls sitter de fortfarande på ungefär samma plats (75D)

Minimizern drar mindre storlekar för mig än fancy BH med fylllning, har jag det så får jag gå upp i storlek och fyllningen gör att det ser för mycket ut för mig. ;) så jag vill väl inte heller "sticka ut".

Jag hade 65E-65F förut, nu har jag ingen aning... brukar ha en utan någon padding alls, men som sitter snortajt så att brösten inte kan röra sig alls. :laugh:

Minimizern drar mindre storlekar för mig än fancy BH med fylllning, har jag det så får jag gå upp i storlek och fyllningen gör att det ser för mycket ut för mig. ;) så jag vill väl inte heller "sticka ut". (har inga sådana längre för jag vill alltid kunna springa en bit :) )

Så om du är i en stad med en Lindex någon gång prova. Och om du brukar ha fancy stela med tjock kupa, prova även mindre storlek än vanligt.

Jag hade 65E-65F förut, nu har jag ingen aning... brukar ha en utan någon padding alls, men som sitter snortajt så att brösten inte kan röra sig alls. :laugh:
samma här, men sorry trots mindre byst o större omfång så blir de bara inte platta. I en rejäl period korsett kan de flytta upp. Men å andra sidan kanske vi betraktar platt som två olika saker helt enkelt. Med olika utgångspunkt, för dig är jag ju alltid platt med 75D. Jag tänker mig platt mer som att bysten inte längre är uppenbar.

Minimizern drar mindre storlekar för mig än fancy BH med fylllning, har jag det så får jag gå upp i storlek och fyllningen gör att det ser för mycket ut för mig. ;) så jag vill väl inte heller "sticka ut". (har inga sådana längre för jag vill alltid kunna springa en bit :) )

Så om du är i en stad med en Lindex någon gång prova. Och om du brukar ha fancy stela med tjock kupa, prova även mindre storlek än vanligt.
Är Fancy ett märke eller är det bara vad du kallar bhar med lyft?

samma här, men sorry trots mindre byst o större omfång så blir de bara inte platta. I en rejäl period korsett kan de flytta upp. Men å andra sidan kanske vi betraktar platt som två olika saker helt enkelt. Med olika utgångspunkt, för dig är jag ju alltid platt med 75D. Jag tänker mig platt mer som att bysten inte längre är uppenbar.

Inte är du väl platt. Det är väl snarare jag som kanske är så mjuk att allt bara plattas till. :laugh:
Jag använder 1700tals korsetter, vanlig BH och sportbh. :) Jag avskyr verkligen att ha vanlig BH dock.

Vanlig BH.
VAZOxYG.jpg

1700tals korsett
5xm4YFC.jpg

SportBH
FNihGzq.jpg

Jag använder 1700tals korsetter, vanlig BH och sportbh. :)

Vanlig BH.
VAZOxYG.jpg

1700tals korsett
5xm4YFC.jpg

SportBH
FNihGzq.jpg
Jag är betydligt plattare i vanlig BH och bystigare i 1500-tal. Har inte provat 1700. Mycket bredare midja såklart, mer islandshäst än arab, antagligen kortare, antagligen bredare bröstkorg. Mer tysk ölhaksflicka om man säger så. Den sista bilden är helt ouppnåelig.

Jag är betydligt plattare i vanlig BH och bystigare i 1500-tal. Har inte provat 1700. Mycket bredare midja såklart, mer islandshäst än arab, antagligen kortare, antagligen bredare bröstkorg. Mer tysk ölhaksflicka om man säger så. Den sista bilden är helt ouppnåelig.

Kroppsbyggnad påverkar säkert precis som du säger! Men ja, antagligen så är väl jag mjukare och sladdrigare helt enkelt. :D Satt och googlade och hittade någon hemsida så jag mätte nu och inser att jag haft fel storlek på bh, ska ha 65G :yuck:. Känner mest för att hugga av skiten.

Kroppsbyggnad påverkar säkert precis som du säger! Men ja, antagligen så är väl jag mjukare och sladdrigare helt enkelt. :D Satt och googlade och hittade någon hemsida så jag mätte nu och inser att jag haft fel storlek på bh, ska ha 65G :yuck:. Känner mest för att hugga av skiten.
Jag tror det är tvärtom. När jag var yngre så plattades brösten till, nu flyttar de sig bara uppåt när man sätter på sig en sportbh O_o.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka