Klä en kurvig figur

Jag då stannar tröjan precis över mitt bredaste ställe som är i ridbyxområdet, så då hamnar jag i mjölkpaketet. Jag funderar på om det skulle fungera med en losefit fast som är lite formsydd på något sätt.
Uhm fast då hade du ju en tröja som är en "tanttröja" som på min bild? Jag kan nog inte ens gissa vad för tröja du har på dig är jag rädd. Jag tror jag är helt off helt enkelt. Kikade in på Frida för att uppdatera mig men folk verkade ha typ samma tröjor som på FilippaK och inte instoppat.

Ta en som sitter som slickad på kroppen då, det brukar jag göra, har till och med någon med omlottknytning? Men då sitter den ju åt, ta en jättelång halsduk/sjal och ha över axlarna, ett varv runt halsen för att avleda? Jag har för att jag fryser, men då kanske man direkt är tantig igen, jag är ju inte 25 direkt... så jag kan nog inte hjälpa. Någon kollegas dotter är 15, hon kör på de där tighta höga jeansen och blusarna som du såg på första sidan. Det är nog det som är det helt enkelt. (Jag kan inte ha det, gillar en slätare profil.)

@monster1

Är det denna typen av stil du vill få fram?
Jag är ju lika kurvig som vanligt men absolut ser man mindre av det så att säga.
AQKAAAACxfFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTRmNTIyMjJhNmIyMjQyMzIyNGVmMDUuanBn
hmprod

hmprod

Det här är vad som känns som jag men som inte riktigt fungerar

Har du testat typ vanliga tröjor som den v-ringade ovan, som någon visar, fast från herravdelningen? Jag tycker att herrtröjor förtjänstfullt låter en dölja (kvinno)kroppen när man vill det. (Jag vill det nästan alltid.)
Problemet är brösten som gör att allt ser lite boxigt ut.

Har du testat typ vanliga tröjor som den v-ringade ovan, som någon visar, fast från herravdelningen? Jag tycker att herrtröjor förtjänstfullt låter en dölja (kvinno)kroppen när man vill det. (Jag vill det nästan alltid.)
Mamma kör på herrpullovers i mjuk ylle, det är snyggt. (fast jag tycker att den jag la upp som var tantig tydligen, hade det herrpullovriga hänget i sig som liksom inte sitter slickad men visar att det finns en midja.)

Mamma kör på herrpullovers i mjuk ylle, det är snyggt. (fast jag tycker att den jag la upp som var tantig tydligen, hade det herrpullovriga hänget i sig som liksom inte sitter slickad men visar att det finns en midja.)
Jag sa inte att den var tantig. Utan den kommentaren hängde ihop med att ha ett linne som täcker mer av bysten dvs är högre ringat.

Jag har ganska snygg överkropp, men tyvärr svankryggig och så har jag en enorm rumpa. Jag är inte speciellt klädintresserad men vill ju se ok ut. Har oftast lite längre tröjor och inte tajta byxor för i tajta så ser min bak ännu större ut. Köpt mycket kläder från Gudrun Sjödens postorder förr. Deras byxor i st L brukar passa. Men i somras fick jag ett par som var för stora och i vinter har dom inga alls som jag gillar. Har byxor så jag klarar den här vintern i vilket fall. Jag har fått problem med att hitta trosor. Jag vill för det första ha ekologiska och för det andra låg bikinimodell. Lindex hade förr, men inte nu lägre. Hittat på nätet för ca 100 kr styck men jag tycker det är dyrt.

Jag sa inte att den var tantig. Utan den kommentaren hängde ihop med att ha ett linne som täcker mer av bysten dvs är högre ringat.
Aha, du menar att en hög tröja under den V-ringade hade varit tantigt :) då förstår jag. (jag tänkte nog högst att den skulle synas som en liten svart trekant i nederdelen av V-rigningen i så fall, bara ta själva klyftan om den syntes. Haken är att en t-shirt under gör att den inte faller lika mjukt och snyggt. Men jag råkar veta att min klyfta inte syns i den där :D.

Aha, du menar att en hög tröja under den V-ringade hade varit tantigt :) då förstår jag. (jag tänkte nog högst att den skulle synas som en liten svart trekant i nederdelen av V-rigningen i så fall, bara ta själva klyftan om den syntes. Haken är att en t-shirt under gör att den inte faller lika mjukt och snyggt. Men jag råkar veta att min klyfta inte syns i den där :D.
Ah det kanske är en nyckel då för jag har oftast linne, topp och sedan kofta eller tröjja. Vi har kallt på kontoret och jag är frusen...

Ah det kanske är en nyckel då för jag har oftast linne, topp och sedan kofta eller tröjja. Vi har kallt på kontoret och jag är frusen...
Jag har en gigantisk sjal över alltihop i grått ylle. (eller jag har många olika, de flesta i grått ylle :) ). På kontoret.

Sjal=jättebred halsduk, tunn, tjock, mittemellan i ull.

Rekommenderar Rodebjers ”sini”. Tanken är nog att dessa ska vara slappa hela vägen och liksom hänga på höften. Så ser de ut på min modell-vän ;) men jag kör dessa i stl XS och har de mer i midjan istället. Då sitter de bra över höften och faller sen snyggt! Och längden funkar trots att man inte är svinlång!

orangegudrun1.jpg

zarakoll1.jpg

Gammal bild men här ser man lite bättre hur dom sitter på rumpan/midjan

bla4_3.jpg

UNDERBARA! Får se om min röv får plats i dom bara. :laugh: Tack!

Just det @Tonto jag har ett par gula också dessa är dock i en gammal modell som heter ”Houston”. De är lite rynkade över höften och ngt tightare över låren, inte fullt så bra på mig men det kan vara värt att kolla för dig också kanske?

yellow1.jpg

Just det @Tonto jag har ett par gula också dessa är dock i en gammal modell som heter ”Houston”. De är lite rynkade över höften och ngt tightare över låren, inte fullt så bra på mig men det kan vara värt att kolla för dig också kanske?

yellow1.jpg

Mina lår är nog det som jag vill dölja mest, men verkligen värt att kika på! Tackar. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama