Klä en kurvig figur

Jag vill inte alltid ha tighta kläder, ibland vill jag liksom inte vara bröst och rumpa. Men det kanske bara är tält eller sexig som gäller när kroppen kurvar sig.
Jag känner mig inte ett dugg sexig i figurnära kläder. (eller egentligen med lätt urringade heller)
(Jag kan gå runt och känna mig välklädd eller mittemellan eller nedklädd eller... möjligen snygg/ful men inte sexig.)

Om jag skulle "känna mig sexig" så skulle jag dra till med något slags åthävor som puta med rumpan och vicka på den och gud vet vad. Vilket jag inte gör. Hm jag tänker mig nog att sexighet sitter i attityd mer än i jeans och tröja med ända under.

Btw, tänker du alltså på kurviga tjejer du ser som har jeans och tröja som inte sitter som tält som att de gjort sig till/gjort sig sexiga?

Senast ändrad:
Jag tänker att en kurvig kropp i sig kanske ser mer sexig ut än någon mer en rak kroppsfigur? Alltså som personlig preferens inte vad som anses generellt.
Jag tycker själv inte att jag har en sexigare kropp än någon annan men däremot kan jag känna mig sexig i dom kläder som jag tycker gör mig sexigare och det gäller ju alla kroppsformer.
Jag är inte sexigare för att jag är kurvig. Jag är jag, inte min kroppstyp.
Men jag kan absolut känna mig riktigt snygg i ett par jeans men inte för den sakens skull sexig.
Som i dessa klänningar. Den ena är mer smickrande för min kroppsform men är inte sexig per automatik bara för att den visar mina former. Den andra kan ju anses som tält men jag tycker klänningarna är precis lika sexiga, dvs inte alls.
AQKAAAACgj5odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTRmNDQxMGRkZjJiMzFmMDkxMWJmNzkuanBn

Jag har rätt mycket höfter och rumpa, dock ej bystig. Rätt tydlig midja. Jag vill inte se särskilt feminin, kvinnlig eller sexig ut.

Jag går mycket i jeans som är bootcut (det verkar heta lite olika saker på olika märken) och som är rätt figurnära från knäet och uppåt. Inte jättehög midja. Just nu finns många jeans med konstigt och fult skuren hög midja.

Till det något halvsmalt men löst, typ linne, skjorta, eller tunnare tröja. Gärna rätt lång. Ovanpå det något lösare, vad som helst mellan hoodie, kofta, fleece eller kavaj, beroende på vad dagen kommer att kräva av mig. Det blir inte tält av det.

Nu klär jag mig extremt slarvigt, men man kan ju köra ungefär samma fast med lite mer omsorg.

Jag känner mig inte ett dugg sexig i figurnära kläder. (eller egentligen med lätt urringade heller)
(Jag kan gå runt och känna mig välklädd eller mittemellan eller nedklädd eller... möjligen snygg/ful men inte sexig.)

Om jag skulle "känna mig sexig" så skulle jag dra till med något slags åthävor som puta med rumpan och vicka på den och gud vet vad. Vilket jag inte gör. Hm jag tänker mig nog att sexighet sitter i attityd mer än i jeans och tröja med ända under.

Btw, tänker du alltså på kurviga tjejer du ser som har jeans och tröja som inte sitter som tält som att de gjort sig till/gjort sig sexiga?
Fel uttryckt av mig. Givetvis är sexighet helt upp till betraktaren. Det korrekta kanske är att jag känner mig mer naken eller sårbar när jag inte kan dölja mig. Vissa dagar vill jag helt enkelt inte visa mig men jag vill heller inte se oklädd ut. Jag vill inte ens tänka på att jag har en kropp och det fungerade bra för mig när jag var en 34 och mest var knotor och ben då kan man hänga på sig lite vad som helst och det ser ändå schysst ut nu är det svårare.

Nej nu tycker jag det här är helt obegripligt ;)
Så ni menar att av personerna här på min google sökning så räknas den första som osexig, men de två andra som sexiga, bara för att de två senare har ett par kilo på den första.

https://www.google.se/search?q=twig...AhWFEywKHfiwD3oQ9C8IHw&biw=1209&bih=856&dpr=1

För mig ligger alla på samma sexighetsgrad. Det beror ju på hur man klär sig, hur sexig man vill framstå oavsett kroppstyp.
Dom här tex är likställda vad det gäller sexighet enligt mig och har likadana kläder på sig och olika kroppsformer. Ett par kilon mer som framhäver kurvor gör en inte sexigare.
d49add5d0a1c76241eba242a9aa5edaa.jpg

Fel uttryckt av mig. Givetvis är sexighet helt upp till betraktaren. Det korrekta kanske är att jag känner mig mer naken eller sårbar när jag inte kan dölja mig. Vissa dagar vill jag helt enkelt inte visa mig men jag vill heller inte se oklädd ut. Jag vill inte ens tänka på att jag har en kropp och det fungerade bra för mig när jag var en 34 och mest var knotor och ben då kan man hänga på sig lite vad som helst och det ser ändå schysst ut nu är det svårare.
Ok, då förstår jag, nästan, fast inte ;) helt.

Förstår att man kan känna sig naken och sårbar om kroppen förändrat sig. Det där om att det är byst istället för nyckelben typ. Linne under tex gör nog susen, det kan man ha under t-shirt också och ger en påklädd känsla. Även om tröjan över sitter lite tight.

Sedan har jag varit lite modig och skaffat mig en tröja som är lite stor, det finns massor av lite stora tröjor på marknaden nu som ändå går in i midjan och gör att man inte ser jättestor ut, typ FilippaK hade och Lexington och så.

Men jag är större än du är, dvs inte längre men mer 98,78,101 och därmed kanske inte så moderiktigt formad rakt av.

Men själv känner jag faktiskt aldrig som att jag visar upp mig, jag tänker normalt inte på att jag har en "kropp". Eller jag kan ställa mig framför spegeln och konstatera att allt sitter snyggt och inget fett ploppar ut (även om jag är lite kort och bred snarare än lång och smal) över kanten. (eller att jag verkligen misslyckades i morse, men det är inte lika kul) Men då tänker jag på kläderna, inte på kroppen under. Jag känner mig som en "människa" till vardags, i kjol och tight topp, även urringad. Jag känner mig inte som en "kvinna" tm, och inte som "sexig" tm. (om jag inte vill). Jag känner -snygg linje på A-linjekjolen från höften, jippi. Eller -jag ser för djävlig ut på de där fotona och tänker inte visa mig på en vecka.

För mig ligger alla på samma sexighetsgrad. Det beror ju på hur man klär sig, hur sexig man vill framstå oavsett kroppstyp.
Dom här tex är likställda vad det gäller sexighet enligt mig och har likadana kläder på sig och olika kroppsformer. Ett par kilon mer som framhäver kurvor gör en inte sexigare.
Fast det går ju inte att missa att man ser mer av nr 3 byst än av nr 1 fast de har samma linne. Det är lättare att dölja sig och se, stilig ut när tyget vilar mer på benstommen än på kurvorna. Jag har helt enkelt svårare att dölja kurvorna och ändå se stilfull ut när jag har mer av dom än det var tidigare. Och den stilen med oversize som jag trivts i fungerar inte @Badger.

Nej exakt! Jag tycker den första på mina bilder hade mer sexighet -mer attityd, medan de andra två var mer glada. Men för sin tid var de sexiga.

Dessa dina bilder är bara totalt i paritet med varandra, precis som du säger. Ingen av dem är mer sexig än någon annan, för mig. Det skulle möjligen vara att den första vickar mer på huvudet.

• Gilla
Reactions: MM
Fast det går ju inte att missa att man ser mer av nr 3 byst än av nr 1 fast de har samma linne. Det är lättare att dölja sig och se, stilig ut när tyget vilar mer på benstommen än på kurvorna. Jag har helt enkelt svårare att dölja kurvorna och ändå se stilfull ut när jag har mer av dom än det var tidigare. Och den stilen med oversize som jag trivts i fungerar inte @Badger.
Fast hon är ju inte sexigare, det är inte speciellt sexigt det som syns. Inte mer än blicken på den första är sexig.

Om hon ville vara mer dold kunde hon ha ett lika tight linne som bara var högre skuret.

En vanlig V-ringad pullover är väl varken oversized, kroppsnära eller sexig?
1-9-22180-S18-lightgrey_collection1

Har för mig att jag provat den där och den var varken kylskåpsgörande, kroppsnära eller sexig eller visade min byst. Och isf hade jag kunnat ha en tröja under.

• Gilla
Reactions: MM
Btw när ni stoppar ned tröjor och annat i linningen hur får ni det att inte bli knöligt innanför brallorna då?

Fast hon är ju inte sexigare, det är inte speciellt sexigt det som syns. Inte mer än blicken på den första är sexig.

Om hon ville vara mer dold kunde hon ha ett lika tight linne som bara var högre skuret.
Jo men då ser det tantigt ut istället :/ iallafall på mig, dessutom ser bysten ännu större ut.

Självklart ser man mer av hennes byst då den är större men det betyder ju inte att hon är sexigare. Jag tycker att det framkommit i tråden att det ligger i betraktarens ögon helt klart :)
Ska hon behöva ha en polotröja för att "dra ner" sin sexighet?
Sen är det självklart att alla kanske inte är bekväma i sin kroppsform men då finns bara tre alternativ som jag ser det. 1: Acceptera sin kroppsform. 2: Gå ner i vikt så bröst och rumpa krymper. 3: Hitta kläder man trivs i som man tycker döljer sin sexighet.

En vanlig V-ringad pullover är väl varken oversized, kroppsnära eller sexig?
1-9-22180-S18-lightgrey_collection1
Jag då stannar tröjan precis över mitt bredaste ställe som är i ridbyxområdet, så då hamnar jag i mjölkpaketet. Jag funderar på om det skulle fungera med en losefit fast som är lite formsydd på något sätt.

Btw när ni stoppar ned tröjor och annat i linningen hur får ni det att inte bli knöligt innanför brallorna då?

Jag gör aldrig så. Tror inte det skulle se klokt ut på mig utan snarare ge mig en "bullmage" som inte är särskilt smickrande :p

När jag använde byxor stoppade jag aldrig in, kände mig tantig då :p plus att jag ville dölja magen som inte är smickrande i jeans, oavsett hög/låg midja, jag har för mycket fluff framtill.

@monster1

Är det denna typen av stil du vill få fram?
Jag är ju lika kurvig som vanligt men absolut ser man mindre av det så att säga.
AQKAAAACxfFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTRmNTIyMjJhNmIyMjQyMzIyNGVmMDUuanBn

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka