Men vad snällt sagt, tack!Så otroligt fin du var i sista klänningen, jättesnyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad snällt sagt, tack!Så otroligt fin du var i sista klänningen, jättesnyggt!
Grejen är väll att jag inte vill framhäva något jag vill bara inte se ut som ett tält heller.Nu har jag visserligen en ganska "märklig" kroppsform, med "större" byst (65G), obefintlig midja, lite höfter, breda lår och korta ben. Men det som jag tycker ser bäst ut på mig är lite halvtighta highwaistjeans, skjortor med ränderna på längden och därunder ett linne som "plattar till" bysten lite ovanpå bhn, samt kavaj över alltsammans. Det framhäver min obefintliga midja, döljer min byst och highwaistjeansen får mina prinskorvar till ben att se lite längre ut.
Grejen är väll att jag inte vill framhäva något jag vill bara inte se ut som ett tält heller.
Men ser du verkligen ut som ett tält eller är det att du är ovan om din figur har ändrats?Grejen är väll att jag inte vill framhäva något jag vill bara inte se ut som ett tält heller.
Ja det kan ju inte jag svara på och min sambo är jävig och opålitlig.Men ser du verkligen ut som ett tält eller är det att du är ovan om din figur har ändrats?
Ibland behöver vi bara bli lite sams med oss själva efter förändringar
Grejen är väll att jag inte vill framhäva något jag vill bara inte se ut som ett tält heller.
Har svårt att se tältkopplingen. Klä dig i sånt du känner dig bekväm i, känn lite på det innan du avfärdar det som tältaktigthttps://www.provrummet.se/sv/catalogsearch/result/index/?p=2&q=mathilda
Jag har samma mått som den här modellen men är en dm kortare. Så allt blir liksom kompakterat.
Ja det kan ju inte jag svara på och min sambo är jävig och opålitlig.
Ja det kan ju inte jag svara på och min sambo är jävig och opålitlig.
https://www.provrummet.se/sv/catalogsearch/result/index/?p=2&q=mathilda
Jag har samma mått som den här modellen men är en dm kortare. Så allt blir liksom kompakterat.
Jag har 94/71/105 och är 167 cm, jag har inte riktigt fattat vilken storlek jag är men typ medium 38-42 beroende på modell.Oj!
Då har vi nästan identiska mått och längd.
Jag är 162 cm och har 93/68/97 cm. Har 36/164 cl på överkroppen och 38/27/30" på underkroppen.
Om det är så, så är jag också inne på att du måste vänja dig vid din kropp snarare. Det finns mycket som inte blir "varken tält eller skyltdocka" på dig. Det handlar nog mer om att hitta kläder du är bekväm i, snarare än att det (iaf mer allmängiltigt) är fel på kläderna i sig.
Håller nog med föregående talare, känns som du bara inte är van vid din nya kropp? Modellen på bilderna och dina mått ser ju inte alls stort ut, och jag har svårt att få fram en "bara tuttar och rumpa" av domJag har 94/71/105 och är 167 cm, jag har inte riktigt fattat vilken storlek jag är men typ medium 38-42 beroende på modell.
Ja det är ju en känsla.Håller nog med föregående talare, känns som du bara inte är van vid din nya kropp? Modellen på bilderna och dina mått ser ju inte alls stort ut, och jag har svårt att få fram en "bara tuttar och rumpa" av dom
Ja det är ju en känsla.
Jag är kurvig, ganska smal midja, runda lår, överarmar och är dessutom kort. Jag samlar fett på överarmar, lår och rumpa.
Har aldrig kortärmat på mig, har jag det så är ärmen ungefär till armbågen, gärna med lite vidd. Den ärm som får överarmar att se fetast ut är en kort tight ärm som slutar mitt på överarmen. Holkärm är ju också väldigt osmickrande för fylligare överarmar om målet är att se slank ut (det är svårt att bära upp öht).
Man kan också lura ögat med tex kavajer med lite axelvadd, då markerar man axeln och sen ser man till att ha en ärm som inte är för tight så den stramar nånstans över överarmen. Det ger en snygg siluett!
Jag har aldrig tighta byxor som smiter åt över låren. Inte heller byxor i ridbyxmodell med typ lagda veck på låren som därefter smiter åt nedtill. Det funkar liksom inte. Tights tänker jag inte ens nämna Har jag byxor så kör jag svarta med hög midja som sitter bra i midjan och sedan faller snyggt med lite vidd över benen. Då jag är kort så kombinerar jag med höga klackar som göms under långa byxben. Jag gillar färg, men mönstrade/färgglada/ljusa byxor förstorar. Då väljer jag hellre mönster och färger på överkroppen.
Har jag kjol så måste den sitta i midjan och över höften och därefter vara svagt utställd med ett bra fall efter höften. Plisserat förstorar oftast (även om det kan vara snyggt). Kjolar som slutar mitt på vaden är svårt, men snyggt. Har jag dessa kombinerar jag med höga klackar och en kortare överdel.
Riktigt tighta kläder har jag mycket sällan, men om det sker så väljer jag material med omsorg, jag undviker tunna trikåtyger.
Har plagg fickor är jag noga med vart de är placerade så att de inte fuckar upp passformen runt höfterna.
Jag letar efter sådana byxor, orkar du rekommendera?
Jag letar efter sådana byxor, orkar du rekommendera?
Tjaa jag brukar köra på 50-talspinuppa och det känns ok. Men vet inte hur illa det blir. Jeans/a-linjekjol, lagom åtsittande t-shirt/tröja. Hur illa kan det bli liksom. Man behöver ju inte ha en rynkad kjol som står ut runt knäna och stor urringning om man inte vill.Hur klär man sig som kurvigt timglas utan att se a) ut som ett mjölkpaket/tält eller b)som en 50-tals pinuppa? När jag gått upp i vikt har den mesta av vikten satt sig på höfter, lår, rumpa och byst samt överarmarna. Innan var jag mycket smal och hade mer androgyna kläder på mig, vilket blir väldigt svårt när allt putar ut. :P