Klä en kurvig figur

Kroppsbyggnad påverkar säkert precis som du säger! Men ja, antagligen så är väl jag mjukare och sladdrigare helt enkelt. :D Satt och googlade och hittade någon hemsida så jag mätte nu och inser att jag haft fel storlek på bh, ska ha 65G :yuck:. Känner mest för att hugga av skiten.
jag tror mina är ganska omjuka och inte flyttar sig så lätt. De flyttar inte ned så mycket utan BH heller. Ändrar form lite bara.

Nej nej efter 28 åker inget nedåt, allt håller sig fast och fint tills man dör. Mohahaha... jag är 40 :sneaky:. Jag var alltid helt fascinerad av min mormors stora byst när jag var liten den satt ju liksom inte på bröstet utan nere på magen :D.

Åka ner får dom gärna göra, eller bli mindre! Däremot så vill jag att dom ska hålla sig platta i en sportbh. Inte hitta på dumheter och åka upp då. :laugh:

Mjukare är helt ok, men fan inte större. Då opererar jag bort dom. :mad:
Fast himla praktiskt det där att de blir så platta. Undrans om de behöver hela sportBHns yta eller om du skulle kunna omväxla med minimizer/tunn BH för olika effekt. Optimala variationsmöjligheter :D

Tror det är helt olika om de ändrar sig alls eller inte.

Alltså, grejen när man har stor byst är att det generellt är svårt att hitta plagg som sitter bra över bysten. :crazy: De är inte gjorda efter folk som ser ut så... :down: Man måste prova många fler tröjor/toppar/klänningar/tunikor/whatever för att hitta något som sitter som man önskar.
MVH 34H i engelska storlekar, som visst motsvarar 75K i svenska... :eek: :wtf:
(och när det gäller BHar kan jag bara rekommendera dig att besöka en riktigt välsorterad underklädesbutik när du är i någon av landets större städer, om det inte finns någon där du bor. Det är en upplevelse att komma in i en butik där det finns mer än 30 olika modeller att prova trots en "udda" storlek...)

Du måste nog dels vänja dig vid din nya kroppsform och sen är det bara att leta grundligare i affärernas utbud, tills du hittar det du söker. Sen är vissa säsongers mode ett aber, då det är svårare att hitta något som passar.
Själv har jag nått en storlek då kläddesignerna tror att man vill klä sig i stormönstrade, djupt V-ringade tält. Och det är verkligen inte jag!! Jag gillar figurnära kläder trots att jag ser ut som en michelingubbe, man måste bara hitta rätt i djungeln.

Ett sätt är att bära tröjor, något stretchiga och något figurformade, med hel dragkedja där tröjan slutar mitt på eller något under mitt på höften. Det blir inget tält och inget särskilt framhävs om dragkedjan dras upp precis till mitten av bysten. Det är så jag själv oftast går klädd. Stretchjeans, linne och en dragkedjetröja. Jag har liknande mått som dig, har stl 38, men jag har samma mått på höft, byst och axlar. Något annat än stretchiga tröjor kan jag inte ha. Det blir helt fel mått. Kavajer och skjortor har jag t ex. aldrig kunnat ha, inte heller hela tröjor. De blir tält i midjan och stramar ändå över bysten. Höga midjor, vida byxor, stickat, hela tröjor, slängiga omlottgrejer är något jag håller mig borta ifrån. Det förstärker timglasformen, ger tältkänsla och jag avskyr att behöva hålla i mina kläder. De ska bara finnas där, bekväma och funktionella och utan att exploatera min kropp på ett sätt jag inte är bekväm med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka