Kisset rinner utanför blöjan...

feel

Trådstartare
Har en liten kille på 3,5 månader, nästan varje morgon när han vaknar är han sjöblöt efter sidan och knappt något kiss i blöjan... Är väldigt noga med att lillsnoppen pekar nedåt när han får blöjan på sig. Någon annan som har liknande problem? Tips?

Har en liten kille på 3,5 månader, nästan varje morgon när han vaknar är han sjöblöt efter sidan och knappt något kiss i blöjan... Är väldigt noga med att lillsnoppen pekar nedåt när han får blöjan på sig. Någon annan som har liknande problem? Tips?

Hur ligger han när han sover? Hur sitter blöjan på?

Min son får alltid så, och har alltid fått, när han sover på sidan = Snoppen ramlar åt sidan.. Eller när han snurrar mycket, kom visserligen senare än 3,5månad.
Eller när vi behöver byta till en större storlek.
Provat en annan modell? märke?
Tycker Pampers har suttit bättre på natten för min pojke medans på dagen har det inte funkat alls och då har han libero.

Hur ligger han när han sover? Hur sitter blöjan på?

Min son får alltid så, och har alltid fått, när han sover på sidan = Snoppen ramlar åt sidan.. Eller när han snurrar mycket, kom visserligen senare än 3,5månad.
Eller när vi behöver byta till en större storlek.
Provat en annan modell? märke?
Tycker Pampers har suttit bättre på natten för min pojke medans på dagen har det inte funkat alls och då har han libero.

Han ligger alltid på rygg, eller lite åt ena sidan. Har Pampers babydry, och provade köpa Libero touch av byxblöjevariant och då var han inte lika blöt på sidan men fortfarande blöt...

Han ligger alltid på rygg, eller lite åt ena sidan. Har Pampers babydry, och provade köpa Libero touch av byxblöjevariant och då var han inte lika blöt på sidan men fortfarande blöt...

Ja det är svårt det där, alltid ett mysterium. Förhoppningsvis blir det bättre.

Har det varit så här länge?

För oss funkar inte Pampers så bra, kan inte sätta fingret på det men passformen är inte optimal så det glipar lätt runt benen.

Har du provat blöjor av andra märken?

Jag säger också andra märken. Och inte byxblöjor utan de med tejp funkar bäst här.

Vi har testat ett märke som alltid funkar. Resten läcker konstant.

Jag säger också andra märken. Och inte byxblöjor utan de med tejp funkar bäst här.

Vi har testat ett märke som alltid funkar. Resten läcker konstant.

Vilket är det märket?

Kör byxblöja på natten nu, Liberos, de läker minst av de jag testat hittills.

Läste häromdagen på Libero's hemsida att man kan sätta tejp-blöjan så att den är ca 2 cm högre i fram än bak och sätta tejpen snett uppåt om man har problem med läckage. Och att det är viktigt att man går upp i storlek i tid.

Du har fått massa bra tips men finns ju ilägg för urinläckage som du kan använda och lägga i som en extra förstärkning, ungefär som man gör på dementa :)

Läste häromdagen på Libero's hemsida att man kan sätta tejp-blöjan så att den är ca 2 cm högre i fram än bak och sätta tejpen snett uppåt om man har problem med läckage. Och att det är viktigt att man går upp i storlek i tid.
Vi satte tejpen snett ner när vi hade bekymmer med läcka på vår tös.

Vår 6månaders kille har haft jätte problem med att han bli blöt på sidan/ryggen när han sover länge- jag misstänkte nästan att han kissade så mycket när han vaknade till att blöjan liksom inte hinner suga åt sig allt. Men just nu är han faktiskt helt torr sedan vi bytte till en storlek större blöjor (4or), enligt vikten ska han fortfarande kunna ha 3or (och vi tyckte 3orna satt bra) men en kompis hade samma problem på sin kille och det hade blivit bättre när de bytte till just 4or. Så kanske värt att prova en storlek större som han kan ha iaf när han ska sova?

Willys blöjor har fungerat absolut bäst för oss ( dessutom billiga!), Libero helt ok och Pampers värdelösa. Prova andra märken och se om de passar bättre.

För oss så funkade libero bäst, annars Willys (dom läckte aldrig, men blev så stora och tunga efter en natt, och sonen sov oftast hela nätterna) Byxblöja däremot var ett skämt på natten, heeeelt omöjligt att få det tätt...

Pampers läcker för oss! Libero och naty funkar bra :)

Vår som verkar dock som att vår lille är allergisk mot Pampers - vid några tillfällen när mannen köpt fel blöja / slut i affären så har han fått stora blöjutslag och är helt illröd i rumpan - VARJE gång han har haft Pampers i mer än 12 H (ja inte samma blöja då såklart).

Vi hade problem med naty några fåtal gånger men då har nog snoppen legat fel - för glömde en blöja när jag tvättade skötväskan en gång och JÄKLAR vad den blöjan var full - men intakt så den tar mer väska än något annat jag sett i mitt liv.

Libero lika där, händer någon gång att den läcker men inget som händer ofta. Vi köper libero nu helt enkelt för att det är billigare än naty :)

Vad det kan vara olika. Vi började med Libero men han fick blöjeksem. Bytte till Pampers och det blev bättre direkt. Nu då han är 1 år 7mån funkar det fortf inte med ngt annat än Pampers. Libero läcker direkt. Vår son är smal och har smala ben. Tycker att Pampers är smalare och högre och därför passar bättre. En kompis har en son som är lika gammal som är grövre och rundare. För honom funkar Libero.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 364
Senast: Madalitso
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 558
Senast: Liran
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka