Kiropraktorbesök

Jag har bara kallingarn på och strumpor men kalsongerna drar hon ner då hon behandlar rumpan . Hon är professionell och jag tänker som så att jag har inget som hon inte sett förut lika så när jag skulle op nacken andra gången och behövde hjälp att duscha två gånger före då jag inte klarade av det själv så tänkte jag samma sak . Kanske annorlunda då jag är man kanske det känns mer kränkande för en kvinna men vad gör man

Det är inte ett dugg värre/lättare för en kvinna. Jag litar som sagt på att den som behandlar mig är professionell oavsett vilken behandling det gäller och oavsett vilket kön hen har. Sedan orkar man heller inte bry sig längre när man som jag tappat räkningen på hur många koloskopier man varit med om...

Konstig fråga kanske men hur avklädd brukar man vara hos kiropraktor? Jag ska dit kl 12, ska kolla nacken/halsen. Tänkte ta typ axelbandslös bh + linne, det borde väl funka? Jag är inte orolig för att kiropraktorn ska vara oproffsig eller så, jag insåg bara att jag inte har en aning hur man brukar göra.

De jobbar lite olika.
Min kille är kiro. På klinik brukar han be folk ta av sig på överkroppen. Med BH kvar.
När han jobbar med ekipage blir det oftare med tunn tröja/linne på överkroppen.

Han är lärd av sin lärare att patienten alltid ska känna sig trygg i att det är ett privilegie de ger kiropraktorn att få röra deras kropp och inget man får missbruka. Allt måste vara respektfullt och inkännande.
Han har själv undervisat på kiropraktorhögskolan och varit väldigt noga med den delen i undervisningen. Vissa åkte ut på den delen sas.

Man bör ha kläder som man kan röra sig i och kiropraktorn kan känna genom. Annars måste de av för fullgod undersökning och behandling.

Mina tre bästa behandlare går från helt påklädd till linne o träningstights till bara underkläder. Beror alltså helt på hur de jobbar, numera är jag van men innan kändes det lite obekvämt att komma till någon ny o inte veta hur de ville ha det. Ibland frågade jag då på förhand för min egen skull.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 305
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 431
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 740
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10