Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag väntade bara på den ... men jag står för vad jag skrev, inte minst från hygiensynpunkt. Dessutom tycker jag att det låter rätt gränslöst att dra upp det vid första ligget.Vad hände med your kink is not my kink osv...
(Jag förfasar mig också över en del saker folk gillar, men undviker att säga blä).
Jag väntade bara på den ... men jag står för vad jag skrev, inte minst från hygiensynpunkt. Dessutom tycker jag att det låter rätt gränslöst att dra upp det vid första ligget.
Vad som hände? Tja, för egen del är det inget uttryck jag använder mig av. Och jag säger blä åt att slicka där bajset bor. Av hygieniska skäl.Vad hände med your kink is not my kink osv...
(Jag förfasar mig också över en del saker folk gillar, men undviker att säga blä).
Vad hände med your kink is not my kink osv...
Jag väntade bara på den ... men jag står för vad jag skrev, inte minst från hygiensynpunkt. Dessutom tycker jag att det låter rätt gränslöst att dra upp det vid första ligget.
Tänkte också på det men nä, tycker det är vidrigt och står för det.
Vad som hände? Tja, för egen del är det inget uttryck jag använder mig av. Och jag säger blä åt att slicka där bajset bor. Av hygieniska skäl.
Nä, jag tycker inte att det här är riktigt okej faktiskt. Det är precis såhär kinkshaming går till, med att öppet visa äckel och ursäkta sig med dåliga argument. Lite skärpning tack.
Nä, jag tycker inte att det här är riktigt okej faktiskt. Det är precis såhär kinkshaming går till, med att öppet visa äckel och ursäkta sig med dåliga argument. Lite skärpning tack.
Jag funderar ibland på varför (allt som kan tolkas som) kinkshaming är så "otillåtet". Folk uttrycker sig ju kritiskt om varandra och varandras förehavanden till höger och vänster, på sociala media inte minst. Vilken är tankegången?Nä, jag tycker inte att det här är riktigt okej faktiskt. Det är precis såhär kinkshaming går till, med att öppet visa äckel och ursäkta sig med dåliga argument. Lite skärpning tack.
Jag funderar ibland på varför (allt som kan tolkas som) kinkshaming är så "otillåtet". Folk uttrycker sig ju kritiskt om varandra och varandras förehavanden till höger och vänster, på sociala media inte minst. Vilken är tankegången?
Jag funderar ibland på varför (allt som kan tolkas som) kinkshaming är så "otillåtet". Folk uttrycker sig ju kritiskt om varandra och varandras förehavanden till höger och vänster, på sociala media inte minst. Vilken är tankegången?
Fast jag tycker inte att man behöver shamea någon alls. Man kan ju ha en saklig diskussion om det, men "blä" och "äckligt" tycker jag inte är okej.Jag funderar ibland på varför (allt som kan tolkas som) kinkshaming är så "otillåtet". Folk uttrycker sig ju kritiskt om varandra och varandras förehavanden till höger och vänster, på sociala media inte minst. Vilken är tankegången?
Ja, det kan jag se. Men jag skulle nog säga att vi ser en hel del av det på buke tex när det gäller hur ofta man bör duscha och hur man bör städa osv. Då möter det inte samma form av reaktioner, oftast. (Tror jag.)Personligen tycker jag att det är onödigt att uttrycka sig kritiskt om varandra överlag, när det kommer till saker som inte gör någon skada för någon annan. Smak, preferenser osv. Det är bara taskigt?
Nej, men det är inte svar på min fråga.Fast jag tycker inte att man behöver shamea någon alls. Man kan ju ha en saklig diskussion om det, men "blä" och "äckligt" tycker jag inte är okej.
Bara för att folk är kritiska och gillar att trycka ner folk på sociala medier behöver man ju inte göra likadant själv.
Ja, det kan jag se. Men jag skulle nog säga att vi ser en hel del av det på buke tex när det gäller hur ofta man bör duscha och hur man bör städa osv. Då möter det inte samma form av reaktioner, oftast. (Tror jag.)
Just kinkshaming framstår för mig både som en synd som det är väldigt lätt hänt att någon begår, och som något som "straffas" med ganska stor bestämdhet. Jfr andra grejer, tex mat och (upplevt bristande) hygien, som också beskrivs i termer av äckel. Jag minns inlägg som handlat om att det är äckligt att gå ut i sitt kök utan kläder, eller att inte duscha minst varje dag och diverse annat, som inte mötts av samma kritik.
Jag var nån gång rätt hårt kritisk mot inlägg som uttryckte äckel över mat, och då var jag verkligen inte oemotsagd!
Så frågan kvarstår, vad är det som är så fel med just kinkshaming? (Och varför krävs det så lite för att något ska vara kinkshaming?)
Jag tänker att det här är saker man inte kan rå för, och att kränkningar av personers kinks blir väldigt personliga. Det är stor skillnad på att bli kallad äcklig pga sexuella preferenser/läggning, och på att man inte duschar femton gånger om dagen. Det ena kan du påverka, det andra inte (eller ja du kan låta bli att utöva men det gör nog inte att du tänder mindre på det).Jag funderar ibland på varför (allt som kan tolkas som) kinkshaming är så "otillåtet". Folk uttrycker sig ju kritiskt om varandra och varandras förehavanden till höger och vänster, på sociala media inte minst. Vilken är tankegången?
Edit: sen tycker jag överlag att just äckel är något som det oftast är onödigt att uttrycka om man är över tolv år gammal, men det gäller äckel över allt någon kan äcklas av. Där ser vi inte samma starka motreaktioner på buke i alla fall, tror jag.
Så frågan kvarstår, vad är det som är så fel med just kinkshaming? (Och varför krävs det så lite för att något ska vara kinkshaming?)
Varför är det så fel med fatshaming? Varför krävs det så lite för att något ska klassas som fatshaming.
Same shit, different name liksom.
Jag förstår verkligen inte hur någon inte kan (in)se att det är lika fel att skamma andra människors sexvanor, som det är att skamma människor för deras vikt.
Jag tänker att det här är saker man inte kan rå för, och att kränkningar av personers kinks blir väldigt personliga. Det är stor skillnad på att bli kallad äcklig pga sexuella preferenser/läggning, och på att man inte duschar femton gånger om dagen. Det ena kan du påverka, det andra inte (eller ja du kan låta bli att utöva men det gör nog inte att du tänder mindre på det).
Okej, låt bli att göra det då? Så länge du och din partner är nöjda med det ni gör så finns det väl inget behov av att kränka andra? I så fall säger det nog betydligt mer om dig än om utövarna av kinksen.Fast jag tycker det är sjukt ofräscht, precis som med många andra ”kinks”.
Nu ställde jag en fråga. Jag argumenterade inte. Men skäll du.Varför är det så fel med fatshaming? Varför krävs det så lite för att något ska klassas som fatshaming.
Same shit, different name liksom.
Jag förstår verkligen inte hur någon inte kan (in)se att det är lika fel att skamma andra människors sexvanor, som det är att skamma människor för deras vikt.