Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Nej men leken omkring.
De kör "Master and Servant" även utanför sovrummet.
Kinksen följer med ut även om inte själva sexakten gör det.

Men är det ett problem? Ärlig fråga. Jag märker ju inte ute på stan om Kurt och Gretas äktenskap går ut på att Greta lagar mat och håller käften och Kurt håller i alla pengar och bestämmer allt. Om jag känner dem däremot så märker jag det ju.

Men så länge folk inte är uttalat exhibitionistiska eller använder vissa attribut så märker jag ju inte av deras läggning eller dynamik när jag möter dem på Ica. Kommer någon med någon annan människa i koppel så ja då sänder de en signal. Men utan sådana cues, hur påverkar eller ens syns det?

Jo man får ju hoppas att det är just så.
Men.
Fantasin säger att det kan handla om att stoppa den i en hund.
Och där så blir det otäckt att tänka på.

Om det är otäckt, så sluta tänka på det.

Det är en tankemässig kullerbytta att anta att en djurdildo är ersättning för zoofila handlingar, för att det är bara det som din egen fantasi begränsar dig till. Sen finns det människor som säger att det är inte zoofili det handlar om, utan kinks, som inte har med levande djur att göra, alls. Vill man ens lyssna och frsöka se vad det andra handlar om? Nej.

Men oavsett vad andra säger, så forsätter man på sitt eget spår, med det enda man själv kan föreställa sig " jooohoo, joohooo, det ÄR för att man vill ligga med en hund, det är det, för jag tycker det!"

Men är det ett problem? Ärlig fråga. Jag märker ju inte ute på stan om Kurt och Gretas äktenskap går ut på att Greta lagar mat och håller käften och Kurt håller i alla pengar och bestämmer allt. Om jag känner dem däremot så märker jag det ju.
Det blir ett problem i arbetslivet och i affärslivet.
Jag vill t.ex. aldrig mer ha sådana hyresgäster.
Det blir helt omöjligt att komma överens.

Vad Servant säger gäller inte och information går inte fram.
Master bestämmer något annat och Servant måste fixa det utan att ha befogenhet till beslut.
Det höll på att driva mig till vansinne.

Master bestämmer något annat och Servant måste fixa det utan att ha befogenhet till beslut.
Ja då blev det ett problem för dig som fastighetsägare men det kan ju finnas tusen grejer som ställer till det där. Att folk har husdjur fast de inte får, att re röker inne, att de festar sent osv. Det betyder ju inte att husdjur, rökning eller fester är samhällsproblem för det.

Att dysfunktionella människor är dysfunktionella beror ju inte på deras kink. Snarare skulle jag säga att det du beskriver är en rätt så dysfunktionell M/s-relation också....

Okej.
Det verkar totalt logiskt.
Kinks på fel ställe blir ju då som att blotta sig.
Det lyder under förargelseväckande beteende och är olagligt.
Att berätta om sina kinks blir då också som att beskriva formen på sina blygdläppar.
Gör man det?
En hunddildo på bild blir som ett könsorgan på bild.
Att den bilden då kan väcka anstöt blir ju enkelt att förstå.

Nej , man berättar inte om sina kinks om ingen frågar. Ibland kan det bli svårt, när någon som frågar inte vet vad de har frågat om. Typ " oj vilket konstigt blåmärke, vad har du slagit dig på?" då får man endera dra en vit lögn, eller få personen att förstå att de frågar något personligt, och de får då vara nyfikna på egen risk.

Ja, en könsorgansformad dildo är just könsformad, och man ska inte få den viftad i ansiktet på nätet inget mera än någon annan könsform. Får man se den fast man inte har bett om att få se avvikande sexleksaker så ska man givetvis få slippa! Liksom, vill man inte se buttplugs i form av Jungfru Maria för att man blir stött av det, så ska man få slippa.

Men det är att just få se könsdetaljer som man inte har bett om som är felet (ex.vis leksaken ligger under fel kategori, och folk exponeras fast de ville slippa), inte att sexleksaken existerar alls.

Så ska jag vara strikt, så är det den som postar bilden på dildon här som gör fel till att börja med, och exponerar andra för en könsbild som de inte har bett om. Men det hade varit exakt samma sak om den var människokönsformad.

Ja då blev det ett problem för dig som fastighetsägare men det kan ju finnas tusen grejer som ställer till det där. Att folk har husdjur fast de inte får, att re röker inne, att de festar sent osv. Det betyder ju inte att husdjur, rökning eller fester är samhällsproblem för det.
Ja precis så är det.
Men det betyder att om jag förbjuder husdjur och rökning så slipper jag ju med garanti de problem som detta kan medföra.
Jag har rökförbud i mina bostäder.
Jag hyr alltså inte ut till rökare.

Man vill ju minimera risken för problem.

Det är en tankemässig kullerbytta att anta att en djurdildo är ersättning för zoofila handlingar, för att det är bara det som din egen fantasi begränsar dig till.

Fast precis nån sa tidigare i tråden finns det mängder av forskning inom bland annat kriminalpsykologi som visar på att de som ägnar sig åt tex pedofili och zoofili börjar med fantasier och attribut för att sedan gå vidare.

Sen finns det klart de som stannar vid fantasier, men för mig räcker det med att 1 person tar det vidare för att jag ska tycka det är vidrigt!

Fast det har inte med läggning/kink att göra utan personerna.

Det är inte normen att den ug och den dom inte pratar med varandra så information inte når fram. Inte heller att den ena säger saker till hyresvärd som hen inte hade tillåtelse till osv.

Endera har du träffat en avart , en dominant som missförstått hela grejen eller ett par med rejäla relationsproblem. Ingetdera har med läggning att göra, ens om det var en väldigt strikt 24/7-relation.

Senast ändrad:
Att dysfunktionella människor är dysfunktionella beror ju inte på deras kink. Snarare skulle jag säga att det du beskriver är en rätt så dysfunktionell M/s-relation också....
Jo nog var det dysfunktionellt alltid.
Helt igenom och över hela linjen.
Men håll med om att kinksen där lämnade sovrummet?

Låter som flera helt "vanilj" äktenskap som jag känner till tyvärr. Där den ena parten inte har någon bestämmanderätt,fast man inte valt att kalla relationen för något särskilt.
Dysfuntionella relationer finns överallt.

Fast precis nån sa tidigare i tråden finns det mängder av forskning inom bland annat kriminalpsykologi som visar på att de som ägnar sig åt tex pedofili och zoofili börjar med fantasier och attribut för att sedan gå vidare.

Sen finns det klart de som stannar vid fantasier, men för mig räcker det med att 1 person tar det vidare för att jag ska tycka det är vidrigt!

Men det är knappast just den där dildon som gör de tar det vidare.

Det var en av de saker jag hade svårast att acceptera och förlika mig med. Att har man en drift/läggning som är moraliskt förkastlig enligt gällande normer eller till och med olaglig så kommer vissa leva ut det i skarpt läge oavsett.

Så barnsexdockan kommer sannolikt inte göra någon som inte ändå hade blivit det till sexualbrottsling. Däremot kan den ev göra att någon stannar vid att ha sex med dockan och inte provar med barn. Samma sak med hunddildon och djursex.

Jag tycker INTE man ska ha barnsexdockor. Men jag är helt medveten att de enda argumenten till det är och förblir moraliska.

Med det resonemanget bör vi ju ta på oss burka och återgå till moralbaserade lagar på många områden!!
Det hänger definitivt ihop.
Men i vårt samhälle så sätter vi gränsen vid att dölja könsorganen.
Vi får inte gå nakna, så även vi har en gräns.
I tråden så har kinks jämställts med könsorgan.
Att visa kinks på bild borde ju då rent logiskt vara som att visa könsorgan på bild.
Det borde ju då vara lätt att förstå att det kan väcka anstöt.

Hur menade du att Kinksen lämnade sovrummet? De hade du inte märkt mer än möjligen "jag måste fråga NN innan jag svarar/det får du ta med NN".
Eller hur. Det är ju inte konstigare än andra känsloyttringar partners emellan. När min partner går och hämtar kaffe till mig efter maten, är det då att vi är offentliga med vår kink, för att vi har en dynamik som innebär att han tycker om att serva mig? Eller när jag betalar för middagen, det är ju väldigt normbrytande där och vi är i en maktdynamik, är det att prockla på andra vår kink? Att jag kliver upp och talar för hans sak när maten inte lever upp till förväntningarna är i allra högsta grad en del av vår dynamik- alltså är det oetiskt?

Jag ser det som att personen som kan bli kåt på nazistrollspelet samtidigt som hen vet om allt det frukstansvärda som nazisterna gjorde måste vara känslokall pånåtsätt. Nåt måste vara fel på personen om hen inte blir avtänd på tanken på förintelsen. Rollspel som spelar på dominans/makt och underkastelse utan att blanda in nazister är en helt annan grej! Det kan jag förstå.

Här är varför någon med kink inte kan ge exempel på kinks, i synnerhet förklara ett eget kink, för då får de veta att det är fel i huvet på de. Så när någon frågar " men berätta vad det handlar om då, istället?" inte går att svara på, för då har man verkligen blottat strupen.

ALLA historiska yttringar av makt/dominans är mer eller mindre fruktansvärda. Den jämnlika, glada och icke-förtryckta slaven finns liksom inte någonstans genom värlshistorien.
För underhållningens skull så plockar man de eggande russinen ur kakan, och sen gör böcker och film av det.

Uniformer som kink är ganska vedertaget. Nazisterna gjorde bland de snyggaste uniformerna som finns, som utstrålar pondus. När man sen också tänder på underkastelse och överhet, plus uniformer så blir kombinationen väldigt eggande, i alla fall så vitt jag kan föreställa mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar