Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Och nu så blir det ju riktigt svårt.
Hur flytande är egentligen gränserna?
När lämnar kinkset sovrummet?

Det är inte särskilt svårt alls. Man visar sina kinks lika ofta som man visar sina könsorgan, dvs inte alls där det inte står fritt fram att vifta med snabeln.

Jag lovar att det är rätt enkelt, och har man barn eller vänner/svärmor som gärna gräver i ens garderober så låser man in sina saker.

En DILDO. En silikonbit. Jag lovar att det finns jävligt många "ej människopenisformade" dildos där ute som ni kan förfasa er över om ni vill.
Här så tror jag att det finns ett samband mellan att ha en stor sexuell fantasi eller en liten.
Du ser t.ex. inget sexuellt i nakna kroppar. Jag antar då också att du inte ser något anstötande i det?
Så för dig blir det en silikonbit medan den blir oerhört laddad för någon annan.

Jag har fått jobba på mig själv med det eftersom jag gärna skippar kläder. Det tog mig lång tid att lära mig ta hänsyn till att människor kan ta illa vid sig av nakna bröst.

Och det är ju helt okej. Du samtycker inte till det, det ska inte ske med dig.

Men därifrån till någon annan är det ju en annan sak, och ha åsikter kring om någon annan samtycker och uppskattar att rollspela hund/tonåring/nazist/lägerfånge är det som blir problemet.

Samma som att som heterosexuell är det helt okej att inte uppskatta eller samtycka till sex med samma kön. Och för all del är det fullt tillåtet inte vilja ha homosexuella i bekantskapskretsen. Men har man kunnat se ovanför sin egen horisont då?

Jag skulle kicka ut den i min bekantskapskrets som visade minsta nazisympatier oavsett vem det var. Men om de rollspelar Hitler och lägerfånge i sängkammaren, det skulle inte påverka vår vänskap alls. Så länge det var ett sexuellt rollspel och inte grundat i nazisympatier. Men jag har som inga problem se att det ena kan finnas utan det andra. På samma vis som den som misshandlade sin partner skulle åka ur min bekantskapskrets - men jag inte har synpunkter på om det bdsmas så det blir både svart, blått och lila i sängkammaren.

Jag ser det som att personen som kan bli kåt på nazistrollspelet samtidigt som hen vet om allt det frukstansvärda som nazisterna gjorde måste vara känslokall pånåtsätt. Nåt måste vara fel på personen om hen inte blir avtänd på tanken på förintelsen. Rollspel som spelar på dominans/makt och underkastelse utan att blanda in nazister är en helt annan grej! Det kan jag förstå.

Jag minns en man som skrev här på Buke för rätt många år sedan, om förhållandet han hade med sin hund, en tik. När hon löpte hade han sex med henne. Tiken ställde villigt upp sig, enligt honom, och han menade att han verkligen hade ett förhållande med henne. Han var henne "trogen" och hade aldrig haft sex med någon annan hund. Jag minns tråden eftersom den var så märklig och så svår att greppa. Jag tror inte något våld var inblandat men ändå. Jag skrev aldrig något i den tråden men läste den, och minns att vågorna gick höga.
Det förstår jag att de gjorde. Det finns ju pedofiler som säger liknande om små barn, att de "vet att de vill". Det är ju inte raketforskning att en människopenis inte är lämplig för en hund så det blir ju ett övergrepp hur man än vrider och vänder på det. Djur kan ju dessutom inte prata så det går ju liksom inte att få ett samtycke.
Jag skulle tycka att en man som vill att jag ska rollspela och låtsas vara ett barn hade varit rätt obehaglig faktiskt. Så även en man som vill att vår sexakt ska låtsas vara en våldtäkt.

Och hade någon jag känner gått igång på nazistgrejen som beskrivs tidigare hade jag nog undvikt den personen framöver så fort jag fick veta det. Rollspel som går ut på makt och underkastelse är en sak (och det kan jag förstå) men att faktiskt rollspela nazister en helt annan! Jag känner folk som satt i nazismens värsta koncentrationsläger så för mig är det helt vidrigt att det finns människor som är så känslokalla att de går igång på nazister och sexuella rollspel som beskrevs tidigare i tråden. Har de helt glömt bort hur många miljoner som dödades? Hur många ytterligare miljoner som fick leva med fysiska och psykiska men pga nazisterna och förintelsen? Nä, en person som gick igång på det hade jag uteslutit ur mitt liv.
Men vad rent konkret är skillnaden när det bara är på låtsas och bara för sig själva? Du säger att makt och underkastelse är okej men det finns väl i princip obegränsat antal händelser i verkliga livet där något utnyttjat sin maktposition för att tvinga sig till sex, hur är det en mer sak att rollspela? Känns mer som att man har svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt ärligt talat. Att låtsas något innebär inte att man känner likadant "på riktigt".
Därför att det blir ett problem när det lämnar sängkammaren.
Det gäller att hålla reda på vad som är privat och hemma så att det inte börjar blandas med borta och bland andra.

Eller väldigt kort.
Att hålla reda på vem som gillar vad och rätta sig efter det.
Men vad innebär konkret att det "lämnar sängkammaren"? Som sagt det kanske inte är någon som ska pratas om i skolan men på nätet till exempel där folk kan vara anonyma ser jag inget problem i att försöka hitta likasinnade, eller bara ventilera vilket kan behövas när det gäller sådant man inte "får" prata om. Och finner vissa det så stötande är det väl bara att surfa vidare någon annanstans?

Samma som att som heterosexuell är det helt okej att inte uppskatta eller samtycka till sex med samma kön. Och för all del är det fullt tillåtet inte vilja ha homosexuella i bekantskapskretsen. Men har man kunnat se ovanför sin egen horisont då?
Jag anser nog att sex som på något vis skadar eller anspelar på att skada någon annan är något helt annat än homosexualitet.
För mig så är det en stor skillnad.
Önskan att skada/dominera/härska är något helt annat än samkönad kärlek mellan vuxna människor.

Det är inte särskilt svårt alls. Man visar sina kinks lika ofta som man visar sina könsorgan, dvs inte alls där det inte står fritt fram att vifta med snabeln.
Okej.
Det verkar totalt logiskt.
Kinks på fel ställe blir ju då som att blotta sig.
Det lyder under förargelseväckande beteende och är olagligt.
Att berätta om sina kinks blir då också som att beskriva formen på sina blygdläppar.
Gör man det?
En hunddildo på bild blir som ett könsorgan på bild.
Att den bilden då kan väcka anstöt blir ju enkelt att förstå.

Okej.
Det verkar totalt logiskt.
Kinks på fel ställe blir ju då som att blotta sig.
Det lyder under förargelseväckande beteende och är olagligt.
Att berätta om sina kinks blir då också som att beskriva formen på sina blygdläppar.
Gör man det?
En hunddildo på bild blir som ett könsorgan på bild.
Att den bilden då kan väcka anstöt blir ju enkelt att förstå.
Att blotta sig är olagligt för att du medvetet utsätter en annan person för det. Så länge inte andra påtvingar sina kinka på just dig är det väl bara att du ignorerar det?

Jag ser det som att personen som kan bli kåt på nazistrollspelet samtidigt som hen vet om allt det frukstansvärda som nazisterna gjorde måste vara känslokall pånåtsätt. Nåt måste vara fel på personen om hen inte blir avtänd på tanken på förintelsen. Rollspel som spelar på dominans/makt och underkastelse utan att blanda in nazister är en helt annan grej! Det kan jag förstå.

Då måste det med samma synsätt vara något fel med de som tänder på rape play?

Att bli kåt av att rollspela Hitler eller lägerfånge behöver inte alls betyda man tänder på förintelsen eller Hitler eller. Utan det man gör i rollspel är tar en eller flera delar eller karaktärer ur en situation (oavsett om det handlar om den sexiga hantverkaren, Hitler, våldtäkt eller nåcot annat) och skapar en påhittad, kontrollerad situation som tilltalar sexuellt.

Så man kan förfasas över och ta avstånd från förintelsen och samtidigt bli kåt av att rollspela Hitler. Det finns inget motsatsförhållande. Sen kan även jag fundera över varför man väljer just Hitler. Men varför väljer man just en rörmokare och inte en målare eller en elektriker eller..

Samma med rape play. Det betyder ju inte att de involverade blir kåt av våldtäkter eller våldtäktsmän, eller skulle bli kåt av att våldta eller bli våldtagen. Men den skapade situation emd samtycke, tillit och kontroll är upphetsande.

Varför den är det har det väl funnits diverse åsikter om sen Freuds tid utan något bättre svar än att människors sexualitet är mångfacetterad och inte helt enkel att begripa.

Att blotta sig är olagligt för att du medvetet utsätter en annan person för det. Så länge inte andra påtvingar sina kinka på just dig är det väl bara att du ignorerar det?
Att köra 24/7 mitt framför mina ögon och på ett sätt som påverkar mig blir ju jämförbart med att blotta sig.
Jag förstår nu varför jag har reagerat negativt på sådana upplevelser.

Det låter som om du är lite okunnig om hur det mänskliga psyket fungerar. Det räcker inte alltid med leksaker om man tänder på något specifikt som djur eller barn. Forskning har visat att om man tex konsumerar sådan porr vill man så småningom pröva det på riktigt, bilderna eggar upp och gör att man vill ha mer och mer avancerat. Det är därför som det inte funkar att låta pedofiler kolla på sina bilder för de vill till slut ta det ett steg vidare till riktiga barn.
Därför är det osmakligt och inte ok ens med en bit silikon format som ett barn eller djur för man vet att det eldar på fantasierna oM att utnyttja ett barn eller djur på riktigt. Den gummibiten på bilden ser ju ut att höra till zoofili och isf är det inte ok tycker jag men om folk kan hålla sig till gummibiten så vore det ju ok och bra. Men man måste ju få tycka att det är osmakligt att tända på en attrapp formad som en hund.
Än en gång - JAG HAR INTE DISKUTERAT ZOOFILI ELLER PEDOFILI.

Ett exempel kan vara när maktspelet pågår 24/7 även när paret (eller sällskapet) är ute i samhället.
Då så har det lämnat sängkammaren och påverkar samhällsstrukturen.

Påverkar det samhällsstrukturen mer eller annorlunda än ett par där den ena parten hela tiden bestämmer även om de inte tar med det in i sängkammaren?

Alltså är det en del av ett stort samhällsproblem (ojämlikhet) eller är det ett eget problem?

Är det skillnad om den dominate dominerar på ett vis som gagnar den undergivne? För att ta ett exempel om den dominante bestämmer vad och när den undergivne får äta och denne därmed äter regelbundet och nyttigt, till skillnad från med fritt bestämmande äter bara skräp och godis.

Jag tycker det finns så extremt många parametrar att ta ställning till att det blir ursvårt att ha en åsikt om när det är oväsentligt, när det är ett problem/nackdel och när det är en fördel/tillgång?

Det är stor skillnad på om det bygger på omtanke och omsorg än om det bygger på ett behov av att vara överlägsen.
Påverkar det samhällsstrukturen mer eller annorlunda än ett par där den ena parten hela tiden bestämmer även om de inte tar med det in i sängkammaren?
Nej lika mycket och lika.
Alltså är det en del av ett stort samhällsproblem (ojämlikhet) eller är det ett eget problem?
Det är del av det stora samhällsproblemet med sned maktfördelningen.
Jag vill verkligen inte att det göds på något vis.
Inte ens som någons sexuella läggning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar