Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Det är inte normen att den ug och den dom inte pratar med varandra så information inte når fram. Inte heller att den ena säger saker till hyresvärd som hen inte hade tillåtelse till osv.
Servant vågade inte säga oönskade saker till Master.
Servant kunde aldrig fatta beslut själv utan att fråga Master först.
Master skickade fram Servant till att ordna vad Master ville ha.
Det var helt fnattigt.
Aldrig igen säger jag bara.
När det inte märks så gör det ju inte det.
Men jag blev allergisk mot signaler om dylika förhållanden.

Ja precis så är det.
Men det betyder att om jag förbjuder husdjur och rökning så slipper jag ju med garanti de problem som detta kan medföra.
Jag har rökförbud i mina bostäder.
Jag hyr alltså inte ut till rökare.

Man vill ju minimera risken för problem.
Det är jag med på. Men det är väl inget som hindrar dig från att i framtiden avböja kunder med speciella kinks (även om det kanske kan bli lite obekvämt att fråga).
Fast precis nån sa tidigare i tråden finns det mängder av forskning inom bland annat kriminalpsykologi som visar på att de som ägnar sig åt tex pedofili och zoofili börjar med fantasier och attribut för att sedan gå vidare.

Sen finns det klart de som stannar vid fantasier, men för mig räcker det med att 1 person tar det vidare för att jag ska tycka det är vidrigt!
Jo men samtidigt så gäller det inte alla. Känns som ett fult sätt att använda statistik på. Typ forskning visar att 8 av 10 seriemördare blev ammade som barn, amning gör ditt barn till en mördare!!

Det finns ju rätt gott om pedofiler som aldrig någonsin rör ett barn för de vet hur fel det är och de vill inte skada någon. De lider hela livet för det och kan ofta inte ens prata om det för att tom psykologer visar öppet sin avsky. Kan fan inte tänka mig något värre öde än att födas som pedofil och tycker uppriktigt synd om de här människorna (så länge de inte skadat någon).
Jo nog var det dysfunktionellt alltid.
Helt igenom och över hela linjen.
Men håll med om att kinksen där lämnade sovrummet?
Men fick du specifikt veta att det här var deras kink? För det låter som ett helt vanligt dysfunktionellt förhållande ärligt talat, det finns typ en miljard såna.
Det hänger definitivt ihop.
Men i vårt samhälle så sätter vi gränsen vid att dölja könsorganen.
Vi får inte gå nakna, så även vi har en gräns.
I tråden så har kinks jämställts med könsorgan.
Att visa kinks på bild borde ju då rent logiskt vara som att visa könsorgan på bild.
Det borde ju då vara lätt att förstå att det kan väcka anstöt.
Vi får gå nakna på flera ställen. I omklädningsrum, på nudiststränder osv osv. Det ses däremot inte som lämpligt att vara naken publikt men det har ju mer med trevnad att göra och inte sex. Bilder på nakna människor är väl fullt normalt i Sverige, bland annat i böcker på skolor.

Det var helt fnattigt.
Ah, du drog alltså slutsatser baserat på en enda erfarenhet och använder sen den erfarenheten för att hacka på andra? Det är ju inte så sympatiskt.

Det du upplevde var en osund relation, inte ett exempel på D/s

Det var helt fnattigt.

Jag förstår din upplevelse, och det måste varit både frustrerande och jobbigt att hyra ut till dem.

Men de var ett dysfunktionellt par. Så undvik hyra ut till dysfunktionella. Men dysfunktionellt och ug/dom går inte hand i hand. Oddsen är du hyrt ut till ug/dom utan att veta om det och utan att det märks. Och då inte enbart för 24/7 är inte så vanligt, utan för att det du beskriver är inget fungerande, vettigt, ug/dom.

Tillägg. Det är dessutom oerhört sällsynt om inte helt obefintligt att ett 24/7 förhållande med maktförskjutning skulle påverka arbetslivet. Man blir inte dum i huvudet som varken ug eller dom, och du får nog leta länge innan du hittar en utövare som anser det ska påverka arbetslivet löpande. Möjligen kan det påverka i saker som när personen söker semester och om personen säger ja direkt till en befordran eller vill "fundera och prata lite om det hemma först."

Hur menade du att Kinksen lämnade sovrummet? De hade du inte märkt mer än möjligen "jag måste fråga NN innan jag svarar/det får du ta med NN".
Jag lovar, det märktes.
Jag fick f.ö. inte ta det med NN.
NN fick inte störas med småsaker.

Master lät meddela via Servant vad Master önskade.
Servant skulle sedan se till att Masters önskningar uppfylldes.
Allt medan Master på olika vis följde händelseförloppet och njöt av föreställningen.
Om Servant lyckades så blev det belöningar i form av t.ex. gåvor.
Vid misslyckanden blev det indragna förmåner.

Vid närmare eftertanke så blev jag nog väldigt inblandad i deras lekar.

Jag lovar, det märktes.

Allt medan Master på olika vis följde händelseförloppet och njöt av föreställningen.

Men vad är det som är svårt att förstå? Det där är verkligen inte representativt för D/s- relationer. Jag har råkat ut för hästägare som vägrade betala fakturor, det betyder ju inte att det är en del av hästägandet att fuska med pengar.

Jag lovar, det märktes.

Men igen. Sa de någonsin direkt till dig att det här var en sexuell kink de hade? Eller antar du bara?

Ah, du drog alltså slutsatser baserat på en enda erfarenhet och använder sen den erfarenheten för att hacka på andra? Det är ju inte så sympatiskt.

Det du upplevde var en osund relation, inte ett exempel på D/s
Nej jag ger ett egenupplevt exempel på när leken lämnar sovrummet.
Jag gillar inte att använda andrahandsinformation då jag inte kan veta hur väl den stämmer.
Der var som svar på frågan när kinksen kan lämna sovrummet och hur det kan påverka omgivningen.

Du går väldigt i försvar här.
Varför blir du så irriterad?
Har du råkat ut för något?

Jag lovar, det märktes.

Fast nu blandar du ihop lite. Att du blev involverad i deras dysfunktionella lekar - absolut. Men det du beskriver är fortfarande inte ett ug/dom förhållande som fungerar. Du beskriver ett dysfunktionellt förhållande, där du användes som bricka i det dysfunktionella spelet.

Om det hade varit ett homosexuellt par hade du varit en bricka i ett dysfunktionellt förhållande, men det hade inte berott på homosexualiteten.

Sen om du vill bedöma hela D/s utifrån dessa tomtar får du såklart det. Men jag skulle önska du kunde se och var medveten om att det var dysfunktionella tomtar relation som var problemet. Inte deras ev läggning. Utifrån det du beskriver tvekar jag starkt på att det var D/s, snarare avarten av det. De som tror det går ut på att en bossar den andra utan hänsyn och så vidare.

Det är jag med på. Men det är väl inget som hindrar dig från att i framtiden avböja kunder med speciella kinks (även om det kanske kan bli lite obekvämt att fråga).
Jag tar det på familjeförhållandet i stället.
Om båda har inkomst så blir det inte så där.
Det är en helt normal fråga i ett hyresförhållande.

Nej jag ger ett egenupplevt exempel på när leken lämnar sovrummet.
Jag gillar inte att använda andrahandsinformation då jag inte kan veta hur väl den stämmer.
Der var som svar på frågan när kinksen kan lämna sovrummet och hur det kan påverka omgivningen.

Du går väldigt i försvar här.
Varför blir du så irriterad?
Har du råkat ut för något?
En tråd full av fördomar och kräksmileys framkallar lätt en defensiv ställning.

Själv gillar jag inte att framstå som fördomsfull och fördömmande så jag försöker låta bli att uttala mig tvärsäkert om saker där jag har väldigt begränsad erfarenhet.

Men fick du specifikt veta att det här var deras kink? För det låter som ett helt vanligt dysfunktionellt förhållande ärligt talat, det finns typ en miljard såna.
Jag fick se mer av deras liv än vad jag önskade.
Så ja, det framkom även om det inte uttalades.

Problemet för mig var ju just att det inte hölls privat.
De verkade gå igång på att just utmana.

Åt andra hållet; vad som betraktas som "normalt" sex är väldigt smalt. Känslan när man hittar nån som matchar ens ideer om hur sex kan vara är -helt jävla makalös-. Det behöver inte vara speciellt udda för att betraktas som tabubelagt, men är ändå förknippat med mycket skam och självförakt för många (pegging är väl ett lysande exempel).

Jag kan garantera att folk som har kinks och fetisher har försökt vara "normala". Det är liksom inte lattjolajbans att leva med vetskapen att aldrig kunna bli tillfredsställd eller behöva outa saker om sig själv man skäms över.

Förstår detta fullt ut, och förstår att "normalt sex" är smalt. Jag vill dock förtydliga att jag pratar om kinks som handlar om maktförskjutning och anspelar på övergrepp i mitt inlägg, att bredda normen för sex känns som en mycket bredare diskussion (pegging osv).

Jag fick se mer av deras liv än vad jag önskade.
Så ja, det framkom även om det inte uttalades.

Problemet för mig var ju just att det inte hölls privat.
De verkade gå igång på att just utmana.

Din sista mening. DET är absolut ingenting som hör till D/s. Tvärtom. Trigger där är att D vet att s gör eller inte gör något för att D sagt det eller förbjudit det. Och D vet det och s vet det. Men ingen annan.

Jag tror det är helt korrekt tolkat av dig att de medvetet använde dig som en bricka och att de gick igång på det. Men det som är inkorrekt är att det handlade om D/s eller maktförskjutning.

Men vad är det som är svårt att förstå? Det där är verkligen inte representativt för D/s- relationer.
Så bra.
Det var inte nyttigt för omgivningen.

Jag har råkat ut för hästägare som vägrade betala fakturor, det betyder ju inte att det är en del av hästägandet att fuska med pengar.
Det där är ju litet väl långsökt.
Jag skulle snarare vilja jämföra det med att människor som fuskar med pengar ofta gör det igen.
Mera näraliggande alltså.

Utifrån det du beskriver tvekar jag starkt på att det var D/s, snarare avarten av det. De som tror det går ut på att en bossar den andra utan hänsyn och så vidare.
Jag är inte säker på att det var just det som de praktiserade.
Det kan ju ha varit något annat.
Däremot så är jag helt säker på att det hade med vuxenlekar att göra.
Alldeles för säker för min egen smak faktiskt.

De flesta fantiserar nog inte om att begå övergrepp helt fritt. Utan samtycker försvinner attraktionen, för både givare och mottagare. Avarter finns naturligtvis men de har inte en kink - de är sexualbrottslingar eller har ett självskadebeteende.

Att inte leva ut en kink kan för många likställas med att inte leva ut en läggning. Dvs det är lika mycket "val" för en person som tänder sexuellt på t ex BDSM som för en homosexuell. Teoretiskt kan båda välja att inte leva ut sin läggning - men till vilken kostnad och vilken nytta?

Tillägg:
Jag, likt de flesta jag känner som har en kink som avviker från mainstream, har försökt leva utan. Helt enkelt för det problematiserar att hitta en partner när denne ovanpå allt annat ska ha matchande sexuella preferenser. Det gick inte leva utan. Eller det gick men jag mådde inte bra alls.

Jag förstår absolut att det bygger på samtycke. Jag fick dock frågan om jag ville delta i rape play, åter igen, jag är fullt medveten om att det skulle bygga på mitt samtycke. Men som våldtäktsoffer landade frågan inte helt rätt hos mig, jag blev ärligt talat ganska chockad. Ska vi leka mitt trauma? Ska vi återskapa mitt livs största trauma som en lek? Det var nog faktiskt ganska tur att jag blev chockad för det innebar också att jag lyckades undvika att shamea genom ett riktigt vredesutbrott, jag svarade nog bara att det var nog inte riktigt min grej. Jag har respekt för den här personen, och andra personer med kinks såklart, men det är absolut i min mening problematiskt med kinks som bygger på den här typen av övergrepp. Parallellen med homosexualitet har dragits i tråden, men skillnaden jag ser är att homosexualitet aldrig har skadat någon annan människa. Kinks som innefattar barn, djur, övergrepp, våld eller om man nu går igång på att leka koncentrationsläger så måste det också finnas en medvetenhet kring att man anspelar på andra människors högst verkliga trauman.

Jag förstår att det måste vara rentav asjobbigt att ha en läggning som inte är socialt accepterad och hemskt svår att kunna leva ut. Jag har verkligen respekt för det, och jag skulle aldrig tycka att någon ska dra en dammig gammal filt över sig och aldrig yttra det. Det är också asjobbigt att få frågan om rape play som våldtäktsoffer (för mig). Det är helt enkelt inte världens enklaste område att orientera sig inom.

Liknande trådar

Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar