Lite olycklig formulering kanske? Jag menade att rape play i form av ett kontrollerat rollspel mellan samtyckande inte har någonting med ett sexuellt övergrepp att göra rent tändningsmässigt. Att tända på rapeplay innebär inte att man tänder på att förgripa sig på någon, att ta eller bli tagen mot någons/sin vilja osv osv.
Och att det är just det som är så svårt att förklara, hur det för en utomstående är som du säger självklart en stark koppling. Medan för en person som utövar rapeplay kan ha lika mycket med övergreppet våldtäkt att göra som gurka har med senap att göra.
Av den anledningen så tycker jag inte för egen del om benämningen rapeplay. Men det är enklare och snabbare än att skriva "skenbart ha sex emot min vilja". Det är dock lika svårt att beskriva oaktat terminologin. Men skulle ett endaste litet miniuns av rapeplay påminna om övergreppet våldtäkt skulle jag flippa fullkomligt. På samma sätt som jag får reptilreflexpanik om någon håller fast mig ens lekfullt i en situation där jag inte är beredd på det eller har godkänt det. Men jag inte har ett uns av panik ens fastsurrad till orörlighet och medveten om att det här kommer göra ont och inte räknas som behagligt.
Men jag kan inte förklara det så någon "utomstående" förstår det