Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Det är just det där med privat.
Så länge som det hålls dolt på samma sätt som mina bröst, så har man ju tagit hänsyn.
Det är ju som med könsorganet, det är inte okej att vifta med det offentligt.

Om du tänker på bondagebilden som du reagerar illa på, kan du då förstå att andra kan reagera illa på en hund-dildo av silikon?

Men hur ofta har du stött på bdsm (jag antar det är där den där ondskan manifesteras) utanför sängkammaren?

Det kan bli ditt problem så det är ett val som du gör.
Precis som att jag har valt att bära bh i vissa sammanhang för att inte störa omgivningen.
Resultatet av det intryck som man gör får man ju bära själv.
Så det blir litet av en prisfråga.
Men hur blir det mitt problem? Om jag klär mig slampigt får jag skylla mig själv?

Du säger BH men menar du tröja? För jag har sett många kvinnor utan BH (men med överdel) i mitt liv. Vissa gamla med tuttarna nere vid midjan men det har inte stört mig, jag har väl inget att göra med hur andra klär sig och förstår inte varför jag ska ta notis om det?

Jag kan såklart ha en åsikt där jag tycker andra personer har ett "fult" yttre men det är i så fall en åsikt jag håller inne i mitt eget huvud för det är väl absolut inget som någon annan behöver ta del av.

Så gå utan BH om du tycker det är bekvämare tycker jag. Varför ska andra få bestämma hur du klär dig?

Men hur ofta har du stött på bdsm (jag antar det är där den där ondskan manifesteras) utanför sängkammaren?
Tydligen ingen gång eftersom att dem jag träffade på var dysfunktionella tomtar.
Dock är det mer bebisdockor, leka våldtäkt, folkmord eller tidelag som jag syftar på när jag tänker på ondska.
Sådant där tankarna handlar om verkliga saker som är onda.
Jag tror faktiskt inte att BDSM har det fokuset utan att det fokuserar på de inblandade. Däremot att sätta på en bebisdocka vet jag inte vad jag skall tro om.

För mig så ligger skillnaden i om alla inblandade njuter av akten eller inte.
Eller om en enskild person har handlingen som substitut för något annat där lusten att plåga andra är det drivande.
Inom BDSM är väl ändå lusten att ge och få njutning själva drivkraften?

Tydligen ingen gång eftersom att dem jag träffade på var dysfunktionella tomtar.
Dock är det mer bebisdockor, leka våldtäkt, folkmord eller tidelag som jag syftar på när jag tänker på ondska.
Jag tror faktiskt inte att BDSM har det fokuset utan att det fokuserar på de inblandade. Däremot att sätta på en bebisdocka vet jag inte vad jag skall tro om.

Eller om en enskild person har handlingen som substitut för något annat där lusten att plåga andra är det drivande.
Fast det är ju inte på riktigt. Man gör upp innan om regler. Det finns sexuella sadister som verkligen går igång på att se hud som rodnar, eller rent av blod, som tänder på att se hur ont det gör. Men på samma sätt finns det också folk som kommer av enbart smärta. Om de här träffar varandra så är det väl inte ondska när den ene slår den andre gul och blå?

Men hur ofta ser du det i samhället då? Det är liksom det jag inte får ihop riktigt. Om folk rollspelar ditt eller datt i sovrummet så får jag ju sällan någon information eller påverkas av det när jag handlar på ICA.

Om kassörskan, busschauffören, min chef eller grannen ägnar sig åt avancerad elektroplay, otroligt sadistiska lekar, golden showers eller klär ut sig till bebisar är jag ju helt och hållet omedveten om.

Så är det ett problem för dig ATT det finns personer som tänder på och ägnar sig åt si eller så böjelser - utan att du märker det? Eller att du utsätts för deras böjelser - och i så fall hur gör du det?

Så är det ett problem för dig ATT det finns personer som tänder på och ägnar sig åt si eller så böjelser - utan att du märker det? Eller att du utsätts för deras böjelser - och i så fall hur gör du det?
Problemet uppkommer inte förrän det hela hamnar på fel ställe.
Som utanför sängkammaren eller tillsammans med någon som inte är kompatibel.

Om de här träffar varandra så är det väl inte ondska när den ene slår den andre gul och blå?
Svår fråga.
Om den som slår gör det med vetskap om att den andre njuter av det så nej.
Men om den egentligen har behov av att den andre skall lida och känna skräck så jo.

Men jag har fått för mig att BDSM absolut inte får innehålla skräck utan måste bygga på trygghet och tillit.

@Inte_Ung angående bdsm och njutning. För en seriös bdsmutövare är samtycket avgörande. Att t ex tillfoga någon smärta utan samtycket är inte intressant eller aktuellt. Inte heller att tillfogas smärta utanför gränser och ramar som satts upp gemensamt. Etc. Så ja det handlar om njutning för båda. Men njutningen består bland annat just i att se den andra utsättas för smärta, och att just utsättas för smärta.

Men dina funderingar kring ondska. Jag tror du får en tankevurpa där?

Innebär det ovan att personerna tänder på ondska? Innebär det att en person som går igång på att tillfoga en annan samtyckande människa smärta och se personen "lida" är ond? Det finns samtycke och det ges för att skapa njutning för båda. Men njutningen är beroende av nämnda smärta. Var hamnar det?

Och jag frågar igen - HUR ofta hamnar det utanför sängkammaren så en oinvigd märker det?

Om det sker tillsammans med någon som inte är kompatibel är det ett sexuellt övergrepp. Om det uppstår i diskussionen med någon som inte är kompatibel är det inte värre än andra värderingar som skiljer sig mellan personer och gör att just de två inte kan/ska ha en relation.

När man ska beställa en latte på Mcdonalds men råkar dra alla sina sexpreferenser istället?

Jag har definitivt fått info från potentiella partners som där jag känner "Nope, det här kommer INTE funka" men alla gånger så har det handlat om situationer där man pratat om sex, ofta har säkert jag frågat om något i förhoppningar om att få ett visst svar och det har inte blivit så. Det händer ju lika ofta när man kommer till saker som att bilda familj eller vad man tycker om politik, att inte vara kompatibel är väldigt sällan något som dyker upp på ställen där man absolut inte kan värja sig

Men njutningen är beroende av nämnda smärta. Var hamnar det?
Önskad smärta, ingen ondska.
Oönskad smärta, ondska.

Just BDSM är nog inget som jag har några som helst problem med.
Vi har nog kört litet i diket här.
Jag tänker på människor som vill skada andra på riktigt mot deras vilja men använder fetischer i stället. Typ styckar en docka. Det har väldigt litet med ömsesidig sex typ BDSM att göra.

Svår fråga.
Om den som slår gör det med vetskap om att den andre njuter av det så nej.
Men om den egentligen har behov av att den andre skall lida och känna skräck så jo.

Men jag har fått för mig att BDSM absolut inte får innehålla skräck utan måste bygga på trygghet och tillit.

Det ska bygga på trygghet och tillit ja. Men det utesluter inte att tända på och ha ett behov av att se den andra lida. Eller att vilja lida.

Inte skräck kanske, men en viss rädsla, eller skräckblandad förtjusning eller vad man ska kalla det. Att den undergivna vet det finns absoluta gränser som inte överskrids. Men det också finns gråzoner. Områden där gränser tänjs. Där gränser flyttas. Där det handlar om något som den undergiven inte är helt bekväm med, men som inte är bortanför den yttre gränsen.

Det är en del, och det kräver enorm tillit och även fingertoppskänsla. Att trots rädsla ha tillit till att man kommer klara av det, att det inte kommer gå FÖR långt/bli FÖR mycket. Men det är ändå något som skrämmer, som innebär mer smärta eller obehag än som är riktigt bekvämt.

Det är svårt förklara men det finns ju sällan gränser som "du får slå x gånger med en kraft på max y". Och precis som annan sexualitet påverkas så gör bdsmsexualitet det. Gränser flyttas, man vill mer, vill annat. Man provar något I gränslandet och uppskattar det. Man flyttar sin gräns och provar lite till. Med något annat så nej, gränsen består. Osv osv. Det är dynamiskt och inte statiskt.

Dessutom varierar dagsformen. Så krävs enorma doser tillit. Just för man måste kunna lita på och läsa av. Den undergivne måste lita på att dom läser korrekt och dom måste lita på att ug signalerar och förmedlar i tid. Ibland går det ändå fel och blir för mkt. Då måste det finnas tillit till att det hanteras väl.

Och det är inte nödvändigtvis statiskt att man hela tiden njuter av smärtan. Utan viss smärta och vissa skeenden är rent rå smärta/lidande utan njutning och där enda tanken är "kan det sluta jag pallar inte mer" Men den delen är en del av den njutningsfulla helheten.

Så var går gränsdragningen mot ondska som du definierar den?

Ändå verkar du oroad att du ska Utsättas för folks böjelser?
Nej det är ett missförstånd.
Jag är inte det minsta orolig för egen del.

Men jag känner en viss oro för att barn skall utsättas för pedofiler och djur för sexuella skador.
Många människor, fler än man kan tro, har svårt att se skillnaden på leksaker och levande varelser.
Ena dagen så styckar de sitt gosedjur och andra dagen grannens katt.

Nej det är ett missförstånd.
Jag är inte det minsta orolig för egen del.

Men jag känner en viss oro för att barn skall utsättas för pedofiler och djur för sexuella skador.
Många människor, fler än man kan tro, har svårt att se skillnaden på leksaker och levande varelser.
Ena dagen så styckar de sitt gosedjur och andra dagen grannens katt.

Är du på riktigt rädd för det? Och känner det rör sig närliggande till t ex bdsm?

Vid när det inte handlar om att båda (alla) skall njuta av handlingarna. Och när det inte går att avbryta från bådas håll. Eller allas om man är flera.

Då behöver du inte oroa dig för bdsm hur hårt det än blir. Även om man kan klyva hår kring njutningsfaktor kontra smärta så kan du vara trygg i att vid seriöst utövad bdsm kan båda parter när som helst avbryta. Det är det man har safewords till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 131
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar