Sv: Kinda 1/5

Väntar med spänning på en kommentar från Bettibets.
Grattis till dottern & hästägaren :laugh:

Tack! :bow:

Jag tror bettibets och mamma hade lika roligt med våra respektive hästar när den andra skulle gå. Sigge gjorde mediokert ifrån sig i dressyr och hoppningen. Jag glömde halten :o och så kom mamma, Lasse och en tappsko (den rök när Lasse for omkring) mitt i skrittprogrammet = skrik resten av programmet. Fick iaf 51 och bra kommentarer (vad jag ska göra för att få 8: or osv och en 8a på sitsen! :banana: ). Terrängen var nada tyckte Sigge som inte sett ett terränghinder sen Segeberg i höstas. Blev en placering till slut ändå.

Lasse har överraskat mig totalt. Han som inte riktigt har alla hemma och legat på 55-65 förra året i dressyren visade äntligen det jag vetat hela tiden :love:. Det blev 46 för honom och observera att han slog gammelman :eek:. Duktig och bussig i hoppningen men rev sista av någon konstig anledning. Helt grym i terrängen också! Inga fjanterier som att inte vilja gå ifrån flocken osv utan han dundrade på, tittade lite på två röda hinder och vattnet men annars super. Tog det lungt i början men satte lite sprätt på honom efter halva banan och nu äntligen början han nyttja galoppen (tidigare har så mycket energi gått åt uppåt istället för framåt). Placerad han också.

Mamma har filmat Lasse men hon sitter och kikar just nu (hon har satt filmen på repeat sen vi kom hem :rofl: ). Kan kanske ladda upp lite sen.

Som en sista knorr på dagen lyckades Lasse dra min axel ur led. Den poppade tillbaka på en gång men ont gjorde det och satan i gatan vad grinig jag blev på yrvädret.

Väntar med spänning på en kommentar från Bettibets.
Grattis till dottern & hästägaren

OK...:D så ryktet har spritt sig :D

Så här var det, efter en fin dressyr (1:a !! :bow:) och felfri hoppning joggade dotter lugnt fram Betti och plötsligt trampade hon på sig/snubblade och försvann ner i den värsta lerpölen på hela framridningsbanan. Snälla arrangörer lät dotter starta sist meddans vi spolade av häst, unge och utrustning med vattenslangen (ivrigt påhejade av Grålle, se Murrays kommentar) och veterinären kollade över några skrubbsår och lämnade OK för start.
Av förklarliga skäl blev det rätt många tidsfel då dotter tog det extra lugnt och var beredd att bryta vid minsta tendens att Betti skadat sig. Så vi är jättenöjda med 4:e platsen

Grålle var sååååå duktig:love: höll sig på mattan i dressyen och sen felfri rätt igenom och kom 3:a :bow:
(Bortsett från hans hysteriska :eek: anfall då när Betti lämnade honom ensam med mig:()

Har f.ö just kommit upp från tvättstugan och MammaBerg får gärna repetera sitt tvätt-tips på hur man får favorit ridbyxorna rena, jag lovar här handlar det inte om små lerfläckar :rofl:

Grattis från en mycket nöjd uppfödare! Tycker det är oerhört roligt att dottern sköter Grålle så himla fint - vi är jätteglada i Värmland idag. Haft en fin helg med "våra" hästar, Grålle i Kinda och Anno i Gärds!:banana:

Ser fram mot att träffas nästa helg!;)

Tack för kortet (MMS) förresten, skall sparas på datorn!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har problem med att vissa fingrar "fryser" fort, det är underligt nog mestadels 1 på varje hand. Pekfingret på vänster, långfingret...
2
Svar
21
· Visningar
682
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 693
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar