Sv: Kinda 1/5

Det skall säkert gå på kort bana, det gjorde det ju i Mantorp...

Jag kollade för säkerhets skull innan vi skrev proppen till våra tävlingar om -07 programmen får gå på kort bana för häst:angel:

:confused:OCH DET FÅR DE INTE:confused: (vilket jag personligen tycker är tramsigt)

Men tydligen godkänner man proppar så ändå :eek:

Jag har pratat med ansvarig iaf och fått sista hästen flyttad nästan två timmar.

Ingen aning ang. kort eller lång bana. Personligen tycker jag inte att spelar någon roll alls, snarare skönt att slippa de långa mt.

Ja där ser man, hade ju varit bra om de hade förtydligat att det kommer att gå på kort bana. För mig spelar det inte heller särskilt stor roll men det är ju bra att veta vilket iaf. Håller med dig Murray om att det känns lite vääl långt att rida lättridning så länge i mellantraven om det skulle gå på lång bana. Är det hästen i 90-klassen som du har fått flyttad eller? Isf kommer du fortfarande att rida precis efter mig i 100-klassen! :)

Ja, det är 90-hästen som är flyttad. Där ser man :)

Mt är nödvändigt ont för min del och vill gärna att sträckan där risken att jag skumpar av är så kort som möjligt :angel:

Jag har aldrig varit i Kinda så ska bli kul att åka dit iaf.

Jaså hehe, själv förstår jag inte vitsen med lättridning..:confused:
Jag har varit i Kinda ett par år och det är en mycket trevlig tävlingsplats med bra organisation. Kanske inte den allra roligaste terrängbanan men en bra bana för säsongsdebuten. Då ses vi i helgen då! :laugh:

Ja, det är 90-hästen som är flyttad. Där ser man :)

Mt är nödvändigt ont för min del och vill gärna att sträckan där risken att jag skumpar av är så kort som möjligt :angel:

Jag har aldrig varit i Kinda så ska bli kul att åka dit iaf.

Du har väl tränat smala trappor med hyfsat stort nerhopp inklämt mellan buskar o träd?:angel::devil:

Annars är det nog dags att göra det...:angel::idea:

Du har väl tränat smala trappor med hyfsat stort nerhopp inklämt mellan buskar o träd?:angel::devil:

Annars är det nog dags att göra det...:angel::idea:

Ta det lugnt Murray

Det är bara Nova som megaförstorat:eek: lilla Kinda banan

Dåliga erfarenheter månde???:D

Men vet du, det har vi faktiskt här hemma så det ska nog inte vara något problem för någon av dem :D

Och det ska komma från den som tror det finns krokodiler i vattenhinder....:angel::rofl::devil:

ALLA som nån gång tävlat FT vet att krokodilerna ligger i GRAVARNA!:eek:

Inte lätt för Nova, som inte är så berest, att veta att det ena vattenhindret i Mantorp faktiskt är ett krokodilträsk :D

Dock utan levande krokodiler (kanske bäst att tillägga för de som gillar att märka ord) utan stillsamma målade ;)

Sen finns det ju de som ser krokodiler lite överallt... i diken, vid stenar och bakom häckar ;)

Inte lätt för Nova, som inte är så berest, att veta att det ena vattenhindret i Mantorp faktiskt är ett krokodilträsk :D

Dock utan levande krokodiler (kanske bäst att tillägga för de som gillar att märka ord) utan stillsamma målade ;)

Sen finns det ju de som ser krokodiler lite överallt... i diken, vid stenar och bakom häckar ;)

Nej, det är ju så när man bor mitt i FT-sverige och inte i u-landet Norrland...då behöver man inte flänga runt på varenda tävling utan kan lugnt välja och vraka...bort går då givetvist krokodilträsk, diken med krokkosar i och STORA J-A STENAR som infångare på vanliga hinder....:devil:

Så, hur gick det för alla ponnyer då? :)

Själv fick jag en halvtaskig dressyr men lyckades nolla hoppningen och terrängen utan tidsfel vilket resulterade i en 4de plats :)

Grattis till alla duktiga ponnyekipage!!!

Och lycka till på lördag nu alla hästekipage så ses vi pigga och glada :D (ser fram emot att gå upp kl 3 på natten :p)

Äsch då, 3 är väl ingenting..har för mig att vi gett oss upp så tidigt förr när det varit tävling..och hur många ggr. har inte du jobbat natt å begett dig iväg? :eek:

Tack förresten för att du klicka mig förrut!

Hur är formen för er som ska starta på lördag?

Jag tycker själv att det har känts ganska bra fram tills igår då jag på egen hand skulle försöka plocka fram den fina häst som jag hade i helgen då tränaren var här..gick mindre bra. Givetvis var pojkvännen framme och filmade..så när jag sedan tittade på filmen upptäckte jag att det tom. såg sämre ut än vad det kändes..typiskt! :( Nu gäller det att hitta rätta känslan i morgon!

Det var faktist din underbara systers mobil som dog inte jag som klicka :P

Min start har blivit senarelagd tack och lov.
Så nu är allting packat skinande blankt, hästen är tvättad och flätad så nu är det bara att sova ett par timmar sen iväg...
Formen har känts ganska bra i veckan så det ska bli skoj imorrn.

Usch då, jag har varken tvättat eller flätat. Däremot har jag packat allting. Vi hade tänkt att åka från stallet vid 5.30 i morgon bitti och innan dess ska jag hinna mocka tre boxar, dränka Ex i pälsglans och fläta manen..:grin:

de va en bra tävlingsplats måste jag säga bra koll på allt kändes genomtänkt.
Tyvärr fick man en skit dålig dressyr jag hade missat lite i banhoppningen så de blev lite fel på banan :P men men sen terrängen red jag i ett banhoppningstempo eftersom de va fösrta start för året men ponnyn var glad å pigg så de känns bra.
LYCKA TILL ALLA HÄST Equipage nu :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har problem med att vissa fingrar "fryser" fort, det är underligt nog mestadels 1 på varje hand. Pekfingret på vänster, långfingret...
2
Svar
21
· Visningar
682
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 687
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar