Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har inte bild på din Medea (gärna under kåpan)? Den ser inte så snygg ut på produkt bilden... Men jag har fått för mig att stöden sitter ganska högt uppe vid låren och det gillar jag!
Sv: Kentaur
Jag har en Electra som jag är mycket nöjd med!
Jag har värmt om min, så visst går det. Den var bomv. 3 när jag köpte den och värmde om den till en 4a.
Bomv. 4 är det vidaste som finns, så jag vet faktiskt inte om det skulle gå att bredda den ytterligare? Kanske. (garantier osv. gäller nog inte då iaf)
Jag har min sadel på en ponny med rak, kort och relativt bred rygg (ffa. bred manke). Jag har 16,5" och den funkar både för ponnyn och mig. Upplever den som ganska rymlig i sätet faktiskt. I alla fall inte liten.
Såhär ser ponnyns rygg ut:
Och såhär ser sadeln ut:
På bilden är sadeln ca 6 mån gammal och fortfarande bomv. 3, breddade den ca ett halvår efter att bilden tagits.
Vi har tidigare haft jätteproblem med att hitta sadel till ponnyn, dom flesta har varit för smala, glidit fram och glappat i bakvalvet.
Jag är som sagt jättenöjd med min sadel!
Var i Sverige finns du?Vart värmer man om dem? Behöver värma en Kentaur Elektra strl 2 till en 3 men vet inte vart man in göra det och hittar inte nått på Google