Kennelhosta :(

Cezzan

Trådstartare
Lagom till jag ska iväg på semester lyckas lillvoffan dra på sig kennelhosta :(
Sambon är hemma med henne, men det är ändå orosfjärilar i magen, kul att sitta i Italien om hon blir dålig liksom :(
Nu är ju hon ung och frisk annars, och nyligen vaccinerad, värre är det om hon lyckats smitta mina föräldrars 13åriga gamling :(

Och jag som skulle vara extramatte åt tuaphuas ena ljuvliga pappis nästa vecka :(

Sv: Kennelhosta :(

Är väldigt smittsamt. Smittar i stort sett alltid genom direktkontakt, kan även smitta om din hund kommer i kontakt med ett område där en smittad hund har hostat slem.

Riktigt jobbigt för hunden att drabbas av. Ibland kan man få lindrigare sjukdomstillstånd genom att vaccinera när det håller på att bryta ut. Funkade för min kompis men inte för mig.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Lite trött och gnälltråd: Jag halkade förra våren. När vi vaccinerade hästar. Det var lite halt ute i hagen och jag hade precis släppt...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Snurrfian
·
J
Hästvård Vad kan vara fel på min 1,5-åring? Har analyserat in absurdum, letat möjliga och omöjliga orsaker, sammanhang och förklaringar. Men...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Jossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg