kattungar på G.. igen...

Piruette

Trådstartare
jaha. då va det dags igen då.... underbara söta små kissebarn... jag blir lika glad varje gång.. men det är bara jag som blir det.. inte förra sambon,,, o inte den nya heller... :eek:

fast iofs brukar dom bli lite sålda när dom väl är ute..

Finns väl inget underbarare än nyfödda djur ungar,, :banana:

Sv: kattungar på G.. igen...

Det finns 20 000 hemlösa katter bara i Stockholm, kan inte dem få ett hem innan man producerar fler katter som tar upp hemmen som de är i så stort behov av?
Har du någon tanke med din avel?

absolut!... jag tänkte behålla 2(då en har blivit påkörd o den andre va jag tvungen att avliva) samt att jag har folk som vill ha kattungar efter min hona då hon får väldigt fina kattungar...
denna gången har jag dock tagit en annan hane, men han är riktigt fin så det blir säkert bra det med.

jag förstår absolut din tanke.... o jag tycker som du men mina kattungar blir inte till bara för att... Jag vill verkligen ha dom.. det jag menade var bara att varken gamla lr nya kille tycker det varit/är speciellt kul eftersom det är lite jobb o kostar pengar m vacc osv...

Jag såg en lustig sak på din profil, jag är också född 84-07-31.

Känns lite trist bara att de hemlösa katterna aldrig kommer få tillräckligt med hem då det hela tiden kommer nya kissar som tar upp dem.

Senast ändrad:

Jag håller med dig Heulwen, dock framgår det ingenstans i TS inlägg att det faktiskt är oplanerad huskattavel det här rör sig om. :confused:

man kan väl ändå inte tycka att Piruett har gjort fel för att hon har skaffat sej kattungar...man gör väl som man vill, bara man är ansvarsfull och det är hon ju verkligen!! Sen om det finns övergivna katter o kattungar är väl ändå inte det hennes fel eller!!?? Om man tänkte så skulle det ju vara fel att skaffa barn också...:confused:

Planerad verkar den ju vara då hon valt ut pappa katt.

Keanu: Att skaffa egna barn är en aning starkare naturlig drift + att adoptera ett barn är mycket krångligare och väldigt mycket dyrare än att köpa en katt från ett katthem.

:banana: jag fattar... men tyckte ändå att det kändes lite tråkigt.. ja,ja... missförstånd kan det ju bli... jag tycker att det är jättetragiskt med alla katter o djur överhuvudtaget som blir lämnade åt sitt öde.. men jag uppskattar verkligen att få kattungar,, det ska ni veta :love:

Då hoppas jag att dem blir välskapta och att du sätter in bilder på dem. :love: Det finns inget sötare.

För det första, grattis till tillökningen.

Jag vill inte att du känner dig påhoppad av mitt inlägg nu men jag vill bara undra lite.
Jag såg att du hade valt hane till din hona, och då antar jag att parningen ändå var lite "kontrollerad" vilket glädjer mig.
Jag har inget emot huskatter eller huskattsavel så länge den sker på seriösa premisser. Gällande dessa katter är det oftast omöjligt att veta vad som ligger bakom, och vilka ärftliga sjukdomar som finns där och fortsätter spridas.. De finns inte bara hos raskatter som många tycks tro.
Som sagt vill jag inte missunna dig dina kattungar, men tänk kanske efter en gång till innan du väljer att bedriva fortsatt avel på dina missar- Om du inte vet vad du för vidare.
Lycka till med bebisarna, hoppas på bilder!

Men shit, ni är glädjedödare av stora mått.

Nej, reykur vi som har bondkatter har inte sjuka, konstiga individer.
Om det är så synd om bondkatterna på hemmet kanske du skulle köpa en sån istället nästa gång?

Heulwen, vad är den otroliga skillnaden mellan att välja en bondkatt till pappa eller att honan blir på smällen själv ute?
De flesta av oss köper katter utifrån så risken för inavel känns liten.

Och nej, jag ville inte ha nån katthemskatt. Jag föll för individen, hon eller ingen. Sen fick jag syrran på köpet.

Gösses vad folk har agg mot att man sparar sin katthona okastrerad. Jag vet som många andra att vuxna katter finn på olika katthem. Jag har själv tagit 2 vuxna katter från katthem. Men jag har oxå köpt en kattunge som jag VILL ta kattungar på. Det är katthona som är långhårig inga papper eller så allså en långhårig-huskatt. Har 9 st i familjen och vänner som vill ha en kattunge efter henne. Så dom kattungar hon får har redan ett hem innan dom ploppat ut :) .
Jag kan säga så här oxå jag har 2 kanniner som är från djurhem en häst som ståg i slaktbilen som fick ett nytt hem hos mig. Jag vill ta hand om mera djur men nu får jag lugna ner mig min man säger att det får vara bra nu... Undra vad man kan hjälpa för djur som han kan tänka sig :D ... Hund går inte för sonen tål inte annars hadde jag någ haft en flock såna oxå :eek: .. Lycka till med fina små kattungar folk skriker ju efter såna. Och alla KATTHEM gör mera REKLAM sätt upp lappar (är ju gratis) överallt å lite till. Så vi djurälskare hittar den vi söker. Lycka till alla där ute! :banana:

Grattis! Det är ju så gullit när dom är så där ca 4 veckor å släpar magen i golvet när dom går :D. Men du tänk på så att du inte säljer dina ungar till folk som letar sommarkatter:eek: . Att dom finns ännu e ju ett under (dumma sommar kattköpare allså) Har en katt som har kommit hit till oss o sökte skydd mina katter trivdes inte med henne så hon fick ett nytt hem jag hittade. Nu är hon en stallkatt (kastrerad) å rätt fet :D. Lycka till med dina sötnosar! :banana:

visst är det!!!?:love:
nej, jag är noga med vilka som tar dom... hitills har det varit vänner o bekanta.. lr bekantas bekanta.. o några behöll jag själv..

nej, jag fattar inte riktigt hur man kan leva med att ha lämnat en katt bara sådär.. lr vilket djur som helst.. jag hade jätteångest för att min katt fick va mkt själv under 1veckas tid då jag jobbade massa... :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar