Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kissekatterna lite griniga på mig då jag varit borta långa dagar ett tag och inte gullat med dem som sig bör.

Brunettens bantning har kollapsat och hon klampar nöjt om kring med några hekto extrabrunett om magen. Skönhetsmissen har räknat ut hur hon ska klättra upp bakom böckerna i hyllan och hoppa upp på akvariet där hon sitter och glor mordiskt på sashimi-buffén som simmar runt under locket.

Klor ska klippas, päls ska borstas, gos ska utdelas, lek ska utföras, uppmärksamhet ska ges.
Hur gör du när du bantar Brunetten med tanke på att du har en smalis också? Samma bekymmer här nämligen. Fast vår fetis är en vit glad clown.

Hur gör du när du bantar Brunetten med tanke på att du har en smalis också? Samma bekymmer här nämligen. Fast vår fetis är en vit glad clown.

Jag försöker ha koll när de äter så att de (=B) kan få bestämd giva. Det betyder att jag i princip måste vara med under måltiden så att inte B helt enkelt knuffar undan S och äter hennes portion också - vilket hon gör om de är oövervakade.

Nu har jag inte hunnit med att passa ordentligt, utan givit den torra njurmaten i lite generösare portioner så att S ska få sin del.

Det är lättare annars, tycker jag, att de dem bestämda portioner gemensamt och sedan trycka i S extra vid sidan om. Hon äter långsammare och mindre åt gången, så det bekvämaste för henne vore att kunna ha helt fri tillgång. Nu när jag kan variera med annat än njurmaten så ska de få mer blötmat, det har funkat som bantning för B tidigare. Hon blir snabbare mätt av MUSH än av torrisar verkar det som.

Jag försöker ha koll när de äter så att de (=B) kan få bestämd giva. Det betyder att jag i princip måste vara med under måltiden så att inte B helt enkelt knuffar undan S och äter hennes portion också - vilket hon gör om de är oövervakade.

Nu har jag inte hunnit med att passa ordentligt, utan givit den torra njurmaten i lite generösare portioner så att S ska få sin del.

Det är lättare annars, tycker jag, att de dem bestämda portioner gemensamt och sedan trycka i S extra vid sidan om. Hon äter långsammare och mindre åt gången, så det bekvämaste för henne vore att kunna ha helt fri tillgång. Nu när jag kan variera med annat än njurmaten så ska de få mer blötmat, det har funkat som bantning för B tidigare. Hon blir snabbare mätt av MUSH än av torrisar verkar det som.
Asch, lät som en svår metod. Jag ger fetis bantar-bötmat och ser till att han har framme hela tiden och hoppas på mirakel. Smalis äter i stort sett bara torrisar och har fri tillgång. (Fetis knaprar numera sällan torrisar efter ha hittat blötmat som han tycker är toppen.)

Asch, lät som en svår metod. Jag ger fetis bantar-bötmat och ser till att han har framme hela tiden och hoppas på mirakel. Smalis äter i stort sett bara torrisar och har fri tillgång. (Fetis knaprar numera sällan torrisar efter ha hittat blötmat som han tycker är toppen.)

B äter allt. Står det blötmat framme äter hon den. Står det torrisar äter hon dem. Det hade ju annars varit bekvämt med mat som bara S gillade. :D

B äter allt. Står det blötmat framme äter hon den. Står det torrisar äter hon dem. Det hade ju annars varit bekvämt med mat som bara S gillade. :D
Fetis äter glatt torrfoder om det inte finns blötmat, hoppas bara han fortsätter på spåret att föredra blötmat.

Fick smakprov från sheba idag, han åt upp gelén iaf :cautious:
Någon här som serverar sheba?
Jag ger det ibland om det är bra pris. Herrn anser såsen är helt okej men som vanligt äter han inte köttet.

Idag är Lilla herrn kluven till matte... Jag har vart hemma och pluggat men inte ägnat mig så mycket åt herrn och det är ju hemskt :cry: Men leveransen från zooplus kom med både mat, godis och leksaker så då blev jag genast förlåten :p i typ en halvtimme tills han kom på att leksakerna inte är jätteroliga och godiset var inte så gott... så han fick en sticks och sen var han nöjd igen :laugh:

Första dygnet efter att vi slutat med smärtstillande till Harley. Han haltar fortfarande jätte mycket men inte värre utan smärtstillande, så min fundering om muskelskada är nog inte helt ute och reser. Han börjar använda benet mer men i väldigt långsam takt. Han kommer få fortsätta vara innekatt ett tag framöver, så hoppas vi att han blir bättre. Men just nu ser det inget vidare hoppfullt ut då han inte har blivit mycket bättre sen han skada sig. :(

Efter mycket om och men vad gäller blötmat har jag och Nikita kommit överens om att vissa Sheba smaker faktiskt är ätbara. Men det är lite si och så. Ibland äts det med ok aptit ibland är det, det äckligaste som finns :meh:

Men eftersom vi redan prövat oss igenom i princip alla märken och smaker som finns på marknaden (kolla bild i blötmatstråden) så är Sheba det enda som äts. Köpte lyxlyx Sheba hela filéer till jul men det ratades helt och var uppenbarligen :yuck:

Kära Bullen.. nej förlåt Buke. :o

Jag hakar på diskussionen om foder som många av er säkert vet är det även ett hett samtalsämne mellan mig och Pälsfröken men nu är nog rekordet slaget! :banghead: Ordentligt!

Hon äter ju numera våtfoder Mjau eller Bozita med små inslag av rått kött på heltid och en och annan äggula var 10:e dag ungefär och lite messmör när magen är besvärlig (oftast i samband med att någon hårboll är på väg).
Att smaka på nya saker är ju en liten :angel: övertalningsprocess oftast (läs alltid)
Men uppenbarligen tyckte hon att det var gott med hundmat vilket inte alls är lämplig kattföda enligt mig då det innehåller för lite/inget? taurin men däremot spannmål mm. (jag snabbläste bara innehållet på burken)
Pälsfröken tyckte dock det var riktigt gott när hon fick chansen att sno till sig det och slukade i sig en rejäl hög fast hon garanterat inte fått möjlighet att ha någon som helst inkörningsperiod.

Jag samlar nya fina gråa hårstrån på huvudet och Pälsfröken sammanfattar nog det hela som att förbjuden frukt smakar bäst, gratis är gott och stulet ännu bättre.

/hallonsaft som bjuder på dagens händelse och hoppas att Pälsfrökens mage inte reagerar efter hennes lilla busiga tilltag.

Kära Bullen.. nej förlåt Buke. :o

Jag hakar på diskussionen om foder som många av er säkert vet är det även ett hett samtalsämne mellan mig och Pälsfröken men nu är nog rekordet slaget! :banghead: Ordentligt!

Hon äter ju numera våtfoder Mjau eller Bozita med små inslag av rått kött på heltid och en och annan äggula var 10:e dag ungefär och lite messmör när magen är besvärlig (oftast i samband med att någon hårboll är på väg).
Att smaka på nya saker är ju en liten :angel: övertalningsprocess oftast (läs alltid)
Men
uppenbarligen tyckte hon att det var gott med hundmat vilket inte alls är lämplig kattföda enligt mig då det innehåller för lite/inget? taurin men däremot spannmål mm. (jag snabbläste bara innehållet på burken)
Pälsfröken tyckte dock det var riktigt gott när hon fick chansen att sno till sig det och slukade i sig en rejäl hög fast hon garanterat inte fått möjlighet att ha någon som helst inkörningsperiod.

Jag samlar nya fina gråa hårstrån på huvudet och Pälsfröken sammanfattar nog det hela som att förbjuden frukt smakar bäst, gratis är gott och stulet ännu bättre.

/hallonsaft som bjuder på dagens händelse och hoppas att Pälsfrökens mage inte reagerar efter hennes lilla busiga tilltag.

Nikita käkade sönder fickorna på två av mina koftor i jakt på Frolic som jag hade där när jag var hos min pappa och hans hund. :meh: Hon lyckades också på något sätt komma åt Frolic jag hade hemma i en kökslåda och hade en fest av romersk orgie proportion och jag ringde i panik till Agrias telefonvet som var mycket trevlig och inte skrattade :angel: Eftersom hon har en järnmage blev hon inte ens lite lös vilket vet sa kunde hända. Enda rådet var just, ge henne inte Frolic istället för kattmat det saknar nödvändiga näringsämnen.

Nikita käkade sönder fickorna på två av mina koftor i jakt på Frolic som jag hade där när jag var hos min pappa och hans hund. :meh: Hon lyckades också på något sätt komma åt Frolic jag hade hemma i en kökslåda och hade en fest av romersk orgie proportion och jag ringde i panik till Agrias telefonvet som var mycket trevlig och inte skrattade :angel: Eftersom hon har en järnmage blev hon inte ens lite lös vilket vet sa kunde hända. Enda rådet var just, ge henne inte Frolic istället för kattmat det saknar nödvändiga näringsämnen.
Dom är företagssamma dom små djuren ibland :rofl:
Magen har inte visat några tendenser att ha åsikter efter Pälsfrökens matintag eller något annat heller utan största reaktionen var nog i mitt huvud "Vad gööööör kräsfröken?"

Lilla herrn har blivit lite mer aktiv nu när han fått leksaker han gillar och välte nästan ner tvättställningen för några dagar sedan. Skumgummibollar har han kommit på är jättekul när de studsar men ENDAST då de studsar :rofl: Idag har han surat en del dock, jag var borta några timmar för länge enligt honom och godiset som låg framme till honom var äckelpäckel som inte bör få kallas godis enligt honom :yuck: Det var sånt här "nyttigt" godis som ska va bra för tänderna.

Jag kommer med dagens märkligaste fråga. :angel: Ett av Antons känselspröt ovanför ögonen är mycket längre än de övriga och liksom böjt bakåt och går i örats framkant då och då. Det verkar inte störa honom särskilt, men med tanke på hur känsliga morrhåren/spröten är tänker jag att det kan vara lite irriterande ändå. :confused: Vågar man sig månne på att trimma ner det sprötet? Känns lite hemskt på något sätt att ge sig på det med sax. :p

:rofl:

Det var ju hennes frolic! - elaka, elaka du som tvingade henne att kämpa för maten i armod och hunger! :p

Fetknopp-Brunetten slappar på en stol i köket i en såndär omöjlig katt-pose med tassarna åt fyra olika håll och huvudet bakåtböjt så hon snarkar till vid varje inandning. Ser inte bekvämt ut, men vad vet jag om katters fysik...

Skönhetsmissen har hittat sin lilla fotboll under soffan och dundrar omkring med den för tillfället.

Kattskrället har lärt sig ett nytt trick. Hon klappar på min arm med tassen när hon vill att jag skall klappa henne. Funkar jättebra och är rätt gulligt faktiskt. Slutar man gosa för tidigt så får man en uppmanade klapp.

Förutom att typ kl 3 i natt var det tydligen gos-dags men jag svarade inte på försiktig klapp. Så nu har jag 4 parallella sår på armen där hon tröttnat och tog till klorna.

Jag är sjuk och då är det fint med pälsklingarnas sällskap och mys. Ping ligger under mitt täcke, Kyra i husses säng, Bråkan vid mina fötter. Kattpojkarna är ute en sväng för stunden men när de är inne ligger Bråke på sin plats mellan huvudkuddarnaoch Räven på andra sidan vid kudden. Hundarna håller sig i sina korgar

Kattskrället har lärt sig ett nytt trick. Hon klappar på min arm med tassen när hon vill att jag skall klappa henne. Funkar jättebra och är rätt gulligt faktiskt. Slutar man gosa för tidigt så får man en uppmanade klapp.

Förutom att typ kl 3 i natt var det tydligen gos-dags men jag svarade inte på försiktig klapp. Så nu har jag 4 parallella sår på armen där hon tröttnat och tog till klorna.
Haha det känner man igen :D Det händer f ö att jag vaknar mitt i natten och upptäcker att jag frenetiskt klappar en mycket nöjd katt! Hon har nu fostrat mig så att jag tar hand om henne även i sömnen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Ghost sadel
  • Uppdateringstråd #2
Tillbaka