Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Siameser är speciella. De pratar KONSTANT och är alldeles för smarta (betydligt värre än andra katter). Mitt ex passade sin systers siames och blev nästan vansinnig på allt pratande. När han hade åkt hem (han hade bott hos henne medan hon var borta) kom han på sig med att prata med katten fast den inte var där och han saknade pratet :heart De kryper helt klart under ens skinn snabbt :love:

Jag är mer eller mindre uppvuxen med siameser, mina morföräldrar hade alltid minst en siames.
De verkar ha en massa personlighet :love: Låter behändigt att växa upp med dem såpass nära, just för att veta hur de är :) De katter jag träffat under uppväxten har vart huskatter/stallkatter som gärna hälsar eller ligger bredvid en liten stund på kvällen men det har vart absolut max. Jag vet jag vill ha nån som är lite "mer" än Lilla herrn så ska bli jättespännande att träffa siameser :D
Hur är de med gardiner och annan inredning förresten? Jag kikade på cornish rex på utställningen som var i augusti i Sundsvall men blev lite avskräckt då en uppfödare berättade att alla hennes katter, även de vuxna, klängde i gardinerna trots de bara hade gardinkappor :nailbiting:

----------
Lilla herrn väckte mig kl 6 idag för han var jättegosig och kände sig alldeles ensam och övergiven :cry: Det är visserligen gulligt att bli väckt av den anledningen och 6 är inte så tidigt men enda gången det händer är när jag måste upp för nåt viktigt och hade behövt den sista timmen av sömn. Av någon anledning så väcker han mig aldrig när jag är ledig och har gott om tid att ägna åt honom :cautious:

Jaha ni vet det "glamorösa" livet med djur allt är ju bara mys, gos och underbart tror ju en del folk, oftast dom som inte haft några egna av någon knepig anledning :angel:
Jag vaknade till i natt av att Pälsfröken hostade och harklade uppenbarligen hade hon en hårboll på väg :yuck:
Det var bara att kravla sig upp från sängen och se var hon lagt den. Jag letade förtvivlat i sömnmössan tills jag hittade ett litet diskret spår på golvet och slog tanken att det kanske inte blev mer men tyckte det inte kunde stämma riktigt så jakten fortsatte en bra stund utan resultat, jag fick kämpa hårt för att inte ge upp och återgå till kudden. Försökte tänka logiskt och leta där dom brukar ligga men jag gick bet , hittade ingen hur jag än försökte vara logisk så gott det gick med sömnmössan på skallen.
Men skam den som ger sig hur svårt kan det vara i en lägenhet på 2 rok liksom? :o
Bingo! jag hade förstått saken rätt visade det sig när jag hittade den liggandes i
hennes toalåda
. :bow:

De verkar ha en massa personlighet :love: Låter behändigt att växa upp med dem såpass nära, just för att veta hur de är :) De katter jag träffat under uppväxten har vart huskatter/stallkatter som gärna hälsar eller ligger bredvid en liten stund på kvällen men det har vart absolut max. Jag vet jag vill ha nån som är lite "mer" än Lilla herrn så ska bli jättespännande att träffa siameser :D
Hur är de med gardiner och annan inredning förresten? Jag kikade på cornish rex på utställningen som var i augusti i Sundsvall men blev lite avskräckt då en uppfödare berättade att alla hennes katter, även de vuxna, klängde i gardinerna trots de bara hade gardinkappor :nailbiting:

----------
Lilla herrn väckte mig kl 6 idag för han var jättegosig och kände sig alldeles ensam och övergiven :cry: Det är visserligen gulligt att bli väckt av den anledningen och 6 är inte så tidigt men enda gången det händer är när jag måste upp för nåt viktigt och hade behövt den sista timmen av sömn. Av någon anledning så väcker han mig aldrig när jag är ledig och har gott om tid att ägna åt honom :cautious:

Det är lite lustigt för jag har inget minne av att mormor och morfars siameser gick hårt åt inredningen även om jag vet att de gärna är högt och lågt. De liksom gled igenom tillvaron med en kunglig air :D Fast kullsyskonparet de hade (de fick hanen nästan gratis för att han var för ful... :heart) lärde sig öppna dörrar. Honan som var smidigast hoppade upp och hängde sig på handtaget och hanen puttade upp dörren samtidigt :p

De kom från ett katteri i Göteborg och fick åka flyg till Borlänge. När piloten fick veta vad som fanns i lasten fick de komma fram och sitta i cockpiten :laugh: De fick faktiskt heta sina stamtavlenamn till vardags också fast med svenskt uttal, de hette Dark Carat och Dark Sister.

Sauron är snorig... bara ena näs(nos? :D)borren, och lite rinnig ur ena ögat. Bara klara vätskor, inget gegg eller andra tecken på infektion, han äter lika glatt som vanligt och är normalt pigg och odräglig. Är lite förbryllad för han är ju uppenbarligen snuvig, men det verkar inte riktigt som kattsnuva :confused: han har nyst ordentligt en gång, klar/vit snorbobba och efter det har han varit bättre :cautious: ingen av dom andra har det och dom är vaccinerade alla tre. Kan katter få en vanlig förkylning? :confused:

Stackars katter här hemma, de blir utsatta för plågsamma djurförsök. Jag provar ut selar till dem.
Måste köpa en större till Tuva, den hon har är alldeles för tajt över bröstkorgen. Lina passar bra i sin nya :up:
Ingen av dem är speciellt nöjd med situationen.

Det är lite lustigt för jag har inget minne av att mormor och morfars siameser gick hårt åt inredningen även om jag vet att de gärna är högt och lågt. De liksom gled igenom tillvaron med en kunglig air :D Fast kullsyskonparet de hade (de fick hanen nästan gratis för att han var för ful... :heart) lärde sig öppna dörrar. Honan som var smidigast hoppade upp och hängde sig på handtaget och hanen puttade upp dörren samtidigt :p

De kom från ett katteri i Göteborg och fick åka flyg till Borlänge. När piloten fick veta vad som fanns i lasten fick de komma fram och sitta i cockpiten :laugh: De fick faktiskt heta sina stamtavlenamn till vardags också fast med svenskt uttal, de hette Dark Carat och Dark Sister.
Det låter behändigt :p Som extrabrorsans katt då, hon tar sig fram så smidigt och tyst överallt medan de andra katterna knappt kan gå förbi en kruka utan att knuffa till den :D
Vad smart av katterna att jobba ihop:rofl: och vilken härlig pilot!
Nu längtar jag ju ännu mer efter att få träffa siameserna :arghh: Tur tiden brukar gå fort, får bli vår snart :p

--------
Lilla herrn har haft jättekul idag, jag hade beställt hem kläder så han fick en kartongbotten och ett lock, sammanlagt har han nu hela 3 stk kartonger i vardagsrummet. Det blev ju som ett helt nytt rum tyckte han och dags att leka in det! Racer efter skumgummiboll rakt in i ena kartongen, blixtsnabbt hopp in i kartongen som glider in i nästa kartong och den kartongen måste ju herrn också hoppa in i :rofl:Han höll på så jag oroade mig för att han skulle göra illa sig :nailbiting: men han hade superkul :D Kartongerna får va kvar ett tag tror jag... han ligger nu utslagen och sover :love:

Den äldre vi har hemma kan öppna dörrar. Vi har helt enkelt gett upp och låter alla dörrar i huset stå öppna. Inklusive toadörren :angel:

Den äldre vi har hemma kan öppna dörrar. Vi har helt enkelt gett upp och låter alla dörrar i huset stå öppna. Inklusive toadörren :angel:

Skönhetsmissen är fixerad vid att stänga dörrar. Iaf om någon är på andra sidan.

Vi är öppen-dörr-kissare här i familjen, så alla dörrar står vanligen öppna, även toaletten. Men om S ser att du går in där kommer hon snabbt sättande och smyger in bakom dörren som hon knuffar igen med ganska mycket ansträngning.

Är det tomt i badrummet gör hon inget, men om någon går in där - människa, katt eller hund - så ska hon direkt stänga in dem. Orsak? Ingen vet. En känsla av anständighet?

Pälsfröken har tydligen planerat dagen enligt schemat: sova, glo i fönster, vara i vägen för betjänten och slutligen strula med maten. :(
Så för en liten stund sen avslutade vi en smyg- och attack omgång med da bird kopian och tydligen gjorde det lite nytta för just nu petar hon i sig litegrann åtminstone.
Förvisso har jag haft i blandfärs i maten som lite krydda men det var inget intresse alls förut så hoppas hon sorterat ut den om inte annat är det ju bättre än ingenting.
Om inte annat får jag ge henne "flärpen" från matförpackningen att leka med en stund och hoppas matlusten triggas då.
Håll tummarna är ni snälla att hon äter lite och jag slipper vara jourhavande lektant med flärpen för busar hon själv så tar det inte lång stund förens hon tycker det är under hennes värdighet givetvis måste betjänten sjunka till samma låga nivå annars är det ju pinsamt verkar hon tycka.

Det låter behändigt :p Som extrabrorsans katt då, hon tar sig fram så smidigt och tyst överallt medan de andra katterna knappt kan gå förbi en kruka utan att knuffa till den :D
Vad smart av katterna att jobba ihop:rofl: och vilken härlig pilot!
Nu längtar jag ju ännu mer efter att få träffa siameserna :arghh: Tur tiden brukar gå fort, får bli vår snart :p
/QUOTE]

Nikita kan vara både pantersmidig och fruktansvärt klumpig. Det beror helt på omständigheterna om något är speciellt skört och dyrt. :meh:

Nikita går just nu runt och klagar högljutt. Ibland önskar jag att jag skulle kunna prata katt. Men kanske inte, Nikita är tillräckligt bossig redan. :cautious:

Vi har kommit fram till att vi nog ska låta Harley vandra vidare. Han blir inte bättre med sin hälta och vetten säger att det inte finns några som hellst garantier att en op får han återställd. Han är en utekatt och trivs inte alls med att vara inne. Han tramsar runt och ska leka och sen ligger han och klagar när man rör honom på bakbenet :( Han är för ung för att ha bestående men för resten av sitt liv.

Pälsfröken har tydligen planerat dagen enligt schemat: sova, glo i fönster, vara i vägen för betjänten och slutligen strula med maten. :(
Så för en liten stund sen avslutade vi en smyg- och attack omgång med da bird kopian och tydligen gjorde det lite nytta för just nu petar hon i sig litegrann åtminstone.
Förvisso har jag haft i blandfärs i maten som lite krydda men det var inget intresse alls förut så hoppas hon sorterat ut den om inte annat är det ju bättre än ingenting.
Om inte annat får jag ge henne "flärpen" från matförpackningen att leka med en stund och hoppas matlusten triggas då.
Håll tummarna är ni snälla att hon äter lite och jag slipper vara jourhavande lektant med flärpen för busar hon själv så tar det inte lång stund förens hon tycker det är under hennes värdighet givetvis måste betjänten sjunka till samma låga nivå annars är det ju pinsamt verkar hon tycka.
Mat är gott igen, en muta med blandfärs gjorde susen verkar det som :banana:

Vi har kommit fram till att vi nog ska låta Harley vandra vidare. Han blir inte bättre med sin hälta och vetten säger att det inte finns några som hellst garantier att en op får han återställd. Han är en utekatt och trivs inte alls med att vara inne. Han tramsar runt och ska leka och sen ligger han och klagar när man rör honom på bakbenet :( Han är för ung för att ha bestående men för resten av sitt liv.
Usch :heart

Fy vad tråkigt, men det är kanske ändå det bästa.

Fantastiskt tråkigt, men antagligen rätt val :(

Här hemma har Damen ålat omkring på en akryl-filt. Jag vågar inte komma inärheten av henne nu.

Nya kattlådan kom idag. Så nu har katten fått en ny kartong att leka med
Den provades medans jag var hemma så verkar inte blå några problem.

Bara drygt å kånka hem skiten för dom som packade kartongen var extremt dåliga på det.

Det är ett väldigt osjälviskt beslut :heart

Nikita kan vara både pantersmidig och fruktansvärt klumpig. Det beror helt på omständigheterna om något är speciellt skört och dyrt. :meh:

Nikita går just nu runt och klagar högljutt. Ibland önskar jag att jag skulle kunna prata katt. Men kanske inte, Nikita är tillräckligt bossig redan. :cautious:
Jag tror det är bra vi inte kan prata med katterna, skulle nog bli så less på tjatet :cautious: Nikita verkar va en väldigt uträknande katt :laugh: fast måste vara fasligt jobbigt om hon går in för att knuffa ner grejer med värde.

:heart

---------
Lilla herrn har surat nästan hela dagen idag. En matte som är hemma men pluggar istället för att leka eller gosa med honom är en usel matte :mad:

:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka