Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad brukar ni använda för att klippa klorna? Jag blev häromdagen smärtsamt påmind om att vi inte tagit oss för att göra det på vår lille kompis än, trots att vi petar och klämmer på hans fötter i tid och otid "så att han vänjer sig och inte blir så jobbig att klippa på". Har för mig att uppfödaren pratade om sådana saxar man använder för att klippa kaninklor, ska vi satsa på en sådan tro?

Vad brukar ni använda för att klippa klorna? Jag blev häromdagen smärtsamt påmind om att vi inte tagit oss för att göra det på vår lille kompis än, trots att vi petar och klämmer på hans fötter i tid och otid "så att han vänjer sig och inte blir så jobbig att klippa på". Har för mig att uppfödaren pratade om sådana saxar man använder för att klippa kaninklor, ska vi satsa på en sådan tro?

Jag har nån liten sax.

Jag använder en klosax för småhund, de som är till för kaniner tycker jag aldrig är tillräckligt vassa så de krossar klon mer än klipper. Och det kan inte vara skönt.

Jag gör som @Elo, använder en liten hundsax. Ta det lugnt men var bestämd så går det bra. Börjar man tramsa och oja sig kommer katten garanterat att krångla.

Jag använder en klosax för småhund, de som är till för kaniner tycker jag aldrig är tillräckligt vassa så de krossar klon mer än klipper. Och det kan inte vara skönt.

Jag gör som @Elo, använder en liten hundsax. Ta det lugnt men var bestämd så går det bra. Börjar man tramsa och oja sig kommer katten garanterat att krångla.
Oj, ja det lät ju högst obra med kaninsax då. Vilken tur att jag kollade med er först! Tack för tipsen :)

Tjockis har gjort en liten grotta under mitt täcke och ligger där och kurrar. När jag spanade in i öppningen såg jag bara hans stora ögon, med vad som såg ut att vara en ordentlig reva i hornhinnan. Neeeej, hann jag tänka. Inte nu när allt äntligen är bra. Efter att ha rivit grottan och tittat närmare såg jag dock att det bara var lite klet, inget sår. Jag tror jag blivit lite nojig :o:rofl:

Tjockis har gjort en liten grotta under mitt täcke och ligger där och kurrar. När jag spanade in i öppningen såg jag bara hans stora ögon, med vad som såg ut att vara en ordentlig reva i hornhinnan. Neeeej, hann jag tänka. Inte nu när allt äntligen är bra. Efter att ha rivit grottan och tittat närmare såg jag dock att det bara var lite klet, inget sår. Jag tror jag blivit lite nojig :o:rofl:

Jo man blir lite paranoid, även om Nikita inte har råkat lika illa ut som dina pälsklingar så fort hennes päls blir skivig och glanslös så får jag panik att hon fått njurproblem igen (och ringar Agrias telefonvet :angel:). Och när jag tycker att hon inte äter ok så blir jag också stressad, eller inte dricker tillräckligt bra.

Lilla herrn är väldigt nöjd idag, hade två kompisar över på fika och han har solat sig i deras beundran + fått extra godis :D
Min ena kompis har börjat lobba stenhårt för att jag ska skaffa siames istället för ragdoll framöver, snacka om skillnad på dem :rofl: Hon erbjöd mig att hänga med till hennes kompis och hälsa på två stycken dock så det ska bli kul, aldrig träffat någon tidigare :p lär bli närmare sommaren, är i en annan stad.

Pälsfröken fick ett ryck idag och skulle tokbrottas med en lektunnel, ena stunden attackera den andra gömma sig bakom för att smyga på något som inte finns och några sekunder senare rusa igenom den i full fart för att sen sätta sig och se väldigt oskyldig ut över att jaktbytet som inte fanns var ett pinsamt misstag som hon inte hade någon inblandning i.
Jag blir jublande glad när hon tar egna små initiativ till att leka även om det är sällan och korta stunder.:banana:

Haha det känner man igen :D Det händer f ö att jag vaknar mitt i natten och upptäcker att jag frenetiskt klappar en mycket nöjd katt! Hon har nu fostrat mig så att jag tar hand om henne även i sömnen :love:
Min tar tar rejält med tassen och drar
Hon kan få mig att flytta armen i sömnen så hon kan lägga sig i armhålan med.
Hon har uppfostrat mig väl. Samma taktik funkar vid mat Hahha

Katten har invigt trädet.
Tror det fick godkänt IMG_20180204_183230.webp

Lilla herrn är väldigt nöjd idag, hade två kompisar över på fika och han har solat sig i deras beundran + fått extra godis :D
Min ena kompis har börjat lobba stenhårt för att jag ska skaffa siames istället för ragdoll framöver, snacka om skillnad på dem :rofl: Hon erbjöd mig att hänga med till hennes kompis och hälsa på två stycken dock så det ska bli kul, aldrig träffat någon tidigare :p lär bli närmare sommaren, är i en annan stad.
Siameser är underbara (tom när de väcker en högljutt kl 03 för att slaven ska ge dem mat)
IMG_20180121_170310_1.webp

Usch, ja, jag känner igen den där nojan. Fy fan säger jag bara.
Skönt att det inte var något med ögat! :)

Nu är det för övrigt mindre än 2 veckor kvar tills jag hämtar lilla Älva! :bump: Jag längtar såååå mycket, men distraherar mig lite genom att förbereda inför hennes inflyttning. Foder är fixat, försäkring är fixad, en mysig bädd är fixad, kattsand är fixad, pärm till stamtavla, osv osv. Och så kollar jag en massa på uppfödarens bilder på henne - hon är så fin så att jag bara smälter. :love: En fågel har viskat i mitt öra att hon är en riktig liten busunge... :love::love::love:

Så fin :love: Jag har inte övervägt dem tidigare eftersom jag har hört att de är otroligt krävande men de verkar roliga efter vad kompisen berättade. Ska bli spännande att träffa några :)

Siameser är speciella. De pratar KONSTANT och är alldeles för smarta (betydligt värre än andra katter). Mitt ex passade sin systers siames och blev nästan vansinnig på allt pratande. När han hade åkt hem (han hade bott hos henne medan hon var borta) kom han på sig med att prata med katten fast den inte var där och han saknade pratet :heart De kryper helt klart under ens skinn snabbt :love:

Jag är mer eller mindre uppvuxen med siameser, mina morföräldrar hade alltid minst en siames.

Som vanligt när jag rensar kattoan så står bägge två på kö för att gå :grin: Såg att fröken har mask så åkte till apoteket för att köpa maskmedel. När jag kom hem har bägge katterna gått och gömt sig och jag kan för mitt liv inte hitta dem :meh: Får plocka dem sen när dem sticker ut huvudena ;)

Då det brukar vara konkurrens om liggplatsen på min skrivbordsstol, som är täckt av en fårfäll, har jag köpt ytterligare en fäll på nätet. Den kom med post i helgen men jag hann inte hämta den förrän idag, och kom stolt hem med den i en stor papperspåse.

Fällen dras ut, tjock och gosig, den bredes ut på Skönhetsmissen favoritsovplats i soffan med två nyfikna kissemissar som slinker om benen på mig... Vad händer? Två minuter efter att fällen introducerats utbryter en ilsken dispyt om vem som får lov att ligga inne i transportpåsen ute i hallen. :meh:

Jag har sagt till dem att de är två bortskämda gunstig fröknar. Tänk på katterna utan hem och härd! Var tacksam för eder fårfäll! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka