Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte förresten roligast leksaken någonsin enligt Crypto, pri är mest nyfiken på vad han tycker är så förbaskat kul. Nån gummifisk med pingla och fjädrar, han ömsom har den i munnen och kutar omkring eller kastar runt den. Absolut roligaste så finns är när betjänterna kastar med den och den hamnar under badrumsvågen, herregud så roligt enligt herr katt. Har en genomskinlig våg så han ser den under och kan leka med tassarna under sen låter ju vågen så kul med varje gång man hoppar på den :D

Tror jag hittat ett godis som han faktiskt äter. Lekte med det oxå, men att han äter det är imponerande. Annars hittar man skiten bakom nån möbel där det lockat till sig ohyra....

I går var det bad-dag. Frasse badar 2 ggr/vecka men Freja råkade vandra in i duschen precis när vi hade schamponerat in Frasse (och det ska verka några minuter) så då blev Freja kattnappad och duschad. Hon höll på att DÖ, att en sån liten katt kan bli så stark :eek: hon skrek, åmade sig, försökte fly och kämpade för sitt liv medans Frasse satt och kollade på och såg ut att fundera om hon är dum i huvudet. Dom är rätt olika mina små :love:

Bästa sättet att få katten att låta bli att klösa på soffan? Vi har köpt ny och jag vill inte ha den förstörd direkt...
Klösträd finns (men används inte direkt för klorna), har ställt en liten pelare vid ena sidan också. Har hängt en filt för att skydda den andra men vet inte om det bryter beteendet på sikt. Klorna klipps regelbundet.

Idag tog det ca 15 minuter att borsta tänderna (på mig själv)
,
Damen är tillbaka från "kattkidnapparen" (läs ägaren) där hon var medans jag semestrade lite runt nyår. Nu får jag inte göra nåt själv, och vid tandborstningen satt hon i handfatet O_o

Slutade med att jag stod i köket.

I går var det bad-dag. Frasse badar 2 ggr/vecka men Freja råkade vandra in i duschen precis när vi hade schamponerat in Frasse (och det ska verka några minuter) så då blev Freja kattnappad och duschad. Hon höll på att DÖ, att en sån liten katt kan bli så stark :eek: hon skrek, åmade sig, försökte fly och kämpade för sitt liv medans Frasse satt och kollade på och såg ut att fundera om hon är dum i huvudet. Dom är rätt olika mina små :love:
Två gånger i veckan? Hur kommer det sig? :)

Kan jag vara allergisk? Hostat sen september, varit förkyld sen november. När jag var hos hälsocentralen fick jag hostmedicin för en vecka bara för rethostan trots att jag sa att det växlade mellan rethosta å slemhosta.

Nikita 1
Kattslav 0

Kattskrället har ätit mindre och mindre blötmat senaste dagarna. Jag har gjort som jag brukat, väntat tills hon ätit upp lite mer innan hon fick torrisar. Men det har blivit mindre och mindre blötmat äten. Blivit orolig att hon är sjuk eller hård i magen - lactulos inköpt - men ikväll fick hon torrisar. Sjuk? Njaaa, inte i magen iallafall. :meh:

Kan jag vara allergisk? Hostat sen september, varit förkyld sen november. När jag var hos hälsocentralen fick jag hostmedicin för en vecka bara för rethostan trots att jag sa att det växlade mellan rethosta å slemhosta.
Du kan ju vara allergisk. När jag fick en slags kronisk förkylning (men den satt mest i näsan) så tog de blodprov på VC för att se om jag hade antikroppar (?) som kunde tydas på någon form av allergi. Mitt provsvar var negativt och allergi uteslöts. Mitt blev bra med en kur receptfritt kortisonnässpray. :)

Kattskrället haltar fortfarande om än lite mindre. Det är dessutom helt totalt omöjligtvatt hålla han still, han har fått bo i badrummet förbatt inte köra sina race, men dem kör han i badrummet istället upp på vask, toa och badkar för att krascha in i en av väggarna:meh: Så nu får han vara i hela huset istället, mindre risk för total skada då.

Han haltar mindre när han får röra på sig mer för att sen halta lite extra ett par minuter när han vilat. Vi får avvakta och se hur det tar sig.

Du kan ju vara allergisk. När jag fick en slags kronisk förkylning (men den satt mest i näsan) så tog de blodprov på VC för att se om jag hade antikroppar (?) som kunde tydas på någon form av allergi. Mitt provsvar var negativt och allergi uteslöts. Mitt blev bra med en kur receptfritt kortisonnässpray. :)
Receptfri kortisonspray för näsan inte säker p vilken det var jag köpte. Var något som skulle hjälpa vid bihåleinflammation.
Dom tog sänka men inga blodprovet.

Var hos veterinären idag (förvånandsvärt va? Vi som aldrig är där) med tjockis. Det såg bättre ut i munnen, men är inte helt läkt. Vi fortsätter med antibiotika i 3 dagar till och håller koll efter det, och förhoppningsvis är det helt läkt inom ett par veckor. Hoppas hoppas! Dessutom så sa veterinären "vet du, du behöver inte betala idag. Vi bjuder på det", vilken lycka! Efter alls dyra besök, helt underbart :love:

Nikita är hård i magen, jag har köpt hem lactulos för att få igång allting. Enligt gängse sakkunskap duttade jag lite lactulos på ett bakben så hon kunde slicka i sig det - dödfött att stoppa i maten då hon stenvägrar om det är det minsta annorlunda och det redan är svårt nog att få i henne mat.

Jahapp, kattskrället skakade på baktassen upprepade gånger, gav mig en förintande blick och kutade iväg som hon hade eld i baken. Upptäckte efter ett tag att allt kladdet var kvar utan att hon gjort minsta försök att slicka bort det. Det är fortfarande kvar, nu intorkat, utan att hon tvättat sig alls. :meh: Hon tvättar sig fö mycket noga överallt förutom på intorkad lactulos. :banghead:

Nikita är hård i magen, jag har köpt hem lactulos för att få igång allting. Enligt gängse sakkunskap duttade jag lite lactulos på ett bakben så hon kunde slicka i sig det - dödfött att stoppa i maten då hon stenvägrar om det är det minsta annorlunda och det redan är svårt nog att få i henne mat.

Jahapp, kattskrället skakade på baktassen upprepade gånger, gav mig en förintande blick och kutade iväg som hon hade eld i baken. Upptäckte efter ett tag att allt kladdet var kvar utan att hon gjort minsta försök att slicka bort det. Det är fortfarande kvar, nu intorkat, utan att hon tvättat sig alls. :meh: Hon tvättar sig fö mycket noga överallt förutom på intorkad lactulos. :banghead:
Garanterat en katt!

Fick äntligen hem Nikitas 'julklapp' :up: fungerar inte riktigt som det skulle eftersom hon är för fluffig. :cautious:

39222150374_5aa15bd9b5_n.jpg

39034590615_be48da8b6b_n.jpg

39222143214_b8b06c76e0_n.jpg

Jag klippte klorna på M idag, iklädd en tjock morgonrock och tjocka arbetshandskar :rofl: Han är ju överlag snäll, men när han inte vill längre hugger han direkt utan förvarning och det kände jag att jag helst ville undvika. Men det gick bra! Han har inget emot själva klippandet, men han gillar inte alls att jag håller i honom i tassen. Det blev massa beröm och klapp iallafall, så han kurrade sig igenom hela tortyren :D

Kissekatterna lite griniga på mig då jag varit borta långa dagar ett tag och inte gullat med dem som sig bör.

Brunettens bantning har kollapsat och hon klampar nöjt om kring med några hekto extrabrunett om magen. Skönhetsmissen har räknat ut hur hon ska klättra upp bakom böckerna i hyllan och hoppa upp på akvariet där hon sitter och glor mordiskt på sashimi-buffén som simmar runt under locket.

Klor ska klippas, päls ska borstas, gos ska utdelas, lek ska utföras, uppmärksamhet ska ges.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka