Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var in på Dollarstore igår och hittade Lilla herrns nya favoritleksak :D De hade massvis med pipleksaker till skillnad från min djuraffär som inte har nån. En röd fågel med fjädrar och vingar som piper som tusan så fort man petar på den, lite mindre än pipmusen så gick bättre att slänga runt den. Så fort jag drog ur plastgrejen och den började låta satt herrn på spänn nedanför, sen var det full rulle med sladd och brottningsmatch :D Den for in under soffan och genast pep herrn ett väldigt tydligt "ta fram den!!" tills jag lyckades få ut den, tur den inte for så långt in :rofl:
Köpte en pinne med en fisk med fjädrar på längst ut som jag ska testa i helgen också :) Är dags för en till beställning på Zooplus också så då ska han få mer leksaker också :up:
Mina vill inte ha leksaker, mest leker de med varandra. Lilleman stjäl tops och sånna där mellan-tänderna-manicker (som han blir fråntagen om och om igen). Tanten kan ibland tända till på leksaksbananen, resten är ointressant... :grin:

Mina vill inte ha leksaker, mest leker de med varandra. Lilleman stjäl tops och sånna där mellan-tänderna-manicker (som han blir fråntagen om och om igen). Tanten kan ibland tända till på leksaksbananen, resten är ointressant... :grin:
Det är tråkigt när man köper leksaker också gillar dem det inte :down: Lilla herrn är kräsen men hittar man rätt så tycker han det är kul iaf. Jag planerar för en till katt dock, är de flera verkar de ha så mycket utbyte av varandra, spec vid lek :)

Det är tråkigt när man köper leksaker också gillar dem det inte :down: Lilla herrn är kräsen men hittar man rätt så tycker han det är kul iaf. Jag planerar för en till katt dock, är de flera verkar de ha så mycket utbyte av varandra, spec vid lek :)
Våra leker rätt mycket faktisk, då är honkatten ändå en sjuårig dam. Lika ofta hon som drar igång leken som han gör det. Favvoleken är att en gömmer sig bakom ett tyg, typ gardin, handduk ell dyl den andra väntar utanför och fångar den som gömmer sig när den sticker ut en tass eller så :D De verkar ha SÅ kul. Sen jagas de och brottas en hel del också, ibland blir det hårdhänt, men oftast är det på lek.

Var ju till vetten igår med herrn. Hon klämmer lite tittar på mig och säger att det nog är så stt korsbandet är av :nailbiting::arghh:
Så han sövdes och togs till röntgen, under tiden Satt jag och funderade på hur fasen vi skulle lösa det med en ev operation:(
MEN när dem hittade inget på röntgen:bump::banana: så antagligen är det bara en ordentlig jäkel till stukning och vi hoppas det går över med en ordentlig vila. Så 10 dagar metacam, rumsbegränsning till badrummet iaf en vecka, och ett liv som innekatt två veckor eller något. Så förhoppningsvis går detta över igen:up:

Våra leker rätt mycket faktisk, då är honkatten ändå en sjuårig dam. Lika ofta hon som drar igång leken som han gör det. Favvoleken är att en gömmer sig bakom ett tyg, typ gardin, handduk ell dyl den andra väntar utanför och fångar den som gömmer sig när den sticker ut en tass eller så :D De verkar ha SÅ kul. Sen jagas de och brottas en hel del också, ibland blir det hårdhänt, men oftast är det på lek.
Åh, det är så jag hoppas det blir här sen :love: Lilla herrn är nästan lika gammal, han är 6 :) Jag velar fortfarande mellan kattunge eller ungkatt men får nog kolla efter vad som kan passa herrn, han är väldigt mjuk mot andra katter så nån kaxig tuffing kan nog bli lite för mycket.

Var ju till vetten igår med herrn. Hon klämmer lite tittar på mig och säger att det nog är så stt korsbandet är av :nailbiting::arghh:
Så han sövdes och togs till röntgen, under tiden Satt jag och funderade på hur fasen vi skulle lösa det med en ev operation:(
MEN när dem hittade inget på röntgen:bump::banana: så antagligen är det bara en ordentlig jäkel till stukning och vi hoppas det går över med en ordentlig vila. Så 10 dagar metacam, rumsbegränsning till badrummet iaf en vecka, och ett liv som innekatt två veckor eller något. Så förhoppningsvis går detta över igen:up:
Vad skönt, hoppas det går över :)

Nikita har haft en riktigt rolig kväll. Orkade inte låsa dörren - behöver nyckel eftersom den går igen och låser sig - när jag kutade ut och in med elen. Så hon fick springa fritt i trapphuset. Yipeee tyckte katten :meh: Hon sprang upp och ned, hojtade högt och försökte smita in hos grannen...

Nikita har haft en riktigt rolig kväll. Orkade inte låsa dörren - behöver nyckel eftersom den går igen och låser sig - när jag kutade ut och in med elen. Så hon fick springa fritt i trapphuset. Yipeee tyckte katten :meh: Hon sprang upp och ned, hojtade högt och försökte smita in hos grannen...

Här har kisse visat sin dominans över särbons kusin :D hon talar alltid övertydligt om för honom att han är absolut lägst ner på rangskalan :rofl: Rätt kul eftersom han är väldigt snäll, har katt själv och verkligen tycker om katter :p

Inte så aktiv här längre men läser desto oftare. Luna har de senaste veckorna blivit mer och mer kelig av sig och jag har till och med fått en nosbuff av henne i ansiktet för första gången under de år jag har haft henne :love: Hon har aldrig gillat när man har ansiktet nära henne och jag har därför undvikit det med men en dag satt jag vid köksbordet när hon kom och ville kela (hmm...ja det finaste man har det sätter man på bordet :angel:) och plötsligt så sträckte hon sig fram och nosade på mitt ansikte för att sen buffa till :heart

Dwt finns inte en sån dör spärr man kan ändra på? Har vi alltid haft på liknande dörrar.

Nikita hade roligt idag också medan HV fixade proppen. Portdörren öppnades och för ett ögonblick fick jag panik att hon skulle försöka smita ut. Men istället kom hon springande uppför trappen som djävulen var efter henne. 8 minus och rikligt med snö ute :D Nu ligger hon och hämtar sig från pärsen på sin varma kattsäng.

Hmm, Nikita är en äkta katt som hatar vatten. Men ändå viftar hon med svansen i sin vattenmugg, ibland så det stänker över halva skrivbordet utan att märka det. Undrar om hon är mindre känslig i svansen? :idea:

Dwt finns inte en sån dör spärr man kan ändra på? Har vi alltid haft på liknande dörrar.

Vet inte, det är inte ett stort problem eftersom jag har en extranyckel i brevlådan *host.* Men visst har jag behövt fiska in henne ett antal gånger. Och särskilt på sommaren när dörren till en balkong i trapphuset står öppen så blir man orolig. :nailbiting:

Vet inte, det är inte ett stort problem eftersom jag har en extranyckel i brevlådan *host.* Men visst har jag behövt fiska in henne ett antal gånger. Och särskilt på sommaren när dörren till en balkong i trapphuset står öppen så blir man orolig. :nailbiting:
Kolla så kanske du slipper oroa dig.

Min Selma, 12 år
Selma 10.webp

Lilla herrn har haffat mitt pennskrin som "hakhållare", väldigt bekvämt tydligen :laugh: och nu är en beställning till zooplus skickad, prasselbollar, skumgummibollar, en till pipmus(han kommer ha värsta lagret om några månader) och nån leksak man sätter fast på klösträdet + kattmat. Blir spännande att se vad Lilla herrn tycker om sina nya leksaker :D

Lilla herrn har haffat mitt pennskrin som "hakhållare", väldigt bekvämt tydligen :laugh: och nu är en beställning till zooplus skickad, prasselbollar, skumgummibollar, en till pipmus(han kommer ha värsta lagret om några månader) och nån leksak man sätter fast på klösträdet + kattmat. Blir spännande att se vad Lilla herrn tycker om sina nya leksaker :D

Kommer att älska kartongerna och förpackningarna de kommer i och dissa innehållet

:D

Om det är nån bukare i Trollhättan/Gbgs trakten med raskatt som kan ha HCM så kan jag tipsa om att dobermannklubben västra ska få besök av Nilsfors i Mars :)
Vet inte om det räknas som reklam dock så kan pma om man är intresserad.

Igår blev katterna bortskämda med viltsvinsfärs, något tveksam Pri tills hon insåg att detta var ju super gott! Crypto åt som han trodde att svältdöden var nära.
Imorse hittade jag plastpåsen denna låg i kliniskt ren i hallen. Skåpet under diskhon öppen och locket på sophinken avslagen samt en del andra sopor runt omkring. Tror jag tar ut påsen direkt nästa gång vi lagar vilt hemma :grin::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 675
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka