Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pälsfröken tycker att jag ska klia henne under hakan misstänker jag.
Den teorin kan hända att tom hopplösa betjänten är ordentligt påläst i hur/när/var den ska hanteras.:angel:
Frågan är dock om jag törs och hon är nöjd efter en rimlig tid eller om hon har åsikter om jag slutar för tidigt eller inte sköter uppdraget till hennes belåtenhet och då får ett gensvar som innebär att jag får en jobbigt lång tid att klia på.

Vad rekommenderar ni för schampo till långhårig perser?
Går jag till djuraffären har dom bara det där hemska lavendel för katter.

Vad rekommenderar ni för schampo till långhårig perser?
Går jag till djuraffären har dom bara det där hemska lavendel för katter.
Ingen expert på just perserpälsar men jag använder mig av Espree (bright white använder jag men silky show kanske kan passa perser) eller K9 (den röda flaskan). Är katten mycket smutsig så rekommenderar jag att schamponera flera gånger. För en mindre statisk päls såhär års kan det vara bra med balsam också. Använder oftast espree silky show eller K9 (röda flaskan). Bara tänk på att använda väl utblandat schampo så blir det lättare att skölja ur. :)

Släppte in herr klantskalle imorse när vi gick upp ( dem brukar vara ute om nätterna) och ser hur han haltar. Han tittar på mig mjauar till och slänger sig på rygg med benen i vädret. Riktig deama queen entré:D Klämde igenom benet och han har nog lite ont i knäet så han får vara innekatt ett par dagar så får vi se hur det tar sig. Tror jag vet vad han gjort. Dem brukar hoppa upp på fönsterbläcken ute om nätterna för att spana och mitt i natten hörde vi hur den small till raspade lite i plåten och sen dunsade, så min gissning han överskattade landningen, dunsade in i fönstret och halkade ner från den frusna plåten:meh:

Avvaktar lite men blir det inte bättre får vi åka till vetten. :meh:

Äntligen hemma igen. Nikita njuter. Inga andra jobbiga katter utan bara tyst och lugnt. Uppvärmd kattsäng bredvid dataskärmen. Minus: Bosses (systers katt) specialmat för artros är fruktansvärt god enligt Nikita. Varför kan inte kattslaven köpa likadant? Skandal! :mad:

Återbesök med tjockis idag. Det har såklart inte läkt (varför är jag inte förvånad?) så nu blir det antibiotika och sen återbesök igen nästa vecka. Jag blir verkligen helt ruinerad av dem här katterna :laugh::(

Ingen expert på just perserpälsar men jag använder mig av Espree (bright white använder jag men silky show kanske kan passa perser) eller K9 (den röda flaskan). Är katten mycket smutsig så rekommenderar jag att schamponera flera gånger. För en mindre statisk päls såhär års kan det vara bra med balsam också. Använder oftast espree silky show eller K9 (röda flaskan). Bara tänk på att använda väl utblandat schampo så blir det lättare att skölja ur. :)
Han behöver mest bada för att pälsen ska låta blotat knådad ihop sig. Märker på en jång när det e dax för ett bad, spelar ingen roll att man borstar dagligen när det börjat bli dax.
Får prova nån av dom :)

Han behöver mest bada för att pälsen ska låta blotat knådad ihop sig. Märker på en jång när det e dax för ett bad, spelar ingen roll att man borstar dagligen när det börjat bli dax.
Får prova nån av dom :)
Uppelver att pälsen har en högre förmåga att tova sig när det börjar bli fällningsdags. Då brukar det hjälpa med ett ordentligt bad :)

Jag längtar verkligen till våren så det blir lite lättare att stimulera Lilla herrn... Han vägrar gå ut, vippan är han less på, den enda leksak som duger är pipmössen men båda två har han kört in under soffan som är för tung för att jag ska kunna lyfta själv och han har även blivit less på godis som göms i en toapappersrulle. Imorgon ska jag in till stan så ska kolla på djuraffären om de har nåt som kan va kul men de har uselt sortiment, mest vanliga minimöss och pipmössen har vart slut sen i höstas... Kanske prasselboll skulle kunna vara något men de enda som finns i affären är star wars - kollektion och rätt dyra :meh:
Understimulering i samband med blåsten gör att herrn springer konstant efter mig och jamar, varvat med racervarv både på mig och golvet O_o När han väl behagar att ta det lite lugnt så har jag inget annat val än att bära runt på honom. Tur han är söt :p

Jag längtar verkligen till våren så det blir lite lättare att stimulera Lilla herrn... Han vägrar gå ut, vippan är han less på, den enda leksak som duger är pipmössen men båda två har han kört in under soffan som är för tung för att jag ska kunna lyfta själv och han har även blivit less på godis som göms i en toapappersrulle. Imorgon ska jag in till stan så ska kolla på djuraffären om de har nåt som kan va kul men de har uselt sortiment, mest vanliga minimöss och pipmössen har vart slut sen i höstas... Kanske prasselboll skulle kunna vara något men de enda som finns i affären är star wars - kollektion och rätt dyra :meh:
Understimulering i samband med blåsten gör att herrn springer konstant efter mig och jamar, varvat med racervarv både på mig och golvet O_o När han väl behagar att ta det lite lugnt så har jag inget annat val än att bära runt på honom. Tur han är söt :p
Men du! Har du testat en Da Bird? Den brukar vara en riktig hit. :) Det enda man får vara försiktig med är när man lägger undan den. Den måste förvaras på en mycket säker plats, för annars är risken att katten norpar åt sig den när du inte ser... :angel:
Luna älskade verkligen sin Da Bird! Jag förvarade den på hatthyllan i hallen, och nästan varje gång jag gick förbi så stod hon där nedanför och trånade efter sin älskade leksak... :love:

Men du! Har du testat en Da Bird? Den brukar vara en riktig hit. :) Det enda man får vara försiktig med är när man lägger undan den. Den måste förvaras på en mycket säker plats, för annars är risken att katten norpar åt sig den när du inte ser... :angel:
Luna älskade verkligen sin Da Bird! Jag förvarade den på hatthyllan i hallen, och nästan varje gång jag gick förbi så stod hon där nedanför och trånade efter sin älskade leksak... :love:
Det är en sån variant han har. Fast nu när jag sökte den på nätet så kom jag på att man kan ju byta ut grejen längst ner, han hade såna där fjädrar tidigare men nu är det en prasselgrej på den. Det kanske skulle va nåt att testa :idea: Tack för tipset :laugh:

Det är en sån variant han har. Fast nu när jag sökte den på nätet så kom jag på att man kan ju byta ut grejen längst ner, han hade såna där fjädrar tidigare men nu är det en prasselgrej på den. Det kanske skulle va nåt att testa :idea: Tack för tipset :laugh:
Amen... Jag missade att du skrev att han tröttnat på vippan. Sorry! :o
Men ja, det kan verkligen vara en idé att byta ut leksaken på vippan! Luna brukade alltid hoppa mindre entusiastiskt när fjädrarna var utslitna, men så fort jag bytt ut dem så var den precis lika rolig som förr. :)

Amen... Jag missade att du skrev att han tröttnat på vippan. Sorry! :o
Men ja, det kan verkligen vara en idé att byta ut leksaken på vippan! Luna brukade alltid hoppa mindre entusiastiskt när fjädrarna var utslitna, men så fort jag bytt ut dem så var den precis lika rolig som förr. :)
Inget att be om ursäkt för, hade du inte nämnt det så hade jag inte googlat och kommit på att leksaken går ju att byta ut :) Låter lovande, hoppas Lilla herrn reagerar lika bra när den byts :p I så fall ska vi leka så mycket tills han är fullständigt uttröttad och håller sig lugn resten av dagen :devil:

Åh, vår lille herre är också expert på att peta in sina favoritleksaker under soffan... vilket har lett till att en annann titt som tätt finner sig själv kravlandes på golvet med ett sopkvast i högsta hugg för att lirka ut de små jäklarna igen!

Han är för övrigt löjligt förtjust i bollar gjorda av skum (googla Good Girl sponge balls), de är så lätta att de flyger långt och studsar jättebra när man kastar. De är dessutom mjuka, så han kan plocka upp dem i munnen och köra någon variant på apportering med oss. Skulle det kunna vara något för din?

Hur många träd har ni till era katter? Vi har ett Natural Paradise XL som vi är nöjda med samt en "klöspelare" (eller vad sjutton det nu kallas på svenska), men min sambo har börjat yrka på att vi ska köpa ytterligare ett, om än lite mindre, träd. Jag tycker det verkar onödigt då katten inte visar något som helst behov för det, men det är också det enda jag har att basera min åsikt på... Det gäller en innekatt, och han har naturligtvis en massa andra leksaker utöver detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 675
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka