Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hänt mig med hästenVeterinären gjorde ju något iaf. Jag har varit till vet (orolig som f-n) med en fullt frisk katt![]()
Ingen expert på just perserpälsar men jag använder mig av Espree (bright white använder jag men silky show kanske kan passa perser) eller K9 (den röda flaskan). Är katten mycket smutsig så rekommenderar jag att schamponera flera gånger. För en mindre statisk päls såhär års kan det vara bra med balsam också. Använder oftast espree silky show eller K9 (röda flaskan). Bara tänk på att använda väl utblandat schampo så blir det lättare att skölja ur.Vad rekommenderar ni för schampo till långhårig perser?
Går jag till djuraffären har dom bara det där hemska lavendel för katter.
Han behöver mest bada för att pälsen ska låta blotat knådad ihop sig. Märker på en jång när det e dax för ett bad, spelar ingen roll att man borstar dagligen när det börjat bli dax.Ingen expert på just perserpälsar men jag använder mig av Espree (bright white använder jag men silky show kanske kan passa perser) eller K9 (den röda flaskan). Är katten mycket smutsig så rekommenderar jag att schamponera flera gånger. För en mindre statisk päls såhär års kan det vara bra med balsam också. Använder oftast espree silky show eller K9 (röda flaskan). Bara tänk på att använda väl utblandat schampo så blir det lättare att skölja ur.![]()
Uppelver att pälsen har en högre förmåga att tova sig när det börjar bli fällningsdags. Då brukar det hjälpa med ett ordentligt badHan behöver mest bada för att pälsen ska låta blotat knådad ihop sig. Märker på en jång när det e dax för ett bad, spelar ingen roll att man borstar dagligen när det börjat bli dax.
Får prova nån av dom![]()
Jo tack å mängden hår som lossar efter badet...Uppelver att pälsen har en högre förmåga att tova sig när det börjar bli fällningsdags. Då brukar det hjälpa med ett ordentligt bad![]()
Men du! Har du testat en Da Bird? Den brukar vara en riktig hit.Jag längtar verkligen till våren så det blir lite lättare att stimulera Lilla herrn... Han vägrar gå ut, vippan är han less på, den enda leksak som duger är pipmössen men båda två har han kört in under soffan som är för tung för att jag ska kunna lyfta själv och han har även blivit less på godis som göms i en toapappersrulle. Imorgon ska jag in till stan så ska kolla på djuraffären om de har nåt som kan va kul men de har uselt sortiment, mest vanliga minimöss och pipmössen har vart slut sen i höstas... Kanske prasselboll skulle kunna vara något men de enda som finns i affären är star wars - kollektion och rätt dyra
Understimulering i samband med blåsten gör att herrn springer konstant efter mig och jamar, varvat med racervarv både på mig och golvetNär han väl behagar att ta det lite lugnt så har jag inget annat val än att bära runt på honom. Tur han är söt
![]()
Det är en sån variant han har. Fast nu när jag sökte den på nätet så kom jag på att man kan ju byta ut grejen längst ner, han hade såna där fjädrar tidigare men nu är det en prasselgrej på den. Det kanske skulle va nåt att testaMen du! Har du testat en Da Bird? Den brukar vara en riktig hit.Det enda man får vara försiktig med är när man lägger undan den. Den måste förvaras på en mycket säker plats, för annars är risken att katten norpar åt sig den när du inte ser...
Luna älskade verkligen sin Da Bird! Jag förvarade den på hatthyllan i hallen, och nästan varje gång jag gick förbi så stod hon där nedanför och trånade efter sin älskade leksak...![]()
Amen... Jag missade att du skrev att han tröttnat på vippan. Sorry!Det är en sån variant han har. Fast nu när jag sökte den på nätet så kom jag på att man kan ju byta ut grejen längst ner, han hade såna där fjädrar tidigare men nu är det en prasselgrej på den. Det kanske skulle va nåt att testaTack för tipset
![]()
Inget att be om ursäkt för, hade du inte nämnt det så hade jag inte googlat och kommit på att leksaken går ju att byta utAmen... Jag missade att du skrev att han tröttnat på vippan. Sorry!
Men ja, det kan verkligen vara en idé att byta ut leksaken på vippan! Luna brukade alltid hoppa mindre entusiastiskt när fjädrarna var utslitna, men så fort jag bytt ut dem så var den precis lika rolig som förr.![]()
Åh, vår lille herre är också expert på att peta in sina favoritleksaker under soffan... vilket har lett till att en annann titt som tätt finner sig själv kravlandes på golvet med ett sopkvast i högsta hugg för att lirka ut de små jäklarna igen!Jag längtar verkligen till våren så det blir lite lättare att stimulera Lilla herrn... Han vägrar gå ut, vippan är han less på, den enda leksak som duger är pipmössen men båda två har han kört in under soffan som är för tung för att jag ska kunna lyfta själv och han har även blivit less på godis som göms i en toapappersrulle. Imorgon ska jag in till stan så ska kolla på djuraffären om de har nåt som kan va kul men de har uselt sortiment, mest vanliga minimöss och pipmössen har vart slut sen i höstas... Kanske prasselboll skulle kunna vara något men de enda som finns i affären är star wars - kollektion och rätt dyra
Understimulering i samband med blåsten gör att herrn springer konstant efter mig och jamar, varvat med racervarv både på mig och golvetNär han väl behagar att ta det lite lugnt så har jag inget annat val än att bära runt på honom. Tur han är söt
![]()