Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner lite för många Sara i verkligheten för att det skulle kännas bekvämt. :p

Edith och Edna är båda väldigt söta! Jag ska fundera vidare på dem. :)

Hon heter Älva i stamtavlan. :) Jag tycker också att det vore kul med något som relaterar till det!

Flora är supergulligt, men jag är inte helt säker på att det passar henne? Jag sitter och glor på bilderna som uppfödaren lade upp igår (:love:), men Flora klickar inte riktigt. Eller gör det det? Jag vet inte. Men gulligt är det!
Inte med engelskt uttal ;)

@Lii Så himla tråkigt. Jag har ju själv fått ta bort en katt pga foderallergi som till sist blev för svår så jag förstår hur jobbigt det är för dig. Hoppas att ni kan hålla allergin under kontroll.

@Caoimhe Men varför kan ni inte kalla henne Älva? Det var ju jättefint!

Inte med engelskt uttal ;)
Haha, nä, det såklart. Men jag vill att namnet ska fungera med svenskt uttal när jag talar svenska, och med engelskt uttal när jag talar engelska. När jag pratar med lilla kisen hemma så blir det ju med svenskt uttal. :)

@Caoimhe Men varför kan ni inte kalla henne Älva? Det var ju jättefint!
Älva växer på mig, och det är egentligen rätt så gulligt. Men det funkar inte alls på engelska. Eftersom jag har flera nära vänner som inte talar svenska så blir det ju roligare om lilla katten får ett namn som även funkar smidigt att säga på engelska. :)

Haha, nä, det såklart. Men jag vill att namnet ska fungera med svenskt uttal när jag talar svenska, och med engelskt uttal när jag talar engelska. När jag pratar med lilla kisen hemma så blir det ju med svenskt uttal. :)

Älva växer på mig, och det är egentligen rätt så gulligt. Men det funkar inte alls på engelska. Eftersom jag har flera nära vänner som inte talar svenska så blir det ju roligare om lilla katten får ett namn som även funkar smidigt att säga på engelska. :)
Hm, Älva som var så fint!

Elfie, Effie, Ellie, Elsa?

Alltså... en bajsfråga.

Så fort jag kommer hem ska det skitas. :meh: What´s the deal med det?

Det märks så himla tydligt nu när jag är tillbaka i jobbrutinerna, går på morgonen, kommer hem på kvällen. Jag rensar lådan på morgonen, och kollar den alltid direkt när jag kommit hem - ren låda.

Det går typ trettio min. Skönhetsmissen snattrar och berättar om sin dag, Brunetten sitter barskt i köket och övervakar när jag gör middag.

Sedan går båda på lådan och skiter. Varje dag. När jag är ledig/hemma så används lådan rätt friskt oavsett tid på dan. Men de kanske helt enkelt är vakna i högre grad då, och mer aktiva?

Fördelen är ju att jag rensar lådan direkt efter användning iaf, så den blir inte sunkig.

Fast det blir väl Alva då? Det är ju fint! :)

Ella såklart :) . Likt Älva, men nästan samma uttal på båda språken

Alltså... en bajsfråga.

Så fort jag kommer hem ska det skitas. :meh: What´s the deal med det?

Det märks så himla tydligt nu när jag är tillbaka i jobbrutinerna, går på morgonen, kommer hem på kvällen. Jag rensar lådan på morgonen, och kollar den alltid direkt när jag kommit hem - ren låda.

Det går typ trettio min. Skönhetsmissen snattrar och berättar om sin dag, Brunetten sitter barskt i köket och övervakar när jag gör middag.

Sedan går båda på lådan och skiter. Varje dag. När jag är ledig/hemma så används lådan rätt friskt oavsett tid på dan. Men de kanske helt enkelt är vakna i högre grad då, och mer aktiva?

Fördelen är ju att jag rensar lådan direkt efter användning iaf, så den blir inte sunkig.

Men så är det väl med alla katter? :confused: :grin: Nikita håller sig hela dagen tills jag kommer hem och börjar laga mat. Då kommer det en stor, stinkande, korv med påföljande shit n' run. Eller just som man kommer hem med gott doftande hämtmat, packar upp i köket, hör ivrigt krafs och sedan en katt som skjuten ur en kanonkula. Härligt med passage genom hallen där lådan står :meh: Har du lagat god middag till vänner blir det dubbelkorv...

Hm, Älva som var så fint!

Elfie, Effie, Ellie, Elsa?
Jag gillade det inte alls till att börja med, men jag vänjer mig mer vid det hela tiden. Och gör man som @Lager föreslår och kallar henne Alva på engelska så funkar det ju. Vem vet, det kanske slutar med att hon får heta Älva här hemma också? Det är ju faktiskt lite gulligt...

Fast det blir väl Alva då? Det är ju fint! :)
Meh, smart ju! Dumma jag tänkte inte ens på att man kunde byta ut Ä:et mot ett A. :p

Ella såklart :) . Likt Älva, men nästan samma uttal på båda språken
Kullsystern heter Älla, så det namnet är redan lite upptaget. Det blir liksom en spärr i huvudet på mig då. :p Men namnet är jättefint!

Katten som medicineras för kass mage är märkbart bättre - käns otroligt skönt faktiskt.

Både Kyra och Ping har haft haft väldigt rött tandkött och Kyra hade konstaterad gingivit som var rätt ful; har nu blivit fina i munnen, tandborstning två gånger om dagen i ett par veckor och nu är det rosa och fint tandkött och bara pyttelite rött i kanten. Det är förbaskat svårt att borsta så små munnar, men det verkar som om det har räckt.

Ping har börjat löpa. Hon bjuder ut sig till alla, hundar och katter om vartannat. INGEN är intresserad. Visserligen så är det en normal process, men det är märkligt att se sin katt så personlighetsförändrad. Hon började natten efter utställningen, det var på g redan under utställningen i helgen det märktes för hon luktade bara på domarbordet och var rätt ointresserad av det mesta runtikring

Usch, vad tråkigt! :( :heart

Ja :cry: Men veterinären tror att kvalisterallergin kan bli bättre med vaccin, så vi ska testa det.

@Lii Så himla tråkigt. Jag har ju själv fått ta bort en katt pga foderallergi som till sist blev för svår så jag förstår hur jobbigt det är för dig. Hoppas att ni kan hålla allergin under kontroll.

Han äter Hills ZD nu och mår bra på det, eller tja.... Han är ju inte symptomfri då han har annan allergi med. Men inga sår på halsen i alla fall. Man får vara glad för det lilla. Dock är Frasses stora problem hans andning

Slutar aldrig att förvånas över Uscha trots att jag haft henne i många år. Nu går det tydligen hur bra som helst att klippa hennes klor själv om hon får ligga i soffan och titta på sagan om ringen:laugh:

Hon har dessutom ändrat mitt sovmönster, har alltid sovit på sidan men nu går inte det längre för då sätter hon sig och puttar på mig och babblar tills jag lägger mig på rygg. Sovrutinen ser numera ut så här- Uscha hör att jag bäddar upp sängen, rusar kurrande upp i sängen, ställer sig på min mage, berättar om dagens händelser, lägger sig ner och faller ner på sidan för att landa i min armhåla så att jag ska kunna hålla om hennes baktassar tills vi somnar:love:

Hon har dessutom ändrat mitt sovmönster, har alltid sovit på sidan men nu går inte det längre för då sätter hon sig och puttar på mig och babblar tills jag lägger mig på rygg. Sovrutinen ser numera ut så här- Uscha hör att jag bäddar upp sängen, rusar kurrande upp i sängen, ställer sig på min mage, berättar om dagens händelser, lägger sig ner och faller ner på sidan för att landa i min armhåla så att jag ska kunna hålla om hennes baktassar tills vi somnar:love:
Men lilla sötis :love::love::love:

Vaknade till en ilsken dispyt imorse, griniga låga mieemieeuuu och tassdundrande fram och tillbaka. Brunetten med några ordentliga tussar vit kattpäls i munnen, en upprörd Skönhetsmisse som slogs med framtassarna.

Bråkets uppstart är något oklart men nu har Fröknarna lugnat ned sig och chillar ihop i soffan.

Klippte klorna på Sixten nu och upptäckte att han inte har "ömsat" en av klorna. Klohylsan sitter kvar typ. Den är alltså skittjock och skitlång, tack och lov trubbig så den har inte skadat trampdynan. Men den går emot. Han är inte öm. Vad gör jag nu? Klipper ju hyfsat regelbundet och dom andra klorna var inte i närheten av denna, och det var inget konstigt med den förra klippningen heller. Han blev helt förtvivlad när jag försökte klippa den... veterinär? :arghh:

Nikita är på uruselt humör. Vi åker till Stockholm klockan åtta så hon har bara fått frukost eftersom jag aldrig ger henne mat just innan vi reser. Hon svällllllllter :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 675
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka