Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en vippa, Cat catcher heter den, och den kan till och med få Frasses uppmärksamhet. Lillan blir heltokig när jag tar fram den. :) ser ut som en liten mus
Den ska jag kika på, ska testa lite olika grejer längst ut att variera med :) Tack :)
Åh, vår lille herre är också expert på att peta in sina favoritleksaker under soffan... vilket har lett till att en annann titt som tätt finner sig själv kravlandes på golvet med ett sopkvast i högsta hugg för att lirka ut de små jäklarna igen!

Han är för övrigt löjligt förtjust i bollar gjorda av skum (googla Good Girl sponge balls), de är så lätta att de flyger långt och studsar jättebra när man kastar. De är dessutom mjuka, så han kan plocka upp dem i munnen och köra någon variant på apportering med oss. Skulle det kunna vara något för din?
Ja, det är så typiskt och de kör ju aldrig in leksakerna under de möbler som är lätta att komma åt heller :confused:
Det kan hända, han gillar bära runt på pipmössen så skumgummibollar kan nog funka :up: Tack :)

Hur många träd har ni till era katter? Vi har ett Natural Paradise XL som vi är nöjda med samt en "klöspelare" (eller vad sjutton det nu kallas på svenska), men min sambo har börjat yrka på att vi ska köpa ytterligare ett, om än lite mindre, träd. Jag tycker det verkar onödigt då katten inte visar något som helst behov för det, men det är också det enda jag har att basera min åsikt på... Det gäller en innekatt, och han har naturligtvis en massa andra leksaker utöver detta.
Jag har en klöspelare(väldigt poppis) och ett mindre klätterträd. Visar han inget behov att ett till så är det ju inte nödvändigt :)

Idag blev det ingen sväng in till stan, är fullständigt kaos i trafiken här med flera krockar och E4 avstängd... Imorgon så ska jag till en närliggande stad o på hemvägen har jag 1,5h över så då tänkte jag passa på att kolla om det finns någon affär i närheten som kanske har något kul till Lilla herrn :) Känns hemskt att lämna honom ensam 2h mer än vanligt trots jag vet han klarar sig :(

Hur många träd har ni till era katter? Vi har ett Natural Paradise XL som vi är nöjda med samt en "klöspelare" (eller vad sjutton det nu kallas på svenska), men min sambo har börjat yrka på att vi ska köpa ytterligare ett, om än lite mindre, träd. Jag tycker det verkar onödigt då katten inte visar något som helst behov för det, men det är också det enda jag har att basera min åsikt på... Det gäller en innekatt, och han har naturligtvis en massa andra leksaker utöver detta.
Jag har två klösträd. Ett takhögt i vardagsrummet med flera stora sovplatser (Little&Bigger Giant). Sedan har jag ett rangligt litet klösträd ute på balkongen. På sommartid så är det öppet dygnet runt till balkongen, men under vintern så är det bara öppet ut dit i korta stunder.
Luna var ju sin ras trogen och älskade att hänga och slänga och sova i klösträden. Jag har även lite hyllor och så som hon tyckte var roliga att promenera på. Och så skåpen i köket, så klart. :o Så för lilla Lunas del så räckte de klösträden mer än väl för hennes behov, men hon hade inte blivit ledsen om det hade funnits typ fem till. :p Men så var hon ju en norsk skogkatt också, och de brukar ju tycka om att vara högt upp. :)

Jag har en kattmöbel... och vävtapeter på båda våningarna i huset :grin:

12530843_591668647656246_1457161353_n.jpg

Har du med dig en riktigt rolig leksak hem (alternativt gott godis) så är jag helt säker på att han förlåter dig! ;)
Det lär han göra :D Och om det här jäkla trafikkaoset håller i sig så jag blir jättesen så har en kompis nyckel till lägenheten och kan gå in :) Blir så nojig trots jag vet att han sover eller spanar på grannarna när jag är borta. Får nog bli både leksak och godis :angel:

Har dock klippt bort mössen då hon fastnade med snöret i tassen och fick ett brännsår.
De ligger nu utan snöre överallt på golvet haha

Katten var lagom glad när jag gick upp 04:30 imorse
Och när jag kom hem kl 14 så hade jag huvudvärk så la mig ett par timmar
Så nu ska vi leka och busa ordentlig innan vi sover.
Imorgon behöver jag gå upp först 7 så, men på fredag jobbar jag 05:30 till 13 igen så haha

Just nu pågår kampen om jag ska sitta bekvämt i soffan eller om Pälsfröken ska få ta den plats hon tycker hon har rätt till.
Risken finns att jag förflyttar mig till andra soffan snart som är mindre.
Pälsfröken verkar mest tycka att det är mysigt att trängas och få uppmärksamhet.
:rofl:

Får ta herrn till vetten idag iaf. Vi är inne på dygn tre som innekatt efter att han kom in haltande, och han haltar ff. Det är liiiite bättre men inte tillräckligt för att jag bara vill vänta ut det. Vill iaf få med mig hem lite smärtstillande.
Har klämt och böjt och känt och jag trooor att inget är av utan bara en rejäl stukning, men vi får se vad tant vet säger.

Vi har ett träd och en klöstunna från Natural Paradise. Funkar bra :)

Får ta herrn till vetten idag iaf. Vi är inne på dygn tre som innekatt efter att han kom in haltande, och han haltar ff. Det är liiiite bättre men inte tillräckligt för att jag bara vill vänta ut det. Vill iaf få med mig hem lite smärtstillande.
Har klämt och böjt och känt och jag trooor att inget är av utan bara en rejäl stukning, men vi får se vad tant vet säger.
Nä, vad tråkigt. :( Håller tummarna att det bara är en stukning!

Tack för svaren om katträd! Då tror jag att vi tar det det lilla lugna med införskaffandet av ännu ett exemplar, det låter ju inte som att gemene katt (:D) har behov av så mycket mer än vår kille :)

Jag har två klösträd. Ett takhögt i vardagsrummet med flera stora sovplatser (Little&Bigger Giant). Sedan har jag ett rangligt litet klösträd ute på balkongen. På sommartid så är det öppet dygnet runt till balkongen, men under vintern så är det bara öppet ut dit i korta stunder.
Luna var ju sin ras trogen och älskade att hänga och slänga och sova i klösträden. Jag har även lite hyllor och så som hon tyckte var roliga att promenera på. Och så skåpen i köket, så klart. :o Så för lilla Lunas del så räckte de klösträden mer än väl för hennes behov, men hon hade inte blivit ledsen om det hade funnits typ fem till. :p Men så var hon ju en norsk skogkatt också, och de brukar ju tycka om att vara högt upp. :)
Jo, vi har en sibirier som ju också gillar att vara högt upp. Nu har vi i och för sig inte märkt det särskilt mycket hittills, förutom i det att han väljer den översta bädden på katträdet när han ska sova, men vi får väl se när han blir äldre... :p

Jag har en kattmöbel... och vävtapeter på båda våningarna i huset :grin:

12530843_591668647656246_1457161353_n.jpg
Aha! Man kanske skulle tapetsera om! Vad gör man inte för kattens skull, och allt det där...:idea:

(tänker inte ens nämna detta för min sambo, för i hans värld gör man ALLT för kattens skull - inklusive tapetserar om!)

Tack för svaren om katträd! Då tror jag att vi tar det det lilla lugna med införskaffandet av ännu ett exemplar, det låter ju inte som att gemene katt (:D) har behov av så mycket mer än vår kille :)

Jo, vi har en sibirier som ju också gillar att vara högt upp. Nu har vi i och för sig inte märkt det särskilt mycket hittills, förutom i det att han väljer den översta bädden på katträdet när han ska sova, men vi får väl se när han blir äldre... :p

Aha! Man kanske skulle tapetsera om! Vad gör man inte för kattens skull, och allt det där...:idea:

(tänker inte ens nämna detta för min sambo, för i hans värld gör man ALLT för kattens skull - inklusive tapetserar om!)

Jag har en rulle vintage (70-tal) vävtapet som jag kan sälja dyrt :angel: :D

Uppfödaren uppdaterar med bilder varje vecka, och min lilla blivande familjemedlem blir bara finare och finare ju äldre hon blir. :love: Man kan riktigt se på bilderna vilket busfrö hon är!
Nu är det mindre än 4 veckor tills hon är leveransklar. Jag längtar så himla mycket!

Vi har numera två små klösmöbler till molle (det nya var ett väldigt nödvändigt köp verkar det som :grin: , se bonusbild) och visst klöser han på det gamla men han hade säkert klarat sig bra utan. Han ligger ändå helst i sängen/soffan/fåtöljen/på golvet med golvvärme och kan klättra upp i linneskåpet eller ett fönster på sin höjd. (Det går dock att klättra runt rätt bra i vårt hus om en är katt - det märkte vi med förra katten som alltid var på något nytt ställe :D) Men så är han iofs en rätt bekväm gubbe :angel:

Föräldrarna har ett till sina katter som dom älskar, plus lite inredda gömslen här och var i huset. Nu kan båda katterna gå ut/in som dom vill så framförallt den ena klättrar mycket och gärna utomhus. Så, hade hon varit innekatt hade det definitivt behövts fler möbler för klös, lek och klättring. Jag tänker att en märker lite på sin katt vad den är intresserad av och om den verkar nöjd med de ställena som finns eller om det behöver bli fler :)

(Och bonusbild som jag kallar ”hitta katten” . Ledtråd - han är inte där han borde vara sett till vems möbel det är)
cBQPYyD.jpg

Jag var in på Dollarstore igår och hittade Lilla herrns nya favoritleksak :D De hade massvis med pipleksaker till skillnad från min djuraffär som inte har nån. En röd fågel med fjädrar och vingar som piper som tusan så fort man petar på den, lite mindre än pipmusen så gick bättre att slänga runt den. Så fort jag drog ur plastgrejen och den började låta satt herrn på spänn nedanför, sen var det full rulle med sladd och brottningsmatch :D Den for in under soffan och genast pep herrn ett väldigt tydligt "ta fram den!!" tills jag lyckades få ut den, tur den inte for så långt in :rofl:
Köpte en pinne med en fisk med fjädrar på längst ut som jag ska testa i helgen också :) Är dags för en till beställning på Zooplus också så då ska han få mer leksaker också :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 675
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka