Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag precis skickat in senaste omgången till försäkringsbolaget.. Jag tror inte att jag kommer få något alls den här gången, tror vi har nått taket, men vi får se. Senaste notan låg på 7000 kr, så det var inte så farligt jämfört med tidigare..

Nu hoppas jag verkligen att allt bara kan få vara bra. Det här har varit några år fyllda med mängder av veterinärbesök och jag vill inte ens tänka på vad det har kostat.. Det måste vara en bra bit över hundra tusen nu.. Nu hoppas jag att mina killar kan få må bra resten av sina liv, de har haft tillräckligt med trassel flera gånger om :(

Hur ska man tänka med kattunge och takhögt klösträd? Jag har ju ett monster till klösträd där högsta korgen är ca 2 meter högt upp. Ska man begränsa åtkomsten i klösträdet den första tiden, tills kattungen vuxit till sig lite, eller är det fritt fram? Jag vill ju inte att lilla kisen ska göra sig illa.

Ligger i sängen och mina ben börjar domna bort plus att jag börjar bli hungrig men vill inte störa katterna som ligger på mig :grin: 20180210_093416.webp

Hur ska man tänka med kattunge och takhögt klösträd? Jag har ju ett monster till klösträd där högsta korgen är ca 2 meter högt upp. Ska man begränsa åtkomsten i klösträdet den första tiden, tills kattungen vuxit till sig lite, eller är det fritt fram? Jag vill ju inte att lilla kisen ska göra sig illa.

Fritt fram. Dom hoppar inte längre än dom når, och dom är jävligt duktiga redan som små! :)
Du ser ju också hur hon klättrar. Beter hon sig som en galning utan balanssinne så kan du ju fundera på att begränsa högsta delen :p

När man får frågan "Är din katt verkligen en renrasig ragdoll? Hon är så stor. Jag funderar på om hon kanske är en ragchilla".

Sagt av en med "renrasig" ragdoll utan papper :idea: :banghead: :banghead:

Ja jo, hon är ju född hos en uppfödare och har stamtavla och hela kittet så för den summan jag betalade för henne så hoppas jag hon är renrasig sa jag. Men det övertygade visst inte det heller :meh:

Frustrationen som uppstår :arghh:

Å ja, hon börjar bli stor och ståtlig :love:
10 1/2 månad och väger in på 4,8 kg :)

Jag är en dålig betjänt egentligen helt värdelös om man frågar Pälsfröken vill säga.
Det blev nämligen en liten omgång med pälsvård.
Men nu är det visst bättre då vi lagt oss i soffan och kollar på OS, dessutom har
Pälsfröken fått en extra filt att krypa ner i eftersom jag med vill ha en och den hon har är nytvättad i favorit sköljmedlet.

När man får frågan "Är din katt verkligen en renrasig ragdoll? Hon är så stor. Jag funderar på om hon kanske är en ragchilla".

Sagt av en med "renrasig" ragdoll utan papper :idea: :banghead: :banghead:

Ja jo, hon är ju född hos en uppfödare och har stamtavla och hela kittet så för den summan jag betalade för henne så hoppas jag hon är renrasig sa jag. Men det övertygade visst inte det heller :meh:

Frustrationen som uppstår :arghh:

Å ja, hon börjar bli stor och ståtlig :love:
10 1/2 månad och väger in på 4,8 kg :)
Hon har en väldigt bra vikt :). Ragdollhonornas normalvikt ligger oftast mellan 3.5-5kg, men det är ju inte ovanligt med större :). Mamman till min Lumi vägde 6,5 kg som fertil. Stor, inte bara tjock :heart.

Kissekattröj igår, båda fröknar borstade och kloklippta.

Brunetten även duschad då hon har såna vansinniga mängder underull, typisk britt. När hon väl blivit ordentligt genomborstad låg det tre brunetter av päls runt om oss i köket... Tur att hon är snäll och kuttrig iaf, ingen ovilja eller irritation av att sitta i knäet och furmineras.

De ska inte ställas ut i vår, annars skulle Bs uppfödare skällt på mig för att jag förstört looken. Furminatorn är f-n så effektiv - både på britt-fröknar och labradormadamer! B ser ut som en slickad liten lägenhetspanter nu. En lägenhetspanter med viss rondör kanske, men ändock!

Ligger i sängen och mina ben börjar domna bort plus att jag börjar bli hungrig men vill inte störa katterna som ligger på mig :grin:Visa bifogad fil 11098
Sitter här med ett spinnande litet troll i knäet. Hade fullt upp med annat, men se det gillade inte Fröken. Fick massor av lidande och förebrående blickar, och en massa vankande av och an, det var bara att göra en kanna te och plantera sig i en skön stol med en levande värmedyna i famnen :laugh:
Sämre kan man ha det :love:

Kissekattröj igår, båda fröknar borstade och kloklippta.

Brunetten även duschad då hon har såna vansinniga mängder underull, typisk britt. När hon väl blivit ordentligt genomborstad låg det tre brunetter av päls runt om oss i köket... Tur att hon är snäll och kuttrig iaf, ingen ovilja eller irritation av att sitta i knäet och furmineras.

De ska inte ställas ut i vår, annars skulle Bs uppfödare skällt på mig för att jag förstört looken. Furminatorn är f-n så effektiv - både på britt-fröknar och labradormadamer! B ser ut som en slickad liten lägenhetspanter nu. En lägenhetspanter med viss rondör kanske, men ändock!
Har du en förre och efterbild?

Har du en förre och efterbild?

Nä, jag är dålig på att ta bilder. Dålig på att lägga upp också. Ska se om det blir nåt av med det framåt våren. Jag fick nyss bäbisbilder på Brunetten när hon var en liten fjös hemma hos uppfödaren, sovandes hos stora starka mamma-Katt, stor som en chokladtumme... :love:

Viss skillnad från den bastanta 5,5 kilos-madamen som barskt knuffar undan 28 kilo hund från vattenskålen. :D

Nä, jag är dålig på att ta bilder. Dålig på att lägga upp också. Ska se om det blir nåt av med det framåt våren. Jag fick nyss bäbisbilder på Brunetten när hon var en liten fjös hemma hos uppfödaren, sovandes hos stora starka mamma-Katt, stor som en chokladtumme... :love:

Viss skillnad från den bastanta 5,5 kilos-madamen som barskt knuffar undan 28 kilo hund från vattenskålen. :D
Du får gärna fota förre och efter om du kommer ihåg. Vart lite nyfiken på den till min hårboll.

Hur ska vi göra med klösträden? Köpte ju ett nytt förra veckan och ställde I ett hörn bakom soffan där det gamla trädet stått. Var sjutton gör vi av det gamla trädet? Just nu står det också bakom soffan.. Ska vi behålla eller ge bort? Får nog möblera om om det ska få plats nånstans..

I dag börjar Frasses hyposensibilisering mot husdammkvalster, jag hoppas så att det kommer hjälpa honom :heart främst med andningen för det räcker inte längre med en inhalator två gånger per dag. Han låter gurgligare för varje vecka :arghh:

I dag börjar Frasses hyposensibilisering mot husdammkvalster, jag hoppas så att det kommer hjälpa honom :heart främst med andningen för det räcker inte längre med en inhalator två gånger per dag. Han låter gurgligare för varje vecka :arghh:
Vi håller tummar, tassar och tår!

• Gilla
Reactions: Lii
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka