Klättra i gardiner?De verkar ha en massa personlighetLåter behändigt att växa upp med dem såpass nära, just för att veta hur de är
De katter jag träffat under uppväxten har vart huskatter/stallkatter som gärna hälsar eller ligger bredvid en liten stund på kvällen men det har vart absolut max. Jag vet jag vill ha nån som är lite "mer" än Lilla herrn så ska bli jättespännande att träffa siameser
Hur är de med gardiner och annan inredning förresten? Jag kikade på cornish rex på utställningen som var i augusti i Sundsvall men blev lite avskräckt då en uppfödare berättade att alla hennes katter, även de vuxna, klängde i gardinerna trots de bara hade gardinkappor
----------
Lilla herrn väckte mig kl 6 idag för han var jättegosig och kände sig alldeles ensam och övergivenDet är visserligen gulligt att bli väckt av den anledningen och 6 är inte så tidigt men enda gången det händer är när jag måste upp för nåt viktigt och hade behövt den sista timmen av sömn. Av någon anledning så väcker han mig aldrig när jag är ledig och har gott om tid att ägna åt honom
![]()
Klösa på möbler?
Min katt är nog nåt annat än siames
Dels är hon så klumpig så skulle hon försöka klättra i gardiner så skulle hon nog bryta benen.
Vi pratar om en åtta år gammal siames som låter mer än hunden gjorde när hon galopperar runt
Hon glömmer att bromsa och springer rätt in i väggar
Men hon är min underbara lilla gosa och hon ligger alltid och sover i min armhåla på natten