Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I torsdags var jag in med Chloe för uppföljning. Hon rotfyllde en tand för några månader sen och man ska röntga för att se om det sitter. Det gjorde det :up:
Vi röntgade också lungorna för att se om dosen hon får räcker. Och det gjorde det också :up: Så nu kan vi fortsätta med 1 gång/dag. SÅ skönt!

Idag är Sauron hängig. :( otroligt vad fort det går, igår kväll var han precis som vanligt. När den katten inte äter vet man att nåt är fel... han vill inte ens ha favoritleksaken. Lilla hjärtat. Veterinären har ett återbud vid 14 idag som tur är.

Sitter och funderar över kattskrället. Han haltar ju lite mindre än innan men står han still vill han inte alls stödja på benet. Tittar man på honom uppifrån så ser man att hans rygg börjar bli helt skev och han börjar muskla sig konstigt på vänster bak eftersom han jämt stödjer på detta. Han verkar inte alls ha ont och jag kan klämma, känna och böja hur jag vill utan en reaktion men det känns inte riktigt OK att låta han bli helt sne i kroppen. Eller? Han trivs ju med livet men...

Nån som har synpunkter och kan komma med input?

Idag är Sauron hängig. :( otroligt vad fort det går, igår kväll var han precis som vanligt. När den katten inte äter vet man att nåt är fel... han vill inte ens ha favoritleksaken. Lilla hjärtat. Veterinären har ett återbud vid 14 idag som tur är.
En kompis väntar på svar på biopsi på en ev tumör - hennes katt har samma symptom som Sauron så jag är minst sagt nojig. Han är ju ordentligt vaccinerad så han borde inte bli så sänkt om det trots det är kattsnuva :cry:

Legolas var lite dålig i magen, tog bort godiset tänkte han kanske fått lite för mycke. Vart bättre om inte bra fick en godisbit för han var så dryg. Vart skitdålig i magen. Fick duscha av honom.... sen vart han helt bra i magen efter det.

Blodprov bra, tänder bra dvs ingen inflammation där som påverkar nosen. Inte troligt med tumör när han är så ung, tack och lov. Samtidigt inte solklart att han fått nån av virussjukdomarna, men det är där vi börjar utreda. Antibiotika och ögonsalva utskrivet. Katt jätteduktig besöket igenom, matte utmattad och utfattig.

Frukosten idag behagade inte Pälsfröken så försökte locka med nya platser, lock över skålen men nej tänker inte äta.
Till slut bytte jag skål och äta var tydligen intressant i soffan :angel: när jag kollar på hockeyn.
Inte riktigt bästa stället att äta på enligt mig egentligen men spela roll.

Senast ändrad:
Lilla herrn surar över att matte var så hemsk tidigare under kvällen, jag lät honom inte sitta i knät tidigare under kvällen när jag pluggade :p "Hämnd" för han väckte mig kl 5 idag, jag hade en tenta imorse och behövde de sista två timmarna av sömn :mad: Herrn fattar ingenting, tenta är väl inget viktigt när han ville gosa :cautious:

Nikita ligger ovanpå garderoben i sin kattsäng, som står på packlåda så man ser bara ett par små bruna öronspetsar :D Jag vill gosa, men damen anser att nu får det vara nog med gosandet. OS är ett jäkla påfund enligt Nikita. Människoslavar ska vara lydiga kattkuddar i sängen på nätterna inte sitta framför datorn.

Tvångsgosning är inte ok eller att lyftas ner från skrivbordet när man själv känner för att gosas bara för att något spännande händer på tv och datorn :mad:

Lilla herrn är lite billig nu, jag har huvudvärk och tentaplugg idag, självklart valde han idag att leva rövare... Pipleksaker och huvudvärk är inte en bra kombo men jag fick iaf vara lite ifred med pluggandet då. Han har petat upp avloppslocket i duschen också :meh:

Skapa den bästa kattplatsen ever:
- Ta en trälåda (exempelvis från årstiderna)
- Vänd den upp och ned och placera bredvid vardagsrummets element.
- Lägg en fårfäll ovanpå lådan.

Skönhetsmissen lämnar platsen för att äta, kissa, och kort spankulera sin vaktrunda. Annars ligger hon där och gonar sig. Tacka Gud för centralvärmen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 674
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka