Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kattgubbe snarkar ganska högt när han sover riktigt djupt. Satt och jobbade i köket och kunde höra honom snarka, men -var är katten? Nyss låg han på fårskinnet men nu är han borta, men jag hör honom ju :confused:
Börjar leta och kan verkligen inte hitta honom…
Sambon hittade :rofl:
EDB9597A-7A5E-40EF-BF71-0E59F1FFDE3A.webp

Lillkatten vill meddela att här pågår en tragedi av högsta rang :cry: Matte är ledig men istället för att öppna balkongdörren och spendera dagen med sina älskade katter far hon iväg, UTAN att öppna balkongdörren! Hon skulle aldrig fastna i nätet som matte påstår! Till råga på allt blir man tillsagd när man kloar på mattes nya köksmatta, så elakt :mad:

Lilla herrn vill meddela att han gärna lånar ut odrägliga Lillkatten några timmar så han får sin skönhetssömn :sleep:
Riktigt kass kattslav! Jag förstår att hon är kränkt!

Kim bar om att få komma upp i famnen sådär spontant för första gången idag! :love:
Han är liksom ingen katt man bär på, utan lyfter man upp ska han sitta själv på axeln och trots att han alltid ska sova i knät/armkroken/på halsen ska man inte hålla fast, men när jag kom hem från jobbet idag ville han så innerligt gärna upp och stannade nöjt kvar och tokpurrade. <3

Oooh, jag har tittat på ett liknande! När han slitit ut det jag har ska jag investera i ett lite mer stilrent.
Mycket snyggt! :heart
Fast jag tror vi behöver ett tre gånger så högt och med typ sju platåer här i huset. 😅

Haha, kan tänka mig det 😁
Prada kan inte klättra, hon trillar bara ner 🤣
Paisley är höjdrädd, köksbänk är maxhöjd för henne. Man kan bära henne i midjehöjd, lyfter man i brösthöjd får han panik 😅
Tappar du mig nu så dööör jag 😱

Ni som har honor med hane, upplever ni några problem med det?
Jag har tänkt att vi bara ska ha honor pga att det känns enklast.
Men nu har det dykt upp en fantastisk fin hane som jag är väldigt förtjust i.
Bägge mina är väldigt snälla, Prada är ju väldigt försiktig dock.

Har inte upplevt några som helst problem som kan härledas till katternas kön. Lillebror var kastrerad sen länge när Lillan flyttade in, hon kastrerades efter ett par veckor.

Katterna lever tydligen rövare på nätterna, jag sover rakt igenom men mamma har ju varit här några dagar... Lilla herrn la sig nära ansiktet på henne så hon inte kunde andas och blev kränkt när hon sa åt han att flytta sig, de har vält skurmoppen, möblerat om mattorna värre än vanligt och Lillkatten väckte mamma kl 3 inatt genom att släppa en boll i ansiktet på henne :rofl:
Katterna säger vadå, var väl inget... måste ju kolla, hon kanske hade velat busa mitt i natten :rofl::angel:

Katterna lever tydligen rövare på nätterna, jag sover rakt igenom men mamma har ju varit här några dagar... Lilla herrn la sig nära ansiktet på henne så hon inte kunde andas och blev kränkt när hon sa åt han att flytta sig, de har vält skurmoppen, möblerat om mattorna värre än vanligt och Lillkatten väckte mamma kl 3 inatt genom att släppa en boll i ansiktet på henne :rofl:
Katterna säger vadå, var väl inget... måste ju kolla, hon kanske hade velat busa mitt i natten :rofl::angel:
Hellre det än som lille Skrutt gjorde igår, tog med sig bollen under täcket och började busa! Dax att klippa klorna igen. 😖

Hellre det än som lille Skrutt gjorde igår, tog med sig bollen under täcket och började busa! Dax att klippa klorna igen. 😖
Kim påminde mig i morse också, då jag stod böjd över skorna och han bestämde sig för att "kattungeklättra" längsmed mina ben och upp på ryggen. Tydligen har någon glömt att han väger nästan tre kilo nu, och inte bara sjuhundra gram liksom. :arghh:😅
Här ska också klippas klor ikväll!

Kim påminde mig i morse också, då jag stod böjd över skorna och han bestämde sig för att "kattungeklättra" längsmed mina ben och upp på ryggen. Tydligen har någon glömt att han väger nästan tre kilo nu, och inte bara sjuhundra gram liksom. :arghh:😅
Här ska också klippas klor ikväll!
Har en kattunge som också klättrar, inte så skönt med 1560 gram heller. eller ja de vägde han förra veckan, väger nog mer nu. Eller attackerar huvudet och biter och rycker i håret. Han blir helt galen på håret.

Min katt har förvandlats till angorakatten och ska in till veterinären för klippning imorgon.
Tänkte raka mage + mellan benen.

Sen är tanken att jag håller efter rakningen själv. Men, det finns ju hur många klippmaskiner som helst!

Vilken är ”bäst” för klippning av mage, ”där bak” och mellan benen?

Prada har ju sitt one and only godis, Kavli skagenost men hon äter ju ingen mängder, kanske 1/2 tesked per dag och eftersom ingen annan tycker det är gott får vi slänga Ruben ganska snabbt eftersom den hinner bli dålig.
Eftersom hon ändå inte äter bitarna tänkte vi att det borde funka lika bra med rökost som vi andra också tycker om.
Tji fick vi, hon luktade, blängde argt och försvann 😂
Det där är inte skagenost!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
543
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka