Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är personligen inte förtjust i furminators, de har en tendens att slita ut/av även friska strån och inte bara ta den lösa ullen. Jag har sett pälsar som blivit jättefula av den, plus att till och med shiban tycker att den luggas och hon är ju inte ens i närheten av långhårig.
Aha, okej, bra att veta.

• Gilla
Reactions: Sel
Idag tror jag faktiskt Lina begrep vad jag sa. Hon var busig efter kvällsmaten och kravlade under sovrumsmattan. "Ska du hålla på så där nu?" undrade jag. "Det är ju sängdags." Då avbröt hon sig, hoppade upp i sängen och la sig på min mage. :love:

20220219_220514.webp

Katterna var ut på balkongen idag och Lillkatten upptäckte att man kan flytta snö med tassen :idea: vilken grej, stolt dam som roade sig kungligt :D
Lilla herrn undrar dock när den här äckliga snön ska försvinna :mad: Tur det finns fönsterbrädor man kan ligga och sola på istället.
Lina äter snö. Hon tar upp det med tassen och slickar sedan av det.

Grannarna tog med "Min" katt på semester. Jag har passat honom innan, men denna gången skulle han med. Han är hos mig vanligtvis 3 ggr / dag och jag saknar honom. Massvis! ❤️
Hur kan man fästa sig så vid en katt som inte ens är ens egen?
(Ja, dom vet att han är här väldigt ofta. Han bor med flera barn och andra husdjur och kommer mest hit för att gosa och sova i lugn och ro. Och jag saknar min spinnmaskin som håller mig sällskap och pratar med mig efter en tuff dag).

Nu i veckan upptäckte katten att vi har en fåtölj i sovrummet med kläder på. Efter två år! 😂 Så just nu är det bästa platsen, där minst halva dagen tillbringas medan mina kläder blir allt hårigare och hårigare... Men eftersom hon är en riktig periodare så gissar jag att hon kommer att återupptäcka någon nygammal favoritplats om någon vecka och då kan jag byta kläder efter jobbet utan att kränka katten.

Dags att köpa mer kattmat och sand, tycker inte jag gör något annat men kollade och sista gången var 15 november. Och jag har en hel del kvar ska sägas, det är egentligen Sheba som det börjar bli dåligt med , Bozita finns det gott om men det får slinka ner ett paket, och jag köper alltid en 30l säck med strö när det bara finns en säck kvar. När jag ändå beställer är det lika bra att göra det så jag får gratis frakt. Plus att jag vill ha mycket luft när PostNord tappar bort min beställning.

Ni som har honor med hane, upplever ni några problem med det?
Jag har tänkt att vi bara ska ha honor pga att det känns enklast.
Men nu har det dykt upp en fantastisk fin hane som jag är väldigt förtjust i.
Bägge mina är väldigt snälla, Prada är ju väldigt försiktig dock.

Ni som har honor med hane, upplever ni några problem med det?
Jag har tänkt att vi bara ska ha honor pga att det känns enklast.
Men nu har det dykt upp en fantastisk fin hane som jag är väldigt förtjust i.
Bägge mina är väldigt snälla, Prada är ju väldigt försiktig dock.
Så länge alla är kastrerade brukar honor och hanar gå väldigt bra ihop, ibland till och med bättre än två honor eller två hanar …. Men det är såklart omöjligt att säga hur det blir i det enskilda fallet.

Så länge alla är kastrerade brukar honor och hanar gå väldigt bra ihop, ibland till och med bättre än två honor eller två hanar …. Men det är såklart omöjligt att säga hur det blir i det enskilda fallet.

Tjejerna är kastrerade och den nya kommer självklart kastreras.
Kattungen är Perser, tjejerna Perser och Exotic. Rasen ska vara snäll och vänligt sinnade men finns säkert ondskefulla exemplar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
541
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10