Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har mammas hund hos ett nu i ett par dagar.

Holger och Lillith har nog försvunnit in i någon av deras hemliga dimensioner. Mini har varit uppe och luktat på henne när hon sov, dock vaknade hon. Har aldrig sett en katt teleportera så fort någon gång. Ändå är hon världens snällaste och de har träffat henne förut. Jag hoppas det går över, vill ju gärna se våra katter.

Paisley har gjort burrsvansen till sin nya grej 😁
Från att någon enstaka gång till minst 10 gånger om dagen 😂
Ser Ruben, ser Prada, hoppar upp i soffan, attacker mus, springer och möter oss i dörren så många anledningar till burrsvans 😁
Hon har ju rätt tjock päls på svansen så den blir verkligen gigantisk.

Paisley har gjort burrsvansen till sin nya grej 😁
Från att någon enstaka gång till minst 10 gånger om dagen 😂
Ser Ruben, ser Prada, hoppar upp i soffan, attacker mus, springer och möter oss i dörren så många anledningar till burrsvans 😁
Hon har ju rätt tjock päls på svansen så den blir verkligen gigantisk.
Min lilla siames med sin smala svans kunde få burrsvans av oanade proportioner
Så jag kan tänka mig en från början tjock svans liksom

Nu har jag smält allt mer, Lillkatten har sovit i mitt knä för första gången någonsin :love: Hon har legat där tidigare men inte riktigt haft ro någon längre stund så blev förvånad när hon somnade och såg så nöjd ut :love: blir 2 år i maj så en stor milstolpe, damen börjar bli riktigt mysig :heart

Jag har ställt om ena foderautomaten (SureFeed, styrs av chipet i nacken) så den öppnas och stängs. Alla som ska, är memorerade. Ledsen Seven 😇 Bonnie gick nyss dit, den öppnade snällt locket, hon såg jätteförvånad ut, blängde sådär som bara britter kan och gick sen därifrån. Det här blir spännande 😅

Paisley gillar att gå ut i trapphuset och kika runt lite någon gång per dag.
Prada blir mycket upprörd och försöker ställa sig i vägen för henne.
Lyckas hon inte går hon ut efter Paisley och försöker fösa in henne igen.
Hon vet vart trapphuset leder, till den vidriga världen utanför 😱😭
Där ska man inte vara 😡

Undrar om det går att få Lina att sluta klösa på soffan. Hela soffan är nämligen hennes tycker hon och hon klöser överallt på den. Jag har försökt skydda den med diverse filtar men tror jag behöver ett rejält överdrag som är lite tjockt. Nån som lyckats freda sin soffa?

Undrar om det går att få Lina att sluta klösa på soffan. Hela soffan är nämligen hennes tycker hon och hon klöser överallt på den. Jag har försökt skydda den med diverse filtar men tror jag behöver ett rejält överdrag som är lite tjockt. Nån som lyckats freda sin soffa?
Våra katter klöste på härnen på soffan. Husse här löste det genom att när han hade skalat en apelsin så gned han händerna mot de hörnen. Katterna ogillade citrusdoften och slutade klösa.

Sen såg vi till att montera klösbräda nära soffan, så att de fick ett alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
538
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025