Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våra katter klöste på härnen på soffan. Husse här löste det genom att när han hade skalat en apelsin så gned han händerna mot de hörnen. Katterna ogillade citrusdoften och slutade klösa.

Sen såg vi till att montera klösbräda nära soffan, så att de fick ett alternativ.
Jag har provat antiklösspray, men det fungerade inte.

Kläströd nära soffan, häng en filt över det stället där hon klöser 😊
Hela soffan är täckt med filtar men hon tar sig in under dem för att klösa. Jag har hållit utkik efter begagnade klösträd ett tag men inte hittat något. Har ett som jag förvisso skulle kunna flytta till soffan men ska den då stå till höger, vänster eller mitt framför soffan? 🙄

Hela soffan är täckt med filtar men hon tar sig in under dem för att klösa. Jag har hållit utkik efter begagnade klösträd ett tag men inte hittat något. Har ett som jag förvisso skulle kunna flytta till soffan men ska den då stå till höger, vänster eller mitt framför soffan? 🙄

Du måste inte köpa ett stort träd, det finns klöspelare som inte är så dyra, och även klösbrädor som är billiga. Men har du redan ett som går att flytta så hade jag ställt det nära platsen där hon brukar klösa.

Madamerna mår bra här, de har blivit borstade och kloklippta och vilar upp sig i varsitt rum för tillfället. Brunettens bantningsmat är slut så hon får äta den vanliga bozitan ett par dar, vilket är uppskattat! Skönhetsmissen har fått en riktig rundad brittmage av sitt gastrofoder nu, vilket känns bra med tanke på hur tunn hon var ett tag. Heja Skönis!

Labradorgrabben kommer tillbaka idag och ska stanna en period, vilket jag inte berättat för Fröknarna, men det ska nog bli bra. Han livar upp dem, försöker tvångspussas och snattar åt sig kattmatrester. De har blivit lite som två äldre damer som förfasar sig över allting som bryter hemrutinen - en ungdomsligist med långa ben och hundnos bidrar med lite energi här i det Lagerska hemmet!

Du måste inte köpa ett stort träd, det finns klöspelare som inte är så dyra, och även klösbrädor som är billiga. Men har du redan ett som går att flytta så hade jag ställt det nära platsen där hon brukar klösa.
Ställe där hon brukar klösa? Hon klöser precis överallt där hon kommer åt.

Varför skaffade jag en långhårig katt?
IMG_20220219_190418.webp

Varför skaffade jag en långhårig katt?
Visa bifogad fil 86137
Undrar lite samma sak. Den ena katten klarar pälsvården själv men skulle nog ändå må bra av att borstas. Den andra katten behöver hjälp, men jag har inte hittat vilken typ av borste jag borde ha till henne. Hon har sjukt mycket underull. I dagsläget har jag en karda. Den gör inte riktigt sitt jobb i alla lägen tycker jag. Sen underlättar det inte precis att den katten tycker borstar är lika med leksaker. Jag får borsta här och där när tillfälle ges.

Undrar lite samma sak. Den ena katten klarar pälsvården själv men skulle nog ändå må bra av att borstas. Den andra katten behöver hjälp, men jag har inte hittat vilken typ av borste jag borde ha till henne. Hon har sjukt mycket underull. I dagsläget har jag en karda. Den gör inte riktigt sitt jobb i alla lägen tycker jag. Sen underlättar det inte precis att den katten tycker borstar är lika med leksaker. Jag får borsta här och där när tillfälle ges.

Den kammen jag har på bilden är suverän!
Varannan pigg är kortare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
541
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10