Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjejerna är kastrerade och den nya kommer självklart kastreras.
Kattungen är Perser, tjejerna Perser och Exotic. Rasen ska vara snäll och vänligt sinnade men finns säkert ondskefulla exemplar.
Det är självklart omöjligt att säga hur det kommer att gå, men just könen på kastrerade katter brukar sällan ha någon betydelse hur de går ihop.

Vet flera uppfödare som låter den kastrerade före detta avelshanen vara kvar i katteriet och den före detta avelshanen brukar gå utmärkt ihop med fertila honor.

Jag måste avmaska båda katterna, men hur gör man med kattlådorna?
Måste de tömmas helt och rengöras?
Det är inte alls länge sedan jag bytte all sand, så det tar emot lite … jag har två stora lådor med mycket sand i så det går åt en hel 18 kg säck till båda lådorna.

Ni som har honor med hane, upplever ni några problem med det?
Jag har tänkt att vi bara ska ha honor pga att det känns enklast.
Men nu har det dykt upp en fantastisk fin hane som jag är väldigt förtjust i.
Bägge mina är väldigt snälla, Prada är ju väldigt försiktig dock.
Det funkar väldigt bra är min erfarenhet, beror mer på personlighet och aktivitetsnivå. Med perser o exotic bör det inte va nån stor skillnad tänker jag :)

Jag måste avmaska båda katterna, men hur gör man med kattlådorna?
Måste de tömmas helt och rengöras?
Det är inte alls länge sedan jag bytte all sand, så det tar emot lite … jag har två stora lådor med mycket sand i så det går åt en hel 18 kg säck till båda lådorna.
Ja tömmas och rengöras ordentligt, tyvärr. Annars risk för evtl återsmitta.

Är det någon som vet vad skillnaden är mellan de olika märkena av CatMalt?

Jag har nu gett denna
image.webp
Sen har Zooplus Trixie Kattmalt som kostar 1/3 så mycket.

Vad är skillnaden?
Fungerar Trixie kattmalt lika bra?

Katten har ett zoomies-anfall. Han rusar runt och studsar på saker, gömmer sig bakom bordsben och hoppar fram för att skrämmas. Han till och med gjorde ett försök att jaga sin svans :rofl: Förutom att bara "jaga svansen" såg kul ut, så har Moses en kort svans så den var helt omöjlig att nå :rofl: :rofl:

Idag fick katterna en ny tunnel, den förra gick sönder för ett tag sedan. Lilla herrn blev riktigt glad och tog bara nån minut innan han kröp in i den :D Lillkatten är tveksam dock, den luktar konstigt så måste undersökas noggrant först 🤔 Jag misstänker det blir fullt röj i den imorgon :laugh:

Igår skrämde Mini oss. Han kom inte in på kvällen.

Var ute med hunden och när vi kom hem fick han gå ut en stund. Han kommer alltid när vi ropar. Klockan var runt 18 då.
Vi letade, ropade och letade hela kvällen ända till midnatt. Då insåg jag att jag inget kunde göra längre, mörkt ute och vi hade inte hört så mycket som ett ynka litet mjau. Maken var kvar uppe, han hade ändå jobbat natt hela veckan.

Jag sov som en kratta. Men så fort jag vaknade gick jag upp kollade runt efter Mini. Jag började på riktigt gråta när han sov i makens rum :heart Han hade kommit in strax efter 03.

Jag har kramat katt idag och gråtit i pälsen. Är så glad att han kom hem. Nu får han inte gå ut nå mer på några dagar förutom i sele då. Jag var så elakt mot mig själv igår som hade släppt ut honom och förbannade mig själv för att ha utekatter.

Lillkatten vill meddela att här pågår en tragedi av högsta rang :cry: Matte är ledig men istället för att öppna balkongdörren och spendera dagen med sina älskade katter far hon iväg, UTAN att öppna balkongdörren! Hon skulle aldrig fastna i nätet som matte påstår! Till råga på allt blir man tillsagd när man kloar på mattes nya köksmatta, så elakt :mad:

Lilla herrn vill meddela att han gärna lånar ut odrägliga Lillkatten några timmar så han får sin skönhetssömn :sleep:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
543
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18