Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prada har ju sitt one and only godis, Kavli skagenost men hon äter ju ingen mängder, kanske 1/2 tesked per dag och eftersom ingen annan tycker det är gott får vi slänga Ruben ganska snabbt eftersom den hinner bli dålig.
Eftersom hon ändå inte äter bitarna tänkte vi att det borde funka lika bra med rökost som vi andra också tycker om.
Tji fick vi, hon luktade, blängde argt och försvann 😂
Det där är inte skagenost!
Slänger ni Ruben :nailbiting:O_o
Stackarn
:p

Prada har ju sitt one and only godis, Kavli skagenost men hon äter ju ingen mängder, kanske 1/2 tesked per dag och eftersom ingen annan tycker det är gott får vi slänga Ruben ganska snabbt eftersom den hinner bli dålig.
Eftersom hon ändå inte äter bitarna tänkte vi att det borde funka lika bra med rökost som vi andra också tycker om.
Går det inte att frysa in små klickar av osten och ta fram vid behov?

Fast även en öppnad tub håller ju skitlänge. Jag har öppnade tuber med mjukost sedan mor och far var här i November, det är inget fel på dem - det är väl liksom hela grejen med saker på tub... :p

Fast även en öppnad tub håller ju skitlänge. Jag har öppnade tuber med mjukost sedan mor och far var här i November, det är inget fel på dem - det är väl liksom hela grejen med saker på tub... :p

Den håller drygt en månad, sen blir den rinnig och börjar lukta lite suspekt.
Antar att det är skaldjuren och att vi tar fram den ett antal gånger per dag.
Hon är ju i gen enkel katt 🙄 Det ska bara vara lite, lite på fingret. Tar man för mycket blir hon sur och vill inte ha. Så en liten, liten dutt ett par gånger. Sen en timme senare sitt hon på bordet och jamar igen 😅
Fatty är lite enklare, en rejäl klutt på fingret som hon trycker i sig på en halv sekund 😂
Sort spelar ingen roll 😁

Skagenost inköpt och ordningen återställd 😁
IMG_20220303_105224.webp

Den håller drygt en månad, sen blir den rinnig och börjar lukta lite suspekt.
Antar att det är skaldjuren och att vi tar fram den ett antal gånger per dag.
Hon är ju i gen enkel katt 🙄 Det ska bara vara lite, lite på fingret. Tar man för mycket blir hon sur och vill inte ha. Så en liten, liten dutt ett par gånger. Sen en timme senare sitt hon på bordet och jamar igen 😅
Fatty är lite enklare, en rejäl klutt på fingret som hon trycker i sig på en halv sekund 😂
Sort spelar ingen roll 😁
Det kanske är så, jag har bara aldrig varit med om att tubost blivit dålig. Å andra sidan kommer jag inte ihåg sist jag hade en med skaldjur i i huset. :)
Jag skulle förmodligen bli av med fingret om jag försökte mata Kimchi på det viset! 😅

Har börjat borsta och kamma "min" katt. Han är väldigt duktig (med dreamies) och jag får kamma magen lite kvickt iaf!
Han hade väldigt mycket tovor i vintras som jag uppmanade ägarna att raka bort, vilket de gjorde. Nu underhåller jag hans päls iaf och klipper bort blivande tovor (innan de blir intill skinnet).
Nu ska vi se talang ihop, sen lite Netflix.

Tidigare idag när Juno kom och gosade med mig i sängen så hade Älva lagt sig i Cat caven som står på skrivbordet bredvid min säng. Då var det som att ett ljus gick upp för Juno, för däri har hon inte legat på länge... Två gånger har jag nu hittat Juno i caven sedan dess. :cautious: Ni vet, så att inte Älva ska tro att den är bara hennes.
Det är roligt, vilka periodare katter kan vara när det kommer till bästa sovplatsen.

Nu är katterna billiga, fast egentligen är det inte någons fel. Vaknade för en kort stund sedan och tyckte det luktade illa :confused: Så gick ut i hallen och där var det fullt med skitmärken, gissningsvis har det fastnat i pälsen på nån av katterna. Vore inte underligt då de fäller rätt mycket. Golvet skurades noga i tisdags så jag inte skulle behöva göra nåt på helgen :meh: Men blir skurning av golv på schemat idag då + bad av katter :meh: Tur de är enkla iaf.

Nu är katterna billiga, fast egentligen är det inte någons fel. Vaknade för en kort stund sedan och tyckte det luktade illa :confused: Så gick ut i hallen och där var det fullt med skitmärken, gissningsvis har det fastnat i pälsen på nån av katterna. Vore inte underligt då de fäller rätt mycket. Golvet skurades noga i tisdags så jag inte skulle behöva göra nåt på helgen :meh: Men blir skurning av golv på schemat idag då + bad av katter :meh: Tur de är enkla iaf.
Klart och strålande rent. Katterna är dock lite kränkta... 😅 :D

Klippte nyss klorna på katterna. De sitter så stilla och fint när jag klipper, men Maggan gnyr nåt så hjärtskärande eländigt hela tiden. Försöker göra det trevligare med massor av gott godis men usch så ynklig hon låter!

Megara låter förvisso när jag klipper klor men inte hjärtskärande eller ynkligt :meh: Att sitta stilla och fint är inte hennes melodi direkt, klor och tänder används mycket flitigt - på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
543
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka