Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lena Furberg kanske får teckna katter också :idea::angel:
Lukas är ju en fd stallkatt trots allt :D

Jag tror jag behöver en spökskrivare med.. . Nog för jag kan skriva osv. Men jag vet helt ärligt inte vad man skulle fylla en bok om Lukas med. Förutom bilder då. Det är en fantastisk katt såklart, men att beskriva honom och hans resa så det skulle bli läsvärt/intresseväckande/etc - jag ser inte hur man skulle kunna det riktigt?

Jag tror jag behöver en spökskrivare med.. . Nog för jag kan skriva osv. Men jag vet helt ärligt inte vad man skulle fylla en bok om Lukas med. Förutom bilder då. Det är en fantastisk katt såklart, men att beskriva honom och hans resa så det skulle bli läsvärt/intresseväckande/etc - jag ser inte hur man skulle kunna det riktigt?
Det är väl det man har Lena till? :cool::angel::angel:

Nu är jag nästan redo inför morgondagen :up: kattlådor installerade, kattmatsfaten framställda och vattenfontänen provkörd.
Nu ska jag bara rädda undan lite glasljuslyktor från fönsterna och lite annat smått och gott som en liten buse kanske råkar ha ner i golvet. Var så himla bortskämd med mina förra katter, aldrig åkte något i golvet så det här ska bli intressant och se vad för individ som flyttar hem imorgon :)

Vet någon om det finns någon generell nackdel med att ge foder för kattungar/digivande honor till vuxen ej digivande katt? Jag tycker inte det men lika bra att kolla.

Jag ger ju medicinskt bantarfoder. Håller siamesen fin, Lukas är fortfarande för trind ändå - men ragdollen har tappat mer än önskvärt i vikt. Hon är inte så matglad så varit svårt stödfodra med blötmat. Men tänkte jag provar torrfoder. Och kan hälsa att Royal Canin mother and Babycat is the shit. Godaste hon någonsin ätit säger Mini.

Så tanken är att när de andra får våtfoder ge henne en valfritt stor portion av mother and babycat-torrfodret. För att hålla hullet uppe på henne. Borde väl inte vara problem?

Vet någon om det finns någon generell nackdel med att ge foder för kattungar/digivande honor till vuxen ej digivande katt? Jag tycker inte det men lika bra att kolla.

Jag ger ju medicinskt bantarfoder. Håller siamesen fin, Lukas är fortfarande för trind ändå - men ragdollen har tappat mer än önskvärt i vikt. Hon är inte så matglad så varit svårt stödfodra med blötmat. Men tänkte jag provar torrfoder. Och kan hälsa att Royal Canin mother and Babycat is the shit. Godaste hon någonsin ätit säger Mini.

Så tanken är att när de andra får våtfoder ge henne en valfritt stor portion av mother and babycat-torrfodret. För att hålla hullet uppe på henne. Borde väl inte vara problem?

Jag gjorde det med Missia för att få upp hennes vikt.

Jag tänker också att det borde vara idealiskt för katt som behöver mer energi eftersom det generellt är högre fetthalt och därmed mer energi i kattungefoder.

@Michellan95 jag har faktiskt inte plockat bort något i prydnadsväg. Har en blomvas på soffbordet och gissa vem som är den enda som lyckats välta ner den? Jag, så klart. :laugh:
Tja han heter ju SE*Barabus Kingsbridge så det kan ju sluta hur som helst 😂
Nej det är nog kanske bara glaslyktor som sagt som jag inte vill att han ska riva ner ifall han går upp i fönstret men annars har jag inte särskilt mycket saker framme. Förutom en Pol Roger 2012 rosé som han verkligen inte få ha ner i golvet :nailbiting:

@Alexandra_W hur gick det med foderautomaten?

Det är tillfälligt vapenvila medan jag filar på en ny taktik och hoppas att fröken ska glömma bort sin avoga inställning. Hon bestämde sig den var hemsk och vägrade ens äta blötmat eller favoritgodiset ur den fast den var öppen. Och har fröken fått för sig något finns det inget man kan göra i närtid för att ändra hennes uppfattning... 🙈

Hittade en intressant kattlåda i djuraffären idag, kände att jag var tvungen att köpa den för att prova!
20200911_165226.webp

(Ignorera brödet i den, den får extraknäcka (no pun intended) som kasse hem :angel:)
Det som jag tyckte var intressant är de höga sidorna, kortsidan mot kameran är högre än kortsidan längre bort också. Vilket borde ju vara en bra grej för att hindra sand på golvet. Plus att den har handtag på sidorna som gör det enklare att tömma den, men det jag tänker snarare på är när jag flyttar. Detta borde vara mycket lättare än en vanlig kattlåda.
En liten grej är att plasten är inte lika hård som på en vanlig låda, det går att böja ihop handtagsidorna så att man kan bära den i en hand. Får se om Alice känner att det är för fladdrigt.

Hittade en intressant kattlåda i djuraffären idag, kände att jag var tvungen att köpa den för att prova!
Visa bifogad fil 57069
(Ignorera brödet i den, den får extraknäcka (no pun intended) som kasse hem :angel:)
Det som jag tyckte var intressant är de höga sidorna, kortsidan mot kameran är högre än kortsidan längre bort också. Vilket borde ju vara en bra grej för att hindra sand på golvet. Plus att den har handtag på sidorna som gör det enklare att tömma den, men det jag tänker snarare på är när jag flyttar. Detta borde vara mycket lättare än en vanlig kattlåda.
En liten grej är att plasten är inte lika hård som på en vanlig låda, det går att böja ihop handtagsidorna så att man kan bära den i en hand. Får se om Alice känner att det är för fladdrigt.

Rapportera gärna. Jag har kikat på den och på sådana de hoppar ner i uppifrån - eftersom alla mina tre far ut som lådan som skjuten I en kanon med tillhörande sandregn. Men aldrig vågat prova.

Rapportera gärna. Jag har kikat på den och på sådana de hoppar ner i uppifrån - eftersom alla mina tre far ut som lådan som skjuten I en kanon med tillhörande sandregn. Men aldrig vågat prova.
Uppifrån vill inte jag heller ha för att jag känner mig själv alltför väl, jag måste se klumparna för att plocka upp dem - annars skulle de kunna ligga kvar för länge :o:cautious:
Men denna kändes intressant, klurar dock på vilket håll den lägsta sidan ska stå mot 🤔

Kom på en grej till, det är mjukare plast som sagt - det innebär ju att den blir snabbare skadad av kattens grävande. Hm.

Tillägg: Men det är något blankt på botten inuti och en bit upp på väggarna, ungefär sandnivå. Ska hålla den mera ren där men kanske den är tåligare där också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka