Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aaah min bror sa ja! På prov ”typ en månad” men känner jag honom rätt kommer han aldrig låta henne flytta vidare när hon väl flyttat in :D lilla Inkis, nu ska du få allt du förtjänar ❤
Vad skönt att höra!
Men hur är det med Disa, vill hon bli änka?

Mat verkar inte bli ett problem för mina små fjun har jag konstaterat. Iris är ju van vid lite av varje sedan innan medan Balder enbart fått torrfoder. Fick med en liten påse RC persian kitten till honom och han har en skål med det framme som han pillar med lite då och då. Han äter dock blötfoder med god aptit så när torrfodret är slut så avslutar vi det kapitlet. Iris har varit framme och nosat på den skålen några gånger men hon fattar verkligen inte att det är nåt man kan äta.
Jag har helt oortodoxt gått emot alla regler och serverat fler olika sorters blötfoder + lite rått i form av kycklingfärs och nötfärs. Middagen igår var nog den populäraste hittills dock, kycklinglever och kycklinghjärta. Det sa SLUK! så var hela fatet länsat. Småfluffarna har fattat att dom är riktiga små lejon. :D

Idag har jag en jobbig dag.
Jag saknar min älskade Mis, min once in a life time, så det gör ont i hjärtat. Det är 2,5 år sedan jag var tvungen att ta bort henne och nu är det bara en vecka kvar till jag ska hämta min nya lilla britt.
Mis var så speciell och hon var verkligen min, min lilla skugga och jag älskade henne så innerligt.
Idag har jag dessutom varit lite ambivalent och jag längtar ihjäl mig efter min lilla ”Fluffy” och tiden kan inte gå nog så fort samtidigt som det är så bekvämt att inte ha katt. Barn med förkylningsastma och släkt samt vänner med pälsdjursallergi.
Men det kommer bli bra, jag längtar verkligen efter honom ❤️ Men det är bara en sån dag. Jag saknar Mis, jag saknar att dra fingrarna genom hennes päls. Jag saknar att kalla på henne när jag inte kunde sova och hon kom kurrande och lade sig mellan min och makens kuddar. Jag saknar henne så mycket, jag var aldrig ensam med henne
16652850-1E3B-4EAF-B8F0-CC0F32BB25E2.webp

Jag var likadan och ambivalent när jag var gravid med barnen. ”OMG vad har vi gett oss in på 😱” och jag ångrar varken barn eller min fantastiska lilla kille som väntar på oss.

Megara är en underlig katt, hon har oerhört känslig hörsel och spritter till för småsaker. En hund som skäller, en fågel som tjattrar, någon som pratar, ibland hör jag ingenting och hon reagerar på något har ingen aning om vad.

Jag hamrar och borrar och svär högt och sätter upp tunga hyllplan, Megara sitter precis bredvid och kollar på intresserat. Ibland får jag be henne flytta på sig så hon inte blir mosad om jag tappar ett hyllplan. :idea:

Megara är en underlig katt, hon har oerhört känslig hörsel och spritter till för småsaker. En hund som skäller, en fågel som tjattrar, någon som pratar, ibland hör jag ingenting och hon reagerar på något har ingen aning om vad.

Jag hamrar och borrar och svär högt och sätter upp tunga hyllplan, Megara sitter precis bredvid och kollar på intresserat. Ibland får jag be henne flytta på sig så hon inte blir mosad om jag tappar ett hyllplan. :idea:
Kattlogik...

Hon kanske var en häst i ett tidigare liv? :D De kan ju fara i luften av lite lövprassel men gå och halvsova om en traktor kör förbi.

Idag har jag en jobbig dag.
Jag saknar min älskade Mis, min once in a life time, så det gör ont i hjärtat. Det är 2,5 år sedan jag var tvungen att ta bort henne och nu är det bara en vecka kvar till jag ska hämta min nya lilla britt.
Mis var så speciell och hon var verkligen min, min lilla skugga och jag älskade henne så innerligt.
Idag har jag dessutom varit lite ambivalent och jag längtar ihjäl mig efter min lilla ”Fluffy” och tiden kan inte gå nog så fort samtidigt som det är så bekvämt att inte ha katt. Barn med förkylningsastma och släkt samt vänner med pälsdjursallergi.
Men det kommer bli bra, jag längtar verkligen efter honom ❤ Men det är bara en sån dag. Jag saknar Mis, jag saknar att dra fingrarna genom hennes päls. Jag saknar att kalla på henne när jag inte kunde sova och hon kom kurrande och lade sig mellan min och makens kuddar. Jag saknar henne så mycket, jag var aldrig ensam med henne
Visa bifogad fil 56738

Jag var likadan och ambivalent när jag var gravid med barnen. ”OMG vad har vi gett oss in på 😱” och jag ångrar varken barn eller min fantastiska lilla kille som väntar på oss.

Jag känner likadant. Jag vill ju ha min eviga sidekick Missia även om jag längtar efter Isis :heart

Blir så glad att katterna blivit vänner och det hyfsat fort. Nu är det rätt länge sen jag hörde nåt morr och fräs. Istället leker de kull genom hela huset :)

Humla är kanontrygg och har på nåt sätt tagit en större och mer självklar del i familjen än jag trott- på ett positivt sätt.

Lugn söndagsmorgon. Skönhetsmissen har klampat omkring och snattrat för sig själv ute i köket och hallen, men vill inte ha frukost och vill inte bli klappad. Nä. Det är mer principen att hålla ordning och reda kanske. Alternativt att jag snodde hennes sovstol med fårskinn som står framför datorn. Då försvinner alla alternativa viloställen automatiskt, och hennes enda utväg är att vandra i sorg och klagan mellan rummen. ...eller möjligen att välja fårskinnet i soffan.

Brunetten har ätit sina tre munfullar frukost och har nu söndagsvila på kudden i sovrummet. Vi får se när hon vaknar och tänker ansluta till oss andra.

Här har vi inte haft en lugn morgon. Jag hade tänkte mig en mysig sovmorgon men det har varit stollabus sedan 06.30. Dom har jagat varandra fram och tillbaka, brottats och busat och nu när jag väl kravlat mig ur sängen så stensover båda två. Tokisar! :heart

Katterna här är lyckligt omedvetna om att de snart kommer utsättas för allvarlig tortyr.

De ska hälsa på husse igen. Dvs tre timmars bilresa i den förhatliga buren. Matte har lurat dem denna gång genom att inte ta fram burarna, så de kan inte förvarna katternas befrielsefront om sitt snara räddningsbehov..

Här vändes glädje till förtvivlan ganska fort. Z började ju äntligen löpa förra helgen så i veckan som var fick hon träffa hanen och allt verkade så himla bra och gå precis som planerat. I lördags kväll tog vi ut henne från honom igen. Efter ett litet tag börjar hon spy och bli superhängig, vägrar äta och dricka, kraftig diarré. Igår morse ringde jag om akuttid på vårat djursjukhus, visar sig att deras veterinär är sjuk och dom får inte in någon annan(undra vem som tar hand om djuren som redan är inlagda?) så vi får dra iväg till annat djursjukhus på längre håll.
Hon blev inlagd och prover togs, allt såg bra ut förutom sänkan som var på 200(får inte överstiga 10). Ingen feber. Misstänker livmoderinflammation och gör ultraljud som inte visar något konstigt, dom kommer dock fortsätta hålla koll där ifall något är på gång. Är insatt på antibiotika och i natt skulle dom kontraströntga för att se att hon inte stoppad i sig nått(hon är en jäkel på att sno nappar från våran dotter och tugga sönder bland annat), har inte fått svar än.
Fy fan alltså, håller på att gå sönder 😭💔

Bifogade filer

• IMG_20200906_202321_130.webp
    IMG_20200906_202321_130.webp
    115,7 KB · Visningar: 30
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
568
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka